Een vriend van mij heeft een vaag probleem en vroeg het mij op te lossen. Ik kom er echter niet uit, daarom aan jullie de vraag. Hij heeft een ADSL verbinding met USB alcatel modem. Het probleem is dat ik bv. geen bestanden naar hem kan versturen met MSN en hij ook niet naar mij. Als ik een FTP-server draai dan kan hij niet connecten op mijn FTP-server. Vraag ik iemand anders om te connecten op mijn FTP'tje, dan werkt dit wel gewoon. Zelfde probleem met Buddyphone, netmeeting etc etc. Zijn firewall staat uit. Een oplossing is waarschijnlijk om Windows XP opnieuw te installeren, maarja dat is weer zo'n gedoe. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Heeft ie een netwerkje?
Verwijderd
Ik heb ook ADSL met USB en ik kan ook geen bestanden via msn uploaden. Ooit heb ik ook al een soort gelijke vraag gesteld en iedereen zei: Ethernetmodem kopen.
Nee hij heeft geen netwerkjeGerbenW schreef op 15 september 2002 @ 16:28:
Heeft ie een netwerkje?
Ja dat zijn altijd van die loze opmerkingen. USB werkt ook gewoon goed. Daarbij heeft het eerst wel gewoon gewerkt.Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:39:
Ik heb ook ADSL met USB en ik kan ook geen bestanden via msn uploaden. Ooit heb ik ook al een soort gelijke vraag gesteld en iedereen zei: Ethernetmodem kopen.
ik heb ook een usb modem, heb altijd bestanden kunnen verzenden over msn, alleen nu ik in een netwerk zit niet meer
www.google.nl
Verwijderd
dat is standaard achter netwerk.. moet je even zo'n topic zoeken waar het heel uitgebreid uitgelegd isCRaZy_MaRK schreef op 15 september 2002 @ 17:10:
ik heb ook een usb modem, heb altijd bestanden kunnen verzenden over msn, alleen nu ik in een netwerk zit niet meer
Je zegt dat zijn firewall uistaat, bedoel je daarmee een extra Firewall (*ZoneAlarm of iets dergelijks) of de ingebouwde firewall van XP?
Heb je al geprobeerd in passive mode te connecten?
Heb je al geprobeerd in passive mode te connecten?
Heb ook die Alcatel Speedtouch Home USB, en zit in LAN (router/fileserver = XP prof).
Ik kan perfect bestanden ontvangen (MSN), of ftp draaien/connecten op mijn client bak. It's all about port-forwarding...(uiteraard niet als je vriend z'n modem direct is aangesloten op zijn bak)
Staat zelfs in een FAQ hier op tweakers dacht ik....
Ik kan perfect bestanden ontvangen (MSN), of ftp draaien/connecten op mijn client bak. It's all about port-forwarding...(uiteraard niet als je vriend z'n modem direct is aangesloten op zijn bak)
Staat zelfs in een FAQ hier op tweakers dacht ik....
edit:
uiteraard ook opletten ivm firewall, maar dat wist je prolly al...
uiteraard ook opletten ivm firewall, maar dat wist je prolly al...
ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case
Pagina: 1