Toon posts:

Video bewerking romatische randjes overlay?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
romantische overlay?
Ik ben bezig met onze trouw video die beroerd gemaakt is. De beelden zijn van goede kwaliteit alleen het geluid is slecht en zit geen een normale overgang in.

Overgangetje heb ik genoeg. Ik werk met studio 8 de luxe in combinatie met pinnacle hollywood fx pro.

nu vraag ik me af of ik een soort overlay kan maken dat het mistig lijkt aan de randen van de film je ziet dit ook wel es met foto;s

Of een ander soort overlay in de vorm van een hartje of weet ik veel weet iemand hier iets over?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 15:30:
romantische overlay?
Ik ben bezig met onze trouw video die beroerd gemaakt is. De beelden zijn van goede kwaliteit alleen het geluid is slecht en zit geen een normale overgang in.

Overgangetje heb ik genoeg. Ik werk met studio 8 de luxe in combinatie met pinnacle hollywood fx pro.

nu vraag ik me af of ik een soort overlay kan maken dat het mistig lijkt aan de randen van de film je ziet dit ook wel es met foto;s

Of een ander soort overlay in de vorm van een hartje of weet ik veel weet iemand hier iets over?
Misschien kun je eens overwegen om MediaStudio Pro 6.5 te gaan gebruiken. Daarmee kan het namelijk veel makkelijker dan met Studio/Hollywood FX. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
SiHiDa schreef op 15 september 2002 @ 16:52:
[...]

Misschien kun je eens overwegen om MediaStudio Pro 6.5 te gaan gebruiken. Daarmee kan het namelijk veel makkelijker dan met Studio/Hollywood FX. :Y)
is dat zo?
ik heb mediastudio pro 6.5 ook wel
alleen ik vind wat betreft gewone overgangen dat studio 8 veel beter werkt.
veel gemakkelijker. Bovendien kan ik met mediastudio niet naar mijn analoge uitgang schrijven. en ik moet nuy juist alles op een videoband zetten hoe ouderwets ook.

Verwijderd

Topicstarter
op welk forum krijg ik wel een antwoord?
mischien dat iemand dat dan weet?

Verwijderd

Je moet als eerste gewoon premiere/after effects gaan gebruiken! Dan maak je in photoshop een mooie overlay. Je kan het in lagen laten staan let wel geef ze een makkelijke naam zodat je ze terug vind. Als je hier mee klaar bent open je premiere, doe je imoprt file en dan kies je je photoshop bestandje uit.
Dan krijg je een keuze welke laag je uit je photoshop document wilt importeren. je kies je laag en doet het nogmaals tot je alle lagen hebt die je wilt gaan gebruiken. (let op: als je nu de lagen gaat veranderen in photoshop bv nog een extra laag aanmkaat is premiere zijn referentie kwijt, dus niet doen). Nu moet je een paar extra video sporen aanmkane in premiere maak er zoveel aan als dat je nodig hebt (dit doe je in het rechter bovenhoekje van het timeline venster "add Tracks" of iets dergelijks) Als je dit gedaan hebt zet je al je lagen in verschillende tracks op de tijdlijn. Nu nog ff transparant maken door op de laag in de tijdlijn te rechter klikken en videooptions/transparency te kiezen. Als het goed is gaat hij vanzlf op alpha channels staan anders moet je deze uit het menu kiezen.

:)