[n00b vraag] jumperfree mode P4B533-E

Pagina: 1
Acties:

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
(jarig!)
ok, voordat iedereen begint te flamen dat er -tig aantal topics over dit plankje zijn, kon ik in die topics niet vinden wat ik graag wou weten. :(
ik heb dus een Asus P4B533-E mobo en daar komt een P4 - 2,4Ghz Northwood op te draaien. de plank staat nu in jumperfree modus, maar hoe zit het dan met de instellingen voor de cpu/ram? :? stelt ie alles automatisch in door middel van autodetect, of moet ik eerst met de jumpers en dipswitches de multipliers e.d. instellen en daarna alles in de bios ingeven?
dit is mijn eerste pc die ik zelf bouw, en vandaar dat dit nochal n00b overkomt :X
ik durf namelijk niet zomaar die cpu erop te prikken en het systeem aan te zetten zonder zeker te zijn dat er niet een rookpluimpje uit de cpu komt :+
P4B533 users, i need some help here!

_/-\o_ alvast bedankt voor het helpen van een n00b! _/-\o_

Mn 3D printer blogje..

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:09

talin

ES-MA

http://usa.asus.com/mb/socket478/p4b533/jumper.htm

daar staat een heleboel .

anders kom je mischien met : p4b533 jumper in elke combinatie in google een heel eind .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• FiXeL
(jarig!)
|:( dat had ik ook terug kunnen vinden in de handleiding (no flame)
wat ik weten wil is: als je het mobo in jumperfree mode zet, stelt ie dan alles automatisch in qua multipliers en voltages e.d. ? :?

edit:
ik wil namelijk jumperfree zodat ik can OC-en in de bios

Mn 3D printer blogje..

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:09

talin

ES-MA

stuur asus een mailtje , dan weet je et .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• FiXeL
(jarig!)
ik heb gemailt, nu ff afwachten.... bedankt voor de tip btw :)

Mn 3D printer blogje..

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
als je hem in de jumperfree mode zet, dan detecteerd hij alles zelf en zal hij niest gaan forcen doordat een jumper hem dat verteld, dus lijkt mij veiliger.

ik doe het altijd bij zulk soort borden op jumperfree modus en dan erop prikken en klaar (en het werkt!!).

maar wacht je mailtje van asus maar even af, ik heb er nog geen problemen mee gehad, maar als er nu toch iets fout gaan, dan wil ik dat absoluut niet op mn geweten hebben.

• FiXeL
(jarig!)
ok, bedankt voor de tip :)

Mn 3D printer blogje..

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Zeker weten dus dat er niets fout gaat. Hij zoekt overal de beste instellingen voor en zet dat in de ESCD. Ik zou later zelf nog wel een keertje kijken want de veiligste instellingen zijn niet altijd de snelste of beste instellingen. Maar veilig draaien doet het wel... :)

Verwijderd

Heb hier hetzelfde MOBO, met de 2.0gh Northwood, overgeklokt naar 2.8gh in de bios
Jumper mode heb ik alles alles op 0
PCI - AGP Freq op 33.3/66.6 / bios
v.core op 165 / bios
FSB op 130 / bios
Pagina: 1