Ik heb hier nu een Sony DCR-TRV30E digitale camera thuis liggen met 2 minidv bandjes van 60 minuten volledig volgeschoten. Nou moet ik die 2 uur allemaal capturen en gaan bewerken. Ik heb in mijn pc een Asus GF2 32mb Deluxe kaart (met tv-in dus) en een Pinnacle DC10 kaart liggen. Beidde zijn anoloog. De DC10 kaart heb ik nog nooit gebruikt omdat het capturen van een file bij die kaart niet goed lukt (de gecapturde file kan niet geopend worden in Adobe Premiera 6 maar alleen in Pinnacle Studio 7). Ik kan deze camera ook aansluiten op een firewire ingang (die heb ik alleen niet dus dat moet ik bij een vriend doen).
Mijn vraag is nu hoeveel mb worden de 2 files na capturen met de 3 verschillende kaarten (Asus GF2, DC10 en firewire) ??
En nog 1 vraag over de Firewire; maakt het uit wat voor een firewire ingang dit is. Want een vriend van mij heeft zo'n Apple G3 en die heeft dus firewire poorten kan dat op die pc of moet je een speciale DV Firewire poort hebben
Mijn vraag is nu hoeveel mb worden de 2 files na capturen met de 3 verschillende kaarten (Asus GF2, DC10 en firewire) ??
En nog 1 vraag over de Firewire; maakt het uit wat voor een firewire ingang dit is. Want een vriend van mij heeft zo'n Apple G3 en die heeft dus firewire poorten kan dat op die pc of moet je een speciale DV Firewire poort hebben