Toon posts:

[Win2000] SP3 op servers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

wie heeft er hier al SP3 geïnstalleerd op z'n servers in een bedrijfsomgeving? Dus niet op een servertje waar 1 pc'tje aanhangt...

Enkele problemen die ik al ben tegengekomen in nieuwsgroepen:
- problemen met printers op terminal servers
- 'foutjes' in Active Directory omdat de ene nog sp2 en de andere sp3 draait

Een file&print server durf ik nog wel te upgraden (vermits daar geen applicaties en speciale services draaien). Maar op vlak van terminal servers, domian controllers, sql servers, exchange servers/cluster weet ik het toch nog niet zeker...

Wat doen jullie nu als er een nieuwe servicepack uit is? Direct installeren of enkele weken/maanden de kat uit de boom kijken?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kheb al menig server uitgerust met sp3 (van file/print voor 5 man tot en met citrix metaframe servers voor 50 man,

ben nog geen probs tegengekomen eigenlijk, overigens wel allemaal op 'kwaliteit' hardware (compaq ed) en niet op zelfbouw hardware....)

A wise man's life is based around fuck you

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:51

Arno

PF5A

Door de geruchten over Sp3 laat ik mijn DC's iig nog op Sp2SRP1 staan. Clients kunnen wel over IMO :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

kheb over onze 3 IIS 2k webservers SP3 geinstalleerd dus. in SP3 zitten ook berg en patches voor IIS en COM+.

maar sindsdien gaat IIS op onverklaarbare wijze 2x per dag op z'n bek als het een beetje druk is. ik ga dus ook vrolijk SP3 weer uninstallen van de week :(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:31

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb er twee draaien (40 clients), AD + fileserver, tot nu toe geen rare fratsen.

Als het om AD gaat en je wil een replicating partner dan zou ik sowieso hetzelfde patchlevel houden..
zwelgje schreef op 15 September 2002 @ 16:06:
overigens wel allemaal op 'kwaliteit' hardware (compaq ed) en niet op zelfbouw hardware....)
Moet je .NET Server RC1 op een Athlon + kt7 bord gaan draaien met al je IDE controllers vol, leuke random vastlopers :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wij hebben het op 30 van de ongeveer 35 Win2K-servers nu geinstalleerd, en op één machine na werkt het allemaal perfect.

Ook allemaal op kwaliteitsspul van Compaq, plus enkele Dells.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

als je voldoet aan de onderstaande regels zo ik nog ff wachten met patchen...

1. het draait nu stabiel
2. er is geen reeel gevaar als ik niet patch (geen kritieke systemen in een dmz oid, maar alles netjes achter een fw)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

iis5_rulez: waarom zou je dan wachten? Ik bedoel, er zijn nu al zoveel mensen die SP3 hebben geinstalleerd zonder problemen...

Ik ben ook voor wachten als het SP net uit is (zeg een dag of 5 ofzo), maar het is nu al enkele weken uit...

Virussen? Scan ze hier!

• Invincible
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-06 13:52

Invincible

Wat denk je zelf???

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:16:
kheb over onze 3 IIS 2k webservers SP3 geinstalleerd dus. in SP3 zitten ook berg en patches voor IIS en COM+.

maar sindsdien gaat IIS op onverklaarbare wijze 2x per dag op z'n bek als het een beetje druk is. ik ga dus ook vrolijk SP3 weer uninstallen van de week :(
Ja hier het zelfde verhaal, en ook de LDAP ging over z'n nek. :(

Lang geleden: Intel P4 3000, Zalman Reserator 1, Asus P4P800, 1024 MB DDR Kingston geheugen, Dell 19" FP1905 TFT-scherm, Ati 9800Pro, SB Audigy II ZS, WD 72 GB Raptor (10.000 RPM) en een Maxtor 300 GB 16 MB NCQ.

Verwijderd

K'snap er ook geen snars van. aan de ene kant gebruikt COM+ nu veel minder geheugen (scheelt 100 MB ram aan dllhosts.exe's) maar gaat iis veel vaker op z'n smoel.. arg

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 15:23:
Hoi,
Enkele problemen die ik al ben tegengekomen in nieuwsgroepen:
- problemen met printers op terminal servers
Heb je hier toevallig een linkje naar ?
Om wat voor printers ging het ?

Ik was van plan komend weekend onze Citrix Farm te gaan upgraden maar begin nu toch een beetje te twijfelen .....

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wacht altijd een paar weken zodat eventuele problemen al aan het licht zijn gekomen. Met een beetje geluk zijn er dan ook workaround's en patches uit.

Ik heb vier DC's, een Exchange-server en een webserver ge-upgrade naar SP3 en ben geen enkel probleem tegengekomen. Ik heb overigens 2x twee DC's die in hetzelfde AD hangen wel tegelijk ge-upgrade.

Voor de DC's en de Exchange heb ik verder geen echt verschil gemerkt behalve dat een probleem met een multihomed machine nu is opgelost.

De webserver is er duidelijk op vooruit gegaan. Voorheen ging IIS na een dag of 15 op zijn bek (ik verdenk de ASP-code van één site) nu gaat het eigenlijk veel beter, IIS draait soepeler en verbruikt minder resources (DLLHOST.EXE!).

Verder vind ik SP3 sowieso een uitkomst voor webservers. Ik moest IIS altijd installeren zonder netwerkaansluiting omdat ik anders nog voor dat ik hem kon patchen al geinfecteerd kon zijn met Nimda.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Rookie:

http://groups.google.com/...540tkmsftngp13%26rnum%3D5

over dit soort probs gaat het. In de nieuwsgroepen zijn en nog vele andere discussies te vinden over gelijkaardige problemen.

Microsoft heeft er overigens weet van en schijnt aan een hotfix te werken.

Verwijderd

We hebben hier 5 W2K servers staan waarvan er 3 met SP3 zijn geïnstalleerd.

Twee van deze zijn Citrix MetaFrame XP servers, wij hadden printer problemen met Citrix MetaFrame XP met Feature Release 2 SP2 in combinatie met W2K SP3, printers die via LPR printen liepen spontaan vast en kregen we niet meer aan de praat, om dit probleem te verhelpen moeten we W2K SP3 deïnstalleren.

Dit probleem is bekend bij MS en er wordt aan een hotfix gewerkt om dit op te lossen.

De andere server is onze File-server, werkt verder perfect met SP3.

Verder zijn we nog geen problemen tegen gekomen, maar na dat probleem met onze Citrix servers wachten we nog wel even en kijken we nog even de kat uit de boom :)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:47

TwoR

Gekleurde stippen

Met mijn windows 2000 server heb ik nadat ik SP3 geinstalleerd heb nog nooit problemen mee gehad. Het enige probleem dat ik er mee heb dat als ik vanaf een Work station ga naar http://ipserver/mysql/ dan krijg ik geen permissie in deze map maar dat zal wel niet aan SP3 liggen denk ik

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 22:05

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Net geinstalleerd, probleempje, m'n printer staat weer op letter! i.p.v. a4, maar die op de werkstations ook!!! oftewel, ik heb hier maar 15 wplekken maar ik kan me best voorstellen wat voor een gelazer het geeft als je wat meer werkplekken hebt, verder draai ie als een zonnetje!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wielhelm schreef op 16 september 2002 @ 14:57:
Net geinstalleerd, probleempje, m'n printer staat weer op letter! i.p.v. a4, maar die op de werkstations ook!!! oftewel, ik heb hier maar 15 wplekken maar ik kan me best voorstellen wat voor een gelazer het geeft als je wat meer werkplekken hebt, verder draai ie als een zonnetje!
Vreemd, wij hebben onze printserver (met zo'n 150 printers voor ong. 1000 werkplekken) ook van SP3 voorzien en die had dat probleem toch niet, alles bleef keurig op A4 (en soms A3) staan.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Waarom installeert iedereen altijd zo maar een SP op productieservers. Wij hebben een policy zeker een 1/2 jaar te wachten alvorens te upgraden. Op dat moment zijn de meeste kinderziektes eruit ! en mocht je daarvoor toch een probleem hebben , meestal is er na overleg met microsoft een hotfix available (al dan niet na het betalen voor deze hotfix dienst)

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Omdat er heel veel bugs worden opgelost met zon servicepack, meer dan dat er ontstaan in ieder geval.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 08:40:
Waarom installeert iedereen altijd zo maar een SP op productieservers. Wij hebben een policy zeker een 1/2 jaar te wachten alvorens te upgraden. Op dat moment zijn de meeste kinderziektes eruit ! en mocht je daarvoor toch een probleem hebben , meestal is er na overleg met microsoft een hotfix available (al dan niet na het betalen voor deze hotfix dienst)
En dan vragen sommigen zich nog af waarom zaken als Nimda en Code Red en vergelijkbare zaken zich zo goed verspreiden... met zo'n policy kan je net zo goed een bordje op hangen met "Please, hack us immediately!".

Niet voor elke security-gat word namelijk een hotfix gemaakt.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

En heb je last cq problemen van 'al' die bugs ?? nee, meestal niet !

Don't fix if it aint broke , das mijn stelregel :+

En vooral op belangrijke productie servers is de stelregel , eerst op een test omgeving alvoor je uitrolt naar productie omgeving.

Ooit gehoord van Change managment, ITIL , etc

- 9 van de 10 changes veroorzaken meestal weer andere problemen. en dat is een feit

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Niet ieder bedrijf heeft dat geld over voor een testomgeving (zeker nu niet).

Verder zit er gewoon een uninstall functie in de servicepack.

Verwijderd

wildhagen schreef op 17 september 2002 @ 08:59:
[...]

En dan vragen sommigen zich nog af waarom zaken als Nimda en Code Red en vergelijkbare zaken zich zo goed verspreiden... met zo'n policy kan je net zo goed een bordje op hangen met "Please, hack us immediately!".

Niet voor elke security-gat word namelijk een hotfix gemaakt.
Indien men de servers volledig dicht timmert, een goede actuele virusscanner heeft, een goede firewall plus op de servers (indien nodig) op ip niveau ook security zet geef je dit soort ellende zowiezo al geen kans.

Het zijn juist de 'default' geinstalleerde servers dit allemaal veroorzaken door (veelal) onkundigheid.

Check deze site maar eens:

http://www.dsinet.org/textfiles/nsa-files/Win2k/

Oke , dit riekt naar paranoia, maar men heeft wel 'secure servers'
en dat kan ik van vele servers (50% en meer) zeker niet zeggen.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 09:07:
En heb je last cq problemen van 'al' die bugs ?? nee, meestal niet !

Don't fix if it aint broke , das mijn stelregel :+
Helemaal mee eens maar een SP is er alleen als hij kapot is dus een SP betekent upgraden.

Dat je niet zo direct ziet wat er kapot is wil nog niet zeggen dat het niet zo is. 'If it ain't broke don't fix it' heeft de wereld opgezadeld met dingen als Nimda en Code Red.
Er zitten heus geen nieuwe fonts in zo'n service pack, het bestaat voor zo'n 70% uit security fixes, zeker bij Win2K-SP3.

Dat je voorzichting bent en eerst in test situaties uitrolt ben ik helemaal met je eens. Ik installeer het zelf ook eerst 'in een achterafhoekje' waar een probleem niet zo veel kwaad kan. Als het daar probleemloos werkt gaat het binnen een maandje meestal naar productiesituaties waar het eventueel teruggerold kan worden. Dat laatste is mij overigens sinds NT4-SP4 niet meer overkomen.

9 van de 10 keer lost een SP meer problemen op dan het veroorzaakt. Zeker de laatste jaren is de kwaliteit van de SP's er enorm op vooruit gegaan.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat laatste is mij overigens sinds NT4-SP4 niet meer overkomen.
NT4 SP6 niet geinstalleerd (dus niet 6a, maar gewoon 6)? Dat was pas een ramp, daar zat een TCP/IP-bug in van hier naar ginder. MS is ook al binnen enkele dagen met 6a gekomen, die was wel goed.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Maar om even af te wijken van mijn standaard :+ , ik heb SP3 thuis op m'n BO2000 geinstalleerd en met name IIS5 is nu goed stabiel, af course met Lockdown en 2 pre-sp4 patches.

Verder merk ik geen verschil met SP2 tav Stabiliteit, thirdparty apps, etc

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

SP3 is hier geinstalleerd op onze 4 productie servers. het draait goed maar heeft wel weer de vervelende eigenschap om dingen aan te zetten. bv dat irritante windows update :( verder is het nog even afwachten hoe het draait :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sh4d0wman schreef op 17 september 2002 @ 10:11:
SP3 is hier geinstalleerd op onze 4 productie servers. het draait goed maar heeft wel weer de vervelende eigenschap om dingen aan te zetten. bv dat irritante windows update :( verder is het nog even afwachten hoe het draait :)
Dat is irritant idd, maar die kan je uitzetten hoor, hebben wij ook gedaan.

Moet je de volgende 2 services even disablen en stoppen:

- Automatic Updates
- Background Intelligent Transfer Service (BITS).

Virussen? Scan ze hier!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
wildhagen schreef op 17 september 2002 @ 09:34:
[...]

NT4 SP6 niet geinstalleerd (dus niet 6a, maar gewoon 6)? Dat was pas een ramp, daar zat een TCP/IP-bug in van hier naar ginder. MS is ook al binnen enkele dagen met 6a gekomen, die was wel goed.
Nee, niet geinstalleerd omdat ik altijd even wacht, minstens een maand en soms langer. NT4-SP6a was al uit voordat ik SP6 kon installeren.
Dit voorval heeft mij trouwens wel gesterkt in mijn regel dat ik altijd even wacht met toepassen op productiesystemen. :)

Verwijderd

MauritsvanBaerle schreef op 17 september 2002 @ 10:45:
[...]

Nee, niet geinstalleerd omdat ik altijd even wacht, minstens een maand en soms langer. NT4-SP6a was al uit voordat ik SP6 kon installeren.
Dit voorval heeft mij trouwens wel gesterkt in mijn regel dat ik altijd even wacht met toepassen op productiesystemen. :)
i rest my case ! B)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wildhagen schreef op 17 september 2002 @ 10:13:
[...]

Dat is irritant idd, maar die kan je uitzetten hoor, hebben wij ook gedaan.

Moet je de volgende 2 services even disablen en stoppen:

- Automatic Updates
- Background Intelligent Transfer Service (BITS).
gelijk maar even als domain controller policy instellen (en ook als domain policy overigens) ben je gelijk van al dat gezeur af op je workstations, en het scheelt je weer handmatig instellen,

A wise man's life is based around fuck you

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Natuurlijk, maar even is bij mij geen half jaar! ;)

Pagina: 1