Weet iemand of het mogelijk is om de tekst op mijn GSM van 'NL Libertel' naar 'NL Vodafone' of iets dergelijks om te toveren? Ik heb een Siemens S35i, dus het is geen kwestie van een SMS sturen zoals dat bij Nokia wel gaat.
je kan met een datakabel een zelfgemaakt logo uploadenVerwijderd schreef op 15 september 2002 @ 15:24:
Weet iemand of het mogelijk is om de tekst op mijn GSM van 'NL Libertel' naar 'NL Vodafone' of iets dergelijks om te toveren? Ik heb een Siemens S35i, dus het is geen kwestie van een SMS sturen zoals dat bij Nokia wel gaat.
bij het maken van het logo is het gewoon zoeken naar het juiste lettertype
Dat had ik zelf ook al bedacht en een datakabel en software heb ik ook. Dat logo maken is niet zo'n probleem. Maar ik vroeg me gewoon af of het ook anders kan.
Software updaten misschien? Lijkt me dat de netwerknamen in je foon staan en die bij de nieuwste software ook de nieuwste namen (dus vodafone ipv libertel) heeft.
Even siemens bellen voor een servicepunt
Even siemens bellen voor een servicepunt
geloof van niet.Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 15:30:
Dat had ik zelf ook al bedacht en een datakabel en software heb ik ook. Dat logo maken is niet zo'n probleem. Maar ik vroeg me gewoon af of het ook anders kan.
het logo staat namelijk op de simkaart en die kan je niet flashen
dus nieuw simkaatje aanvragen.
no comment
damster schreef op 15 September 2002 @ 15:33:
[...]
geloof van niet.
het logo staat namelijk op de simkaart en die kan je niet flashen
Het logo staat helemaal niet op de simkaart.Martinus schreef op 15 September 2002 @ 16:06:
dus nieuw simkaatje aanvragen.
Deze staat in de telefoon, je zal ook zien als je een oude simkaart in een nieuwere telefoon doet dat de netwerknaam gewijzigd is.
Verwijderd
Ik ken ook iemand die dat wilde. En hij heeft ook via een datakabel er een nieuw logo opgezet. En het zit volgens mij ook op de telefoon. De logo kun je gewoon bij vodafone of op een site met beltonen en logo's halen.
Zoals gezegd is dat dus alleen voor Nokia's. Een Siemens S35 kan geen logo's/beltonen OTA (over the air) ontvangen.Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:22:
De logo kun je gewoon bij vodafone of op een site met beltonen en logo's halen.
Met een datakabel of infrarood kan je inderdaad een plaatje in je toestel zetten, en dan zorgen dat het net zo lijkt alsof het gewone tekst is. De tekst zelf zal niet veranderen.
Wat je kan doen is een Vodafone SIMkaartje halen (omruilen van je huidige simkaart), de eerste keer is SIMswap bij Vodafone gratis. Gewoon even langs een dealer. Hierop staan de nieuwe netwerknamen, en zal er dus Vodafone in je display komen te staan.
Het spijt me, maar de netwerknamen zitten in de telefoon zelf.Korakal schreef op 15 September 2002 @ 17:02:
[...]
Zoals gezegd is dat dus alleen voor Nokia's. Een Siemens S35 kan geen logo's/beltonen OTA (over the air) ontvangen.
Met een datakabel of infrarood kan je inderdaad een plaatje in je toestel zetten, en dan zorgen dat het net zo lijkt alsof het gewone tekst is. De tekst zelf zal niet veranderen.
Wat je kan doen is een Vodafone SIMkaartje halen (omruilen van je huidige simkaart), de eerste keer is SIMswap bij Vodafone gratis. Gewoon even langs een dealer. Hierop staan de nieuwe netwerknamen, en zal er dus Vodafone in je display komen te staan.
Dus al haal je 100 nieuwe sim-kaarten dan gaat het niet.
Als ik mijn libertel kaart in een oude 3310 stop staat er gewoon libertel, als ik hem in mijn MT50 stop staat er NL Vodafone, dus ligt het aan de telefoon. Gewoon de telefoon van de nieuwste software voorzien, en dan hopen dat het werkt, en anders staat het bij een of andere instelling. Een telfort kaartje laat bij mij gewoon telfort zien, maar bij een oude M35 van een klasgenoot staat er dan O2.
Ik ga zelf mijn libertel kaartje ook nog ff omruilen voor een vodafone kaartje, want deze libertel kaart heeft iets te weinig geheugen voor sms en telefoonboek. Weet iemand trouwens hoeveel er op een nieuwere vodafone kaart kan worden gezet?
Ik ga zelf mijn libertel kaartje ook nog ff omruilen voor een vodafone kaartje, want deze libertel kaart heeft iets te weinig geheugen voor sms en telefoonboek. Weet iemand trouwens hoeveel er op een nieuwere vodafone kaart kan worden gezet?
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Dat dacht ik tot een tijdje terug ook... tot ik mijn Libertel SIM die in mijn M35 (displaynaam: NL Libertel) zat omruilde voor een Vodafone exemplaar en er ineens NL Vodafone op het display stond...[Airwolf] schreef op 15 september 2002 @ 17:07:
[...]
Het spijt me, maar de netwerknamen zitten in de telefoon zelf.
Dus al haal je 100 nieuwe sim-kaarten dan gaat het niet.
Hoe kun je dat anders verklaren?
[add]
Mijn t68i had iets soortelijks; dezelfde SIM wissel (duokaart
Het heeft dus echt wel iets met de SIM kaart te maken... iets met overrulen soms?
Op Zondag vervelen meer mensen zich merk ik...
Verwijderd
In het begin kon je het logo via sms wijzigen. Je stuurde een sms met de tekst LOGO V naar nummer 125 en kreeg het operator logo retour...
Dat kan nog steeds, maar wederom zoals genoemd: alleen voor Nokia's...Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 20:53:
In het begin kon je het logo via sms wijzigen. Je stuurde een sms met de tekst LOGO V naar nummer 125 en kreeg het operator logo retour...
Heeft iemand gezegd dat het iets 'boeit'? Mensen mogen zich sommige dingen ook best afvragen zonder dat het alle wereldproblemen oplost hoor. De meeste zaken die op GoT besproken worden 'boeien' vrij weinig naar mijn mening. Als je volgende keer niets zinvols toe te voegen hebt, post dan svp helemaal niets.mebbe een domme vraag?
Maar wat boeit het in gods naam wat er staat?
Verwijderd
Een vriend van mijn zijn telfoon was gestolen. Dus hij was en z'n foon en z'n sim kwijt. Toen kreeg hij een nieuw kaartje die die zolang in een oude foon stopte en daar stond opeens Vodafone in het display.
Dus een ander simkaartje werkt wel. Hoe weet ik ook niet. Misschien dat het iets doet met je telefoon software net als dat smstje bij Nokia's.
Misschien kan je iemands Vodafone kaartje even lenen en kijken wat er staat als je je oude libertel er weer in terug doet...
Dus een ander simkaartje werkt wel. Hoe weet ik ook niet. Misschien dat het iets doet met je telefoon software net als dat smstje bij Nokia's.
Misschien kan je iemands Vodafone kaartje even lenen en kijken wat er staat als je je oude libertel er weer in terug doet...
Op de SIM kaart is er plaats om 1 (en niet meer) netwerk code te voorzien van een andere naam. Zo zal je b.v. Tele2 en Debitel in je display zien als je van hun een SIM kaart hebt gekregen en in logt op O2.
Toen Telfort naar O2 ging heeft het OTA (over the air) een groot aantal SIMkaartjes op die manier aangepast waardoor er nu bij de meeste klanten O2 in het display staat terwijl de telefoon niet beter weet dan dat het Telfort zou moeten zijn. Dus met een SIM van b.v. BEN zal je tijdens een netwerkscan weer Telfort in de lijst van die telefoon tegen komen.
De operator-namelist zit dus ingebakken in de firmware van de phone. Zo zal je bij nieuwere firmware de naam Orange tegen komen i.p.v. Dutchtone, terwijl die naam nog niet eens is ingevoerd.
Toen Telfort naar O2 ging heeft het OTA (over the air) een groot aantal SIMkaartjes op die manier aangepast waardoor er nu bij de meeste klanten O2 in het display staat terwijl de telefoon niet beter weet dan dat het Telfort zou moeten zijn. Dus met een SIM van b.v. BEN zal je tijdens een netwerkscan weer Telfort in de lijst van die telefoon tegen komen.
De operator-namelist zit dus ingebakken in de firmware van de phone. Zo zal je bij nieuwere firmware de naam Orange tegen komen i.p.v. Dutchtone, terwijl die naam nog niet eens is ingevoerd.
Het zit 100% in de SIM. Je provider zou deze naam moeten kunnen wijzigen d.m.v. een bepaald signaal over hun netwerk te sturen. Je zou ook zelf je SIM kunnen bewerken met een cardwriter
(Je bent een Tweaker of je bent het niet
)
webOS all the way!
Oke, nu snap ik het helemaal niet meer, zit het nu in de sim of in de telefoon?
1. Ik heb al 2 jaar dezelfde Libertel sim kaart, kreeg een ander toestel (alcatel 511, toen ze toch 3 maanden echt vodafone waren) waar wel vodafone uk ed instaan, maar hier staat nog steeds gewoon libertel.nl
2. Mijn broer heeft ook al 2 jaar dezelfde Libertel sim kaart (iZi dan) die heeft laatst een ander toestel gekocht, en voorheen altijd libertel in het display en NU dus vodafone
En waar zit het nu in? Ik denk dat het in beide zit en dat je telefoon bepaalt of hij de naam uit je sim haalt of uit je telefoon.
1. Ik heb al 2 jaar dezelfde Libertel sim kaart, kreeg een ander toestel (alcatel 511, toen ze toch 3 maanden echt vodafone waren) waar wel vodafone uk ed instaan, maar hier staat nog steeds gewoon libertel.nl
2. Mijn broer heeft ook al 2 jaar dezelfde Libertel sim kaart (iZi dan) die heeft laatst een ander toestel gekocht, en voorheen altijd libertel in het display en NU dus vodafone
En waar zit het nu in? Ik denk dat het in beide zit en dat je telefoon bepaalt of hij de naam uit je sim haalt of uit je telefoon.
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
Heb mijn T68i los gekocht en heb nu vodafone op scherm staan hiervoor had ik een sony CMD-CD5(met libertel izi) en stond Libertel op display
T68i is dus unlocked gekocht
T68i is dus unlocked gekocht
ga gewoon even naar vodafone.nl en daar kan je gratis het nieuwe logo ontvangen.
edit : dat kon voorheen altijd, nu moet je betalen schijnt..
zoals gezegd, dat werkt alleen met nokia ofzo, iig met mijn alcatel 511 nietwibblemoo schreef op 16 september 2002 @ 13:42:
ga gewoon even naar vodafone.nl en daar kan je gratis het nieuwe logo ontvangen.
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
Pagina: 1