Toon posts:

beste C&C

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kleinste broertje kwam gister thuis met Command & Conquer; Red Alert 2. Hij zit nu in groep 6 en mijn moeder vroeg of hij wel oud genoeg was voor zo'n spel. Dit liet mij terug denken aan mijn jaren in groep 6 toen ik met mijn beste vriend, die destijds als een van de enige in mijn klas een pc had, naar zijn huis ging om de hele dag/avond Command & Conquer te spelen. Toen ik eindelijk een pc kreeg heb ik daar zelf nog veel vuldig Red Alert op gespeeld en toen was het over en deed ik eigenlijk niks meer aan Command & Conquer (de strategie versie dan, Renegade heb ik wel gespeeld). Dus ik start het vandaag effe op om te kijken hoe het is, stelt het mij zeer teleur. Het had gewoon niet de fantastische magie van het eerste deel.

Wat vinden jullie daar nou van. Verlangen jullie nog steeds naar de oude C&C's of gooien jullie liever Red Alert 2 in de cd speler ??

Poll: Beste Command
Command & Conquer
Red Alert
Tiberian Sun
Red Alert 2

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=5022&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Renegade heb ik er express niet bij gezet aangezien dat een heel ander soort spel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:31
Euhm, Red Alert en dan Command & Conquer.
Vooral omdat C&C geen skirmisch functie had ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Red Alert was het enige spel uit die serie wat ik vaak gespeeld had. Had er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik later veel minder games speelde. Toen RA2 uitkwam had ik die ook weer ff geinstalleerd, maar gelijk weer verwijderd. Geld ook voor Renegade.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Red Alert vond ik nog de beste van de series :) . Tiberian Sun nooit gespeelt

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als niemand hier zn mening onderbouwd word het een opsomtopic...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Red Alert 2 heb ik origineel en het is een leuk spel, maar ik vind Tiberian Sun toch leuker. Dat komt omdat ik die veel langer gespeeld heb :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

De eerste, originele C&C (Tiberian Dawn). Wat een meesterlijk spel was dat. Fantastische gameplay, muziek, graphics, verhaal... heb de CD's letterlijk grijsgedraaid. Maandenlang online battles uitgevochten over m'n 33k6 modempie.

En ach, mensen die stemmen voor de slappe aftreksels die later kwamen (de enige meerwaarde die RA bood was de skirmish opie, voor de rest verschilde het niet zo gek veel van z'n voorganger -- daarna ging het oerend hard bergafwaarts met de serie) zijn waarschijnlijk te jong om '95 bewust meegemaakt te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444
  • Laatst online: 08:08

Jox444

Honestly....

C&C natuurlijk, ik bedoel...kane..man lul...the bastard. Die was echt evil. Het was het eerste spel dat ik kocht, en het eerste spel dat ik speelde op m'n p100, en sindsdien ben ik hooked aan computers.
Verder heeft het spel een super soundtrack, ik ben nog geen ander spel tegen gekomen die een betere heeft, verder was C&C een redelijke revolutie op games gebied, (zie het aantal games dat erop gebasseerd is, er wordt nog steeds gepraat over spellen die een C&C cloon zijn, meer hoef ik dus neit te zeggen :P ) , en het eerste strategie spel dat door het grote publiek massaal gekocht werd ( ja nu niet allemaal dat dat dune2 of iets anders is, want dat isnie zooooo :+ ). De GFX waren voor die tijd ook redelijk hoog, en AI was goed. En de filmpjes na het halen van een level waren zwaaar cewl. En EVA de pratende computer chiqa was ook leuk....Building, Base under attack....aargh de nostalgie!! ...Het spel was gewoon kei vet. En tis dat mijn cd's krom zijn getrokken en dus niet meer leesbaar zijn anders zou ik het nu nog spelen.
Ik vind het nog steeds het beste spel dat ooit is uitgebracht.

(genoeg onderbouwd :? :+ )

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Command & Conquer: Tiberian Dawn vind ik het beste spel. Wat ik aan Red Alert 2 beter vind is de interface (alhoewel die het toch niet haalt bij die van Total Annihilation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Laatst online: 05-09 20:08
C&C had in ieder geval wel een erg kewl installatieprogramma :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:35
ik mis yuri's revenge? (ook al is dat zeker niet de beste)
ik vind ra2 het beste :) omdat die er vele malemn beter uitzag, hij was ook leuker (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jox444 schreef op 15 september 2002 @ 15:56:
C&C natuurlijk, ik bedoel...kane..man lul...the bastard. Die was echt evil.
Mooie is dat "Kane" gewoon een werknemer van Westwood is...geloof dat ie programmeert. Dat was nog in de tijd dat ze het zelf moesten doen en geen Michael Biehn of James Earl Jones inhuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zzmmmmm... piew!*... arghh nee niet alweer een Obelisk in die fog :P Tiberium Dawn blijft voor mij de beste versie.

Al was het alleenmaar door de advanced guard tower, mlrs, en guard tower van de GDI. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zeker, je zou het spontaan 10x installeren ;->
Bij C&C zit trouwens ook zounds.mix met allerlei grappige sound effects. Je kunt ze beluisteren met XCC Mixer. Als je die mix hernoemt naar sounds.mix zitten de effects volgens mij in het spel zelf, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:10:
[...]

Mooie is dat "Kane" gewoon een werknemer van Westwood is...geloof dat ie programmeert. Dat was nog in de tijd dat ze het zelf moesten doen en geen Michael Biehn of James Earl Jones inhuurde.
Was (als ik het goed heb), jammer genoeg. Is weggestuurd in verband met bezuinigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:15:
*zzmmmmm... piew!*... arghh nee niet alweer een Obelisk in die fog :P Tiberium Dawn blijft voor mij de beste versie.

Al was het alleenmaar door de advanced guard tower, mlrs, en guard tower van de GDI. :)
En de commando dan ("That was left handed", "I've got a present for you")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 15 September 2002 @ 16:21:
[...]

Was (als ik het goed heb), jammer genoeg. Is weggestuurd in verband met bezuinigingen.
Hmm zou kunnen...ze hebben vorig jaar (voor het eerst) mensen moeten ontslaan...es ff navragen, was wel een coole gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rblommers schreef op 15 september 2002 @ 16:10:
ik mis yuri's revenge? (ook al is dat zeker niet de beste)
ik vind ra2 het beste :) omdat die er vele malemn beter uitzag, hij was ook leuker (vind ik)
YR is een add-on en geen (stand-alone) game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Uhm... Joseph Kucan werkt nog steeds bij WW als ik het goed heb --niet dus-- (niet als programmeur maar als regisseur/producent van de acteurs/video etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HK reakties zijn verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Laatst online: 14:35
OlafvdSpek schreef op 15 september 2002 @ 16:22:
[...]

YR is een add-on en geen (stand-alone) game.
ow ok. thnx voor je uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DroogKloot schreef op 15 september 2002 @ 16:24:
Uhm... Joseph Kucan werkt nog steeds bij WW als ik het goed heb --niet dus-- (niet als programmeur maar als regisseur/producent van de acteurs/video etc).
Waar heb je dat gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 11:29

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Red Alert vind ik de beste in de C&C serie, maar de beste RTS blijft voor mij StarCraft.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Command & Conquer of course. geen enkel ander deel heeft tot nu toe bij mij meer verslaving teweeg gebracht :P

heb er ooit nog wel eens levels enzo voor lopen maken. verder was het ook niet bevordelijk voor mijn schoolwerk :) vooral de filmpjes vond ik in die tijd :9~

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mooi, dan ben ik dus niet de enige die Red Alert 2 spelen eigenlijk een belediging voor C&C original vind. Heb het mijn broertje ook gezegt dat hij stom was dat hij RA2 heeft gekocht. Mja hij zal dan ook nooit de magie die wij hebben meegemaakt beleven !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:00

wij

offtopic Emperror Battle for Dune ook van westwood en erg vet.

ontopic
Ik heb c&c heel vaak gespeeld (over nullmodem).
Redalert vond ik helemaal niks (saai) en ik was erg snel afgekickt op de hele c&c reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De nadruk lijkt vanaf Tiberian Sun meer op multiplayer te liggen en dat is voor de singleplayer experience wel jammer.
Ook jammer is het dat Westwood Studios modding niet echt (echt niet) support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiberian dawn is de beste C&C, toen was ik nog klein en kickte echt op dat spel.

Red alert was ook vet, helemaal kapot gespeeld

Red ALert2 vond ik minstens zo goed als red alert1

Yuri's revenge/Tiberian sun= :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb altijd plezier gehad met redalert vanaf mijn pentium 100 tot amd duron 600....wat een own spel voor die tijd....ik was helemaal al verkocht na de demo toen in '96 of '97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C&C deel 1 was echt superspel, leuk verhaal, goede graphics, super geluid leuke personages..Red Alert was ook fantastisch, te gek verhaal en supergave graphics en weer toppie muziek. Tiberian Sun....BAGGER...Grafisch aardig, muziek ook, verhaal slecht. Red Alert 2 super! echt gaaf verhaal, en weer toppie muziek, en multiplayer rulezz..
Renegade suckkkkkssssssssssssssss wat een dom spel, dacht in het begin goh aardig, maar na een uurtje...helemaal niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 19:02:
C&C deel 1 was echt superspel, leuk verhaal, goede graphics, super geluid leuke personages..Red Alert was ook fantastisch, te gek verhaal en supergave graphics en weer toppie muziek. Tiberian Sun....BAGGER...Grafisch aardig, muziek ook, verhaal slecht. Red Alert 2 super! echt gaaf verhaal, en weer toppie muziek, en multiplayer rulezz..
Renegade suckkkkkssssssssssssssss wat een dom spel, dacht in het begin goh aardig, maar na een uurtje...helemaal niks..
Ben het wel enigzins met je eens. RA2 heeft idd lekker verhaal enz. Maar de gameplay van Ra1 en C&C vind ik toch veel beter !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 11:06

Sagat

Is pappa x2!

C&C was mijn eerste rts ervaring, gekoppeld aan de ervaring van de meesterlijke muziek, filmpjes en zelfs de installatie is de beleving hiervan door geen enkele rts meer overtroffen.

Ik heb ra2 nog wel gekocht, maar na een week uitgeleend aan een vriend en eigenlijk alleen bij lan parties nog heel af en toe terug gezien.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:36

johanbarten

Fallout fanatic

ben kort geleden weer begonnen met CnC en Red alert, en het is nog steeds leuk. Leuker dan Tiberian sun en Ra2. Renegade multi is ook wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redalert 2 vind ik et beste hoor.. vroeger was C&C wel goed maar redalert roeleert meer vind IK dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten
  • Laatst online: 16:36

johanbarten

Fallout fanatic

ik vind eigenlijk alle CnC wel leuk, kan niet wachten tot dat CnC generals uitkomt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
Poll: Welke C&C/Westwood game is het beste?
Dune II
Dune 2000
Emperor Battle for Dune
Command & Conquer
Command & Conquer Red Alert
Command & Conquer Tiberian Sun
Command & Conquer Red Alert 2
Command & Conquer Renegade

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=5049&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Ik vind zelf Tiberian Sun zeer goed. Relaxte gameplay en mooie filmpjes tussendoor. Verder vind ik C&C ook wel leuk, alleen daar kun je geen Skirmish mee. Red Alert vind ik ook wel leuk, af en toe over m'n netwerk tegen mn broertje.
Red Alert 2 vond ik tegenvallen. Toen kreeg je de 3d games van Westwood. Ik heb Emperor wel legaal, net als de overige RTS-en van Westwood. Maar ik vind de sfeer toch niet zo als bijvoorbeeld TS. Ik vind zowieso de sfeer van C&C en TS veel gaver als in DuneII/2000/Emperor. Renegade heb ik geen eens gekocht. Ik vind RTS toch veel relaxter als FPS.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Dune 2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 19:52

Blauw

De Schreeuw

Red Alert was eigenlijk het eerste spel dat ik te zien kreeg in dit genre. Maar dat heb ik dan ook helemaal gek gespeeld, ook over LAN. Fantastische game gewoon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Gameplay RA is echt ongeevenaard. De snelheid en de feel zit gewoon niet niet in RA2.

De dune serie moet je hier apart van zien denk ik.

Ging westwood zich maar oncentreren op nog een 2d RTS. 3d hoefd van mij niet. In emperror heeft het ook geen toegevoegde waarde omdat je geen overzicht kan houden.

Liever gewoon de feel doorontwikkelen en wat expansion packs uitbrengen dat telkens een hype creëren en dan tegenvallen. (TS, en RA2)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 08-10 11:41
Die Kane is niet weg... Hij werkt nog steeds bij Westwood hoor...

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kwartjuh schreef op 16 september 2002 @ 17:57:
Die Kane is niet weg... Hij werkt nog steeds bij Westwood hoor...
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Laatst online: 21-05-2024
mja ik heb ooit in "slechste games ooit" topics gelezen dat tiberium er een aantal keer bij stond.. Ik vind Tiberian sun eigelijk de leukste... goeie ai, redelijk moeilijke missies tov RA2.

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
C&C vind ik het beste en daarna red alert
vooral C&C om de orginele geboouwen en tanks enzow, en ook grotendeels door het geluid en de muziek die het spel heeft.
Red alert omdat het veel gebouwen had en je kon er veel doen. ook de skirmish was wel grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red alert ofcourzzz.. da beste van de serie :D.. C&C waz natuurlijk ook goed.. maar de gamez na redalert zuigen allemaal zo hard .. WOAH!

RED ALERT!!!
RED ALERT!!!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RA2 blijft het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Command & Conquer blijft het best ;) hij was toen nog origineel! de opvolgers vond ik toch te veel op c&c lijken...

/mijn bijdrage aan dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C&C Tiberian Dawn Rules, Kane is da MAN

• Retaliator
  • Laatst online: 28-08 10:28
C&C Tiberian Dawn rox!!! _/-\o_

mijn eerste gekochte game (windows 95 versie) voor mijn pentium 166
daarvoor elke dag gespeeld bij een kameraad op zijn 486 (dos versie)
damn dat spel was masterlijk...
23 uur per dag spelen gewoon!
Red Alert kreeg ik daarna ook... skirmish optie was wel leuk maar gameplay werd toen best wel saai... daarna werden de opvolgers een beetje lame... :'(

• Hahn
  • Laatst online: 12-10 22:47
robertos schreef op 16 september 2002 @ 18:30:
mja ik heb ooit in "slechste games ooit" topics gelezen dat tiberium er een aantal keer bij stond.. Ik vind Tiberian sun eigelijk de leukste... goeie ai, redelijk moeilijke missies tov RA2.
Ik vind Tiberian Sun nog steeds heel leuk, ook al speel ik het niet :P
Ik speelde altijd de Skirmish mode, dat was vet :D

The devil is in the details.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

de gewone command & conquer

als er nog een keer iemand wil multiplayen over wwchat... ;) ik maak je af ;)

• Sponge
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

Eigenlijk Tiberian Dawn. Deze was gewoon originieel. Maar, RedAlert (1), had tenminste een AI in multiplayer games die tenminste probeerde een tegenstander te zijn :)... verder was het ongeveer hetzelfde. De rest is alleen maar minder geworden imo

check webicons <- ;)

• Matthijz
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

C & C was echt een goed spel. Dat heb ik echt lang gespeeld. (zelfs orgineel gekocht :) ) Eerst de dos versie (heel blokkerig) maar zeeeer cool. En toen de windows versie 8)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik heb alle C&C games :D .. en binnenkort kan ik Generals eraan toevoegen :P

• Lister_Storm
  • Laatst online: 24-01-2022
Vraag me af hoeveel mensen er op C&C stemmen die Dune 2 nooit gedaan hebben. Daar begon het toch wel allemaal, en ook al enorm sfeervol en goed.

Heusinkveld Engineering

• Olaf van der Spek
  • Niet online
evaarties schreef op 18 september 2002 @ 14:04:
Ik heb alle C&C games :D .. en binnenkort kan ik Generals eraan toevoegen :P
Ook Sole Survivor?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Lister_Storm schreef op 18 september 2002 @ 14:09:
Vraag me af hoeveel mensen er op C&C stemmen die Dune 2 nooit gedaan hebben. Daar begon het toch wel allemaal, en ook al enorm sfeervol en goed.
Het is toch logisch dat ze op C&C stemmen als ze Dune 2 niet gespeeld hebben?
Of bedoel je de mensen die Dune 2 juist wel gespeeld hebben maar toch op C&C stemmen?
Alhoewel het met Dune 2 inderdaad begon vind ik C&C zo'n verbetering dat ik toch op C&C stem.

Verwijderd

De eerste C&C en de covert ops natuurlijk, de Temple of NOD met zijn Gevreesde nuke,
en natuurlijk de ion cannon van de GDI, onze commando " That was left handed !" man dat was nog eens een spel...........

Even offtopic : Hoe mooi ze de nieuwe spellen ook maken, ik krijg nooit meer de kick van vroeger, zal wel komen omdat je ouder wordt of ben ik de enigste :?

Verwijderd

Dune 2 heb ik ook overgeslagen; ik weet niet precies hoe oud ik toen was. Maar C&C en Red Alert heb ik he-le-maal grijsgespeeld. We hadden thuis geen pc die het aankon, maar gelukkig had ik wat leuke "oppasadressen" waar ik me regelmatig uit kon leven.... Die games waren echt revolutionair voor mij. Dit heeft er toe geleid dat ik later Tiberian sun en Red alert 2 heb geckocht. Red Alert 2 is het eerste spel in de reeks wat ik niet meer heb uitgespeeld....

Kortom mijn favoriete spel C&C :) , het concepts was voor mij gewoon uniek en vroeger was tenslotte alles veul beter :+

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee, komt omdat het niet meer zo mysterieus is. Je weet al wat je kunt verwachten.

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 15:14
vindt ik red alert 2. Afgelopen weekend red alert 2 enxpansion nog een keer uitgespeeld. Nog steeds zeer verslavend. Nu hopen dat generals dicht in de buurt gaat komen of nog beter gaat worden.

Verwijderd

SPOXER schreef op 18 september 2002 @ 21:59:
vindt ik red alert 2. Afgelopen weekend red alert 2 enxpansion nog een keer uitgespeeld. Nog steeds zeer verslavend. Nu hopen dat generals dicht in de buurt gaat komen of nog beter gaat worden.
i agree

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[HKmode]
Ik vond Command & Conquer Sole Survivor toch het mooiste
[/HK]

Red Alert is degene die ik het meeste gespeeld heb, op een 486DX2-50 wel te verstaan, nog onder de systeem eisen van dat spel. Gaf de grootste moeite met opstarten, maar het spel was geweldig.
heb vrijwel alle C&Cs origneel (de originele C&C zelfs 3 keer, vraag me niet waarom, maar het is zo) incl alle addons (behalve firestorm).
Tiberian sun vond ik zwaar tegenvallen eigenlijk.

Ik ben eigenlijk pas C&C gaan spelen na Red Alert (toen ik eindelijk een fatsoenlijke bak had). zeker niet het minste spel.

Laatst RA nog even uit de kast gehaald en in multiplayer zitten spelen, dat is ook supergaaf :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoeveel RAM had die 486? Ik ken mensen die het met 4 mb hebben gespeeld.
De originele games speelden misschien ook leuker op een langzame machine, want op een snelle machine kon je gewoon makkelijker wachten, veel tanks bouwen en dan aanvallen terwijl je op een langzame machine veel meer tijd had om kleine individuele acties uit te voeren.

Ik kan me nog herinneren dat ik in C&C: TD GDI level 15 heb uitgespeeld zonder een unit te verliezen.

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

C&C was wel het koelste eigenlijk :) Dune ][ was ook wel supervet trouwens,ben ik vrij laat gaan spelen, maar ik stoorde me er steeds aan hoe weinig het eigenlijk met Dune te maken had (alsin boek).

RA vond ik ook gaaf, en zelfs TibSUN kon ik erg waarderen. Ik vond hier juist het verhaal wel stoer van, zat Kane weer lekker te eikelen, Micheal Biehn, James Earl Jones en die Slavik dewd zorgde voor een lekkere cast in gave filmpjes en de missies hadden best een stoere sfeer. Bijvoorbeeld die missie dat je als die crashsite moet verdedigen en die ion storm kicked ineens in, vond ik zwaar spannend.

Red Alert 2 vond ik echt ruk, enorm lamme filmpjes, stom verhaal, yuri :r was echt een ruk bad guy, veel te over the top. Units zagen er lam uit. Suffe missies. Enige 'voordeel' was dat de multiplayer tenminste lekker lomp knallen was, dat was bij tibsun minder. Maar ik sta hier blijkbaar alleen in :/

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 14:04
Ik speelde vroeger vaak C&C of dune 2 op mijn 486dx dat had toen nog iets magisch. RA2 is wel leuk maar dat is toch meer gewoon wat "raggen". En van die nutteloze uibreidingen als "yuri's revenge" moet ik al helemaal niets van hebben. Ze hebben de C&C }:O wel genoeg uitgemolken. Het wordt tijd dat ze met iets nieuws komen. Zoals (mischien wel) C&C generals.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

Lister_Storm schreef op 18 september 2002 @ 14:09:
yepz, heb ik vroeger op m'n 386 van m'n pa heeeeeeeelemaal gaar gespeeld :)
toen was ik 9 ofzo denk ik?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DarkX schreef op 19 september 2002 @ 11:12:
Red Alert 2 vond ik echt ruk, enorm lamme filmpjes, stom verhaal, yuri :r was echt een ruk bad guy, veel te over the top. Units zagen er lam uit. Suffe missies. Enige 'voordeel' was dat de multiplayer tenminste lekker lomp knallen was, dat was bij tibsun minder. Maar ik sta hier blijkbaar alleen in :/
Nee hoor, ik speel ook nog steeds RA2 multiplayer op WOL.

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:35

Maxow

Hidden Sound System

ik vond de oude C&C 0wnen, maar tiberian Sun stelde me zwaar teleur

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Nah, alleen die dan niet.. maar van die hoorde je ook niet echt veel. Pas later zag ik dat die er ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

OlafvdSpek schreef op 19 september 2002 @ 12:05:
[...]

Nee hoor, ik speel ook nog steeds RA2 multiplayer op WOL.
Huh? Haal es adem, lees het stukje nog een keer :)

Volges mij zeg ik dat ik alleen sta in dat ik RA2 ruk vin en TibSun koel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik reageerde op:
Enige 'voordeel' was dat de multiplayer tenminste lekker lomp knallen was, dat was bij tibsun minder. Maar ik sta hier blijkbaar alleen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, maar daar sloeg dat "sta ik alleen in" niet echt op, dat sloeg op de hele zin :) en voordeel staat met '' eromheen, vin het hele voordeel wel meevallen.

Pagina: 1