Toon posts:

hoeveel mb gecaptured

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu een Sony DCR-TRV30E digitale camera thuis liggen met 2 minidv bandjes van 60 minuten volledig volgeschoten. Nou moet ik die 2 uur allemaal capturen en gaan bewerken. Ik heb in mijn pc een Asus GF2 32mb Deluxe kaart (met tv-in dus) en een Pinnacle DC10 kaart liggen. Beidde zijn anoloog. De DC10 kaart heb ik nog nooit gebruikt omdat het capturen van een file bij die kaart niet goed lukt (de gecapturde file kan niet geopend worden in Adobe Premiera 6 maar alleen in Pinnacle Studio 7). Ik kan deze camera ook aansluiten op een firewire ingang (die heb ik alleen niet dus dat moet ik bij een vriend doen).

Mijn vraag is nu hoeveel mb worden de 2 files na capturen met de 3 verschillende kaarten (Asus GF2, DC10 en firewire) ??
En nog 1 vraag over de Firewire; maakt het uit wat voor een firewire ingang dit is. Want een vriend van mij heeft zo'n Apple G3 en die heeft dus firewire poorten kan dat op die pc of moet je een speciale DV Firewire poort hebben :?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:07

Mentalist

[avdD]

Over firewire weet ik niks.

Analoog cappen kun je het best met VirtualDub doen. Als je dan flink wat CPU power hebt en je realtime DivX encode (quality-based) dan kun je aanvaardbare kwaliteit krijgen op een paar GB per uur (hoeveel hangt af van kwaliteit die je insteld, moet je wat mee spelen). Wil je perfecte kwaliteit, dan moet je met huffyuv oid gaan cappen, maar dan hou je het niet meer op normale hd's.

Als je toch wel aardig wat GB's over hebt (meerdere tientallen ;)) dan kun je ook met MJPEG cappen, kost mij per 5 min zo'n 600 MB (variëert, soms ook 800 MB). Dan moet je op het 1 na hoogste kwaliteitsniveau cappen. Voordeel is dat dit weinig cpu power kost.

Let op dat je met FAT32 geen files groter dan 4 GB kunt maken! Dan moet je met proggies gaan kutten om naar meerdere files te saven, maar dat blijft brakkig. Als je file groter dan 4 GB dreigt te worden moet je overstappen op NTFS of een betere compressie (DivX/MJPEG) gebruiken.

Hoe het met firewire en macs zit weet ik dus niet, maar ik ben bang dat er geen AVI files uitkomen die je op je Windows bak kunt bewerken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 14:51:
Over firewire weet ik niks.

Analoog cappen kun je het best met VirtualDub doen. Als je dan flink wat CPU power hebt en je realtime DivX encode (quality-based) dan kun je aanvaardbare kwaliteit krijgen op een paar GB per uur (hoeveel hangt af van kwaliteit die je insteld, moet je wat mee spelen). Wil je perfecte kwaliteit, dan moet je met huffyuv oid gaan cappen, maar dan hou je het niet meer op normale hd's.

Als je toch wel aardig wat GB's over hebt (meerdere tientallen ;)) dan kun je ook met MJPEG cappen, kost mij per 5 min zo'n 600 MB (variëert, soms ook 800 MB). Dan moet je op het 1 na hoogste kwaliteitsniveau cappen. Voordeel is dat dit weinig cpu power kost.

Let op dat je met FAT32 geen files groter dan 4 GB kunt maken! Dan moet je met proggies gaan kutten om naar meerdere files te saven, maar dat blijft brakkig. Als je file groter dan 4 GB dreigt te worden moet je overstappen op NTFS of een betere compressie (DivX/MJPEG) gebruiken.

Hoe het met firewire en macs zit weet ik dus niet, maar ik ben bang dat er geen AVI files uitkomen die je op je Windows bak kunt bewerken.
Tja das dus het probleem, heb nog maar iets van 4/5 gig over op mijn pc. Op die GF2 capture ik meestal ook 5 minuten per 700 mb, maar das dus veel te veel. En ik dacht zo dat DivX films ongeveer 600 mb zijn voor 1 uur film dus ik hoopte dat dat ook kon. En als maccapture-->win edit niet kan dan kan ik ook gaan zoeken naar een windows machine met firewire kaart.
Maar ja meer dan 4tot5 gig voor 2 films kan echt NIET

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 15:00:
[...]

Tja das dus het probleem, heb nog maar iets van 4/5 gig over op mijn pc. Op die GF2 capture ik meestal ook 5 minuten per 700 mb, maar das dus veel te veel. En ik dacht zo dat DivX films ongeveer 600 mb zijn voor 1 uur film dus ik hoopte dat dat ook kon. En als maccapture-->win edit niet kan dan kan ik ook gaan zoeken naar een windows machine met firewire kaart.
Maar ja meer dan 4tot5 gig voor 2 films kan echt NIET
Wat heb je voor processor, misschien kun je zoals ik al zei gewoon real-time DivX cappen, dan is er niks aan de hand |:(

Nee, dan is het nog niet zo goed gecompressed als die DivX films van 700 MB, dat kan ook niet realtime. Maar als je een flinke cpu hebt kun je wel realtime DivX cappen. En de grote van de file hangt _NIET_ af van je capkaart maar van de codec die je gebruikt! En je moet _NOOIT_ bijgeleverde capsoftware-shit gebruiken, gewoon Virtual Dub installen... Die capture software meuk die je bij je hardware krijgt is in 99 van de 100 gevallen crap.

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 15:20:
[...]

Wat heb je voor processor, misschien kun je zoals ik al zei gewoon real-time DivX cappen, dan is er niks aan de hand |:(

Nee, dan is het nog niet zo goed gecompressed als die DivX films van 700 MB, dat kan ook niet realtime. Maar als je een flinke cpu hebt kun je wel realtime DivX cappen. En de grote van de file hangt _NIET_ af van je capkaart maar van de codec die je gebruikt! En je moet _NOOIT_ bijgeleverde capsoftware-shit gebruiken, gewoon Virtual Dub installen... Die capture software meuk die je bij je hardware krijgt is in 99 van de 100 gevallen crap.
is 1,4 ghz met 256 ddr ram goed genoeg :?

en met welke van de 2 kaarten moet ik dan in Virtual Dub cappen ??
met de GeForce2 of met de Dc10 :?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 08:58

we_are_borg

You will Comply

Ik heb een project lopen waar ik 2 uur moet editten. 1 uur neemt ongeveer 20 a 25 Gb in beslag.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:05

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

is 1,4 ghz met 256 ddr ram goed genoeg
Meer dan zat, ik kon het met 800mhzjes en dan redelijke kwaliteit
met de GeForce2 of met de Dc10
Met de DC10, die zijn gemaakt om te captruren.
geforce 2 is leuk voor games enzo.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 15:35:
[...]

is 1,4 ghz met 256 ddr ram goed genoeg :?

met de GeForce2 of met de Dc10 :?
Ik zou de DC10 gebruiken, ik twijfel aan de kwaliteit van zooi op je videoplank.

En : een 1,4 Ghz WAT? Koelkast?

Mijn Athlon XP 1800+ met 256MB DDR333 trekt het eigenlijk maar net zo'n beetje, iets lager kan wel maar dat zou je direct in de kwaliteit zien.

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op 15 september 2002 @ 15:42:
Ik heb een project lopen waar ik 2 uur moet editten. 1 uur neemt ongeveer 20 a 25 Gb in beslag.
tja dat heb ik dus niet
W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 15:43:
[...]

En : een 1,4 Ghz WAT? Koelkast?
wat bedoel je met 'Koelkast' ?
W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 15:43:
[...]

Mijn Athlon XP 1800+ met 256MB DDR333 trekt het eigenlijk maar net zo'n beetje, iets lager kan wel maar dat zou je direct in de kwaliteit zien.
Dus je zegt dat dat bij mij niet kan. Is Firewire dan de beste optie ???

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Firewire is de beste optie idd.
En DV kun je gewoon aansluiten op firewire.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 15:45:
[...]

wat bedoel je met 'Koelkast' ?
Je zegt "1,4 Ghz" maar is dat dan een Athlon XP 1,4 Ghz, een Thunderbird 1,4 Ghz, een P3 1,4 Ghz, een Celeron 1,4 Ghz? WAT voor cpu?
[...]

Dus je zegt dat dat bij mij niet kan. Is Firewire dan de beste optie ???
Het kan wel, maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit bij real-time DivX (wat met jouw hd ruimte de enige optie is).

En ik weet echt niks van firewire :+

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

En ik weet echt niks van firewire
Met firewire capture je het niet, je pompt het gewoon over.
Kost wel wat ruimte, maar daarentegen verlies je nix aan kwaliteit.

DV kwaliteit is
216 MB/ min
reso= 720x576

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 15:55:
[...]

Je zegt "1,4 Ghz" maar is dat dan een Athlon XP 1,4 Ghz, een Thunderbird 1,4 Ghz, een P3 1,4 Ghz, een Celeron 1,4 Ghz? WAT voor cpu?
Tunderbird 1,4 Ghz

maar waar het nu eigenlijk op neerkomt is dat het allemaal niet kan omdat mijn hd te klein is :?

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-11 09:23

FXR1340

WTSHTF

Heb net een Sony pc4 digitale camera gekocht en via firewire zet ik de 60 minuten van DV bandje op de harde schijf. Zonder kwaliteitsverlies is 60 minuten 12 gb.
avi file >25 fps 720x576.

Zal vast wel een kleiner bestand van gemaakt kunnen worden vanaf tape. Ik zelf bewerk het pas als het op de harde schijf staat.

Zou er een firewire kaartje bijnemen, kost ongeveer 35 euro.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Verwijderd

Topicstarter
mmmmm dus als ik nou die resolutie wat kleiner maak kan ik dan onder de 12 gb uitkomen ??

want dan koop ik wel zo'n kaartje (het is in opdracht van een museum dus dat moeten zijn dan maar gaan betalen...)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 17:26:
[...]

Tunderbird 1,4 Ghz

maar waar het nu eigenlijk op neerkomt is dat het allemaal niet kan omdat mijn hd te klein is :?
Hmmm, ja. Virtual Dub, resolutie 640*480, DivX 4.12. Performance/Quality op Medium, Fast als je framedrops hebt. Quality based op zo'n 90%, als de file te groot wordt 85%. 25 FPS (neem aan dat je PAL opgenomen hebt). Moet kunnen.

Cappen met je DC10, als die om welke reden dan ook niet goed door virtual dub aangestuurd kan worden (file, capture avi > video, onderaan device selecteren) desnoods die Geforce video-in proberen.

Of Firewire regelen, maar ik weet niet of je dan direct gecomprimeert kunt opslaan, want de rauwe data die er dan uit komt kun je met je hd space zeker niet direct wegschrijven :o

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 20:17:
[...]

Hmmm, ja. Virtual Dub, resolutie 640*480, DivX 4.12. Performance/Quality op Medium, Fast als je framedrops hebt. Quality based op zo'n 90%, als de file te groot wordt 85%. 25 FPS (neem aan dat je PAL opgenomen hebt). Moet kunnen.
en dan wordt het ongeveer ??
hoeveel kb/s krijg ik dan dus ??

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 20:36:
[...]

en dan wordt het ongeveer ??
hoeveel kb/s krijg ik dan dus ??
Hangt van het filmpje af. Maar ik weet zeker dat 60 min (je had 2x 60 min, moeten die 2 uur ook tegelijk op je disk staan?) met gemak in 4 GB past. Denk dat je zelfs wel de volle 2 uur op je HD haalt.

Maar je zult het toch zelf moeten proberen.. Dan zie je het natuurlijk vanzelf, past het niet, dan mik je alles weer weg en probeer je 't opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 15 September 2002 @ 21:44:
[...]

Hangt van het filmpje af. Maar ik weet zeker dat 60 min (je had 2x 60 min, moeten die 2 uur ook tegelijk op je disk staan?) met gemak in 4 GB past. Denk dat je zelfs wel de volle 2 uur op je HD haalt.

Maar je zult het toch zelf moeten proberen.. Dan zie je het natuurlijk vanzelf, past het niet, dan mik je alles weer weg en probeer je 't opnieuw.
Hoeft niet persé.
Wacht eerst effe af of ik die FireWire kaart krijg en anders doe ik het wel via de DC10

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
ongeveer 12 gig per uur.. is het via DV/Firewire

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Met DV is het 3.6MB/sec, dus ong 4GB per 17 minuten. Wil je meer, dan moet je NTFS gebruiken. Wil je mindere kwaliteit, dan moet je capturen via Vdub ofzo en meteen als DivX wegschrijven. Maar als je daarna nog eens wilt gaan bewerken gaat dat ten koste van de kwaliteit.
BEste is full size DV capturen en dan bewerken met Studio ofzo. Kost wel veel schijfruimte, maar de kwaliteit is dan ook enorm goed. Achteraf kan je altijd nog omzetten naar DivX.

En dit werkt goed, heb onlangs nog 5 uur DV van m'n broers vakantie omgezet naar DivX. Eerst capturen op DV formaat (20GB per bandje), dan bewerken, en wegschrijven als DV. Dan met VDub omzetten naar DivX. Hij heeft nu 4 cd's met haarscherpe Divx vakantiefilm. Met eerst capturen in DivX kwaliteit was me dat nooit gelukt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12 12:07
volgens mij kun je best realtime DivX opnemen, dat doe ik ook met mn athlonXP 1600+ in 786x576 @ 2000 kbs Dus met jou computer zou dat ook wel moeten kunnen op 640x480 ofzo

ow, ik doe het trouwens wel onder linux en ik doe ook niet aan on-the-fly mp3 encoden (dat doe ik later nog een keer weer)

op die manier werd een video van 2 uur 2.5 GB bij mij.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Wirf schreef op 16 september 2002 @ 14:28:
volgens mij kun je best realtime DivX opnemen, dat doe ik ook met mn athlonXP 1600+ in 786x576 @ 2000 kbs Dus met jou computer zou dat ook wel moeten kunnen op 640x480 ofzo

ow, ik doe het trouwens wel onder linux en ik doe ook niet aan on-the-fly mp3 encoden (dat doe ik later nog een keer weer)

op die manier werd een video van 2 uur 2.5 GB bij mij.
.

mmmmm dat klinkt goed. Maar (ik weet het ben een dikke n00b maar snap er nu echt niks meer van) hoe kan ik dan realtime DivX opnemen. Wat voor kaartjes/software heb ik dan nodig ???
Pagina: 1