Servu probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 16:23
Als ik met een externe computer contact maak met mijn ftp-server. Ik haal maar 15 Kbps, up en down. Terwijl ik normaal een up van en naar een andere ftp-server toch wel 70 - 140 Kbps haal! Waar ligt deze lage up/down snelheid aan?

PS: Op de ftp-server staat servu, met een chello-verbinding. De externe computer heeft een T1 verbinding.

Verwijderd

Duidelijk 'n chello-beperking!

• Scorpion1984
Nee, want als ik vanaf de computer met de ftp-server een externe ftp-server aanspreek kan ik wel met snelheden van 70 tot zelfs 200 Kbps halen up en down!

[ Voor 0% gewijzigd door Scorpion1984 op 15-09-2002 15:08 . Reden: tikfoutje ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Scorpion1984 schreef op 15 september 2002 @ 15:07:
Nee, want als ik vanaf de computer met de ftp-server een externe ftp-server aanspreek kan ik wel met snelheden van 70 tot zelfs 200 Kbps halen up en down!
Klopt.
Maar dan moet jouw verbinding downloaden, wat met chello tot maximaal 190kB/sec gaat.
Maar als jij vanaf een andere pc iets download vanaf jouw FTPserver die chello heeft, moet die server uploaden, wat bij chello is gelimiteert op 16kB/sec.

Helaas :(

🌞🍃

• JeroenT
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Ehh dit is toch overduidelijk neem ik aan?? Je kabel maatschappij capped jou upstream op 16kb/s theoretisch en daarom haal je niet meer ;)

• Scorpion1984
Klubbheads schreef op 15 september 2002 @ 15:18:
Ehh dit is toch overduidelijk neem ik aan?? Je kabel maatschappij capped jou upstream op 16kb/s theoretisch en daarom haal je niet meer ;)
Waarom kan ik dan wel uploaden naar een andere ftp-server met een snelheid van 70 Kbps? En is de upload snelheid naar de ftp-server ook maar 15 Kbps(dus is dat dan download voor mijn eigen ftp-server met chello-verbinding!)

• kamerplant
  • Niet online
Scorpion1984 schreef op 15 september 2002 @ 15:22:
[...]
Waarom kan ik dan wel uploaden naar een andere ftp-server met een snelheid van 70 Kbps?
Dat kan met chello NIET
Waarschijnlijk zie je het gewoon verkeerd ofzo.. :P
Uh, je bedoeld trouwens neem ik aan kB/sec ipv kb?
En is de upload snelheid naar de ftp-server ook maar 15 Kbps(dus is dat dan download voor mijn eigen ftp-server met chello-verbinding!)
:?

🌞🍃

• Scorpion1984
Ik bedoel dat als ik vanaf een externe computer ga uploaden naar mijn ftp-server dat ik dan ook maar 15 Kbps haal. Terwijl de Upload-snelheid van die extrene computer veel hoger ligt, en de download-snelheid van de ftp-servercomputer met chello verbinding hoger ligt.

En KB Kb ik weet het verschil niet meer, ik zie het overal doorelkaar gebruikt voor kilobit en voor kilobyte!?:?

• kamerplant
  • Niet online
Scorpion1984 schreef op 15 september 2002 @ 15:37:
Ik bedoel dat als ik vanaf een externe computer ga uploaden naar mijn ftp-server dat ik dan ook maar 15 Kbps haal. Terwijl de Upload-snelheid van die extrene computer veel hoger ligt, en de download-snelheid van de ftp-servercomputer met chello verbinding hoger ligt.
Dat is dan inderdaad vreemd ja. Heb je niet toevallig een speedlimiet in servu aan staan?

🌞🍃

• Scorpion1984
Nee, kan je wel instellen, maar die staan allemaal op unlimited!?:?

• Scorpion1984
"schop"

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bekend probleem hier.
Ik heb het (geloof ik, is al tijdje geleden) opgelost door een apart Upload account aan te maken zonder enige snelheidsbeperkingen. Bij je normale account alleen bij 'max.download speed' iets invullen.
Laat ff weten of het heeft gewerkt :)

• Scorpion1984
Aikon schreef op 20 september 2002 @ 17:21:
Bekend probleem hier.
Ik heb het (geloof ik, is al tijdje geleden) opgelost door een apart Upload account aan te maken zonder enige snelheidsbeperkingen. Bij je normale account alleen bij 'max.download speed' iets invullen.
Laat ff weten of het heeft gewerkt :)
Ik heb denk ik al door waardoor het komt, waarschijnlijk had chello een fout gemaakt of zo, en hebben ze nu het limiet weer ingesteld voor onze verbinding, want ik kan nu ook nog maar uploaden met 16 Kb/s :(, klote chello!!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Hallo zeg....

Chello heeft een upload beperking op 128kbit/16KB. Dat is algemeen bekend.

Dat jij eerst wel even met een wat hogere snelheid kon uploaden, kan liggen aan een meetfoutje van de software, mischien stond hij ingesteld op kb/sec ipv KB/sec etc.

Uploaden met meer dan 16KB/sec is gewoon niet mogelijk met Chello, that's the deal :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.