ik heb net enlightenment geinstalled aleen in in welk bestand staat dat enligtenment moet worden gebruikt als WM. Het staat niet in een van de xinitrc bestanden. Waar kan ik nog meer kijken
Verwijderd
Bij mij (zelf gecompileerde XFree86 4.1.0) is het voor alle users geregeld in /etc/X11/xinit/xinitrc, en als user kun je het voor jezelf veranderen in ~/.xinitrc. Zo'n xinitrc is een klein shellscriptje dat wordt uitgevoerd als X start.
Veel distributies laten je een windowmanager kiezen via een grafische tool, geloof ik.
Veel distributies laten je een windowmanager kiezen via een grafische tool, geloof ik.
Het is een debian woody btw
hier staat geen enlightenment bij
hier staat geen enlightenment bij
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Roodhaar:/etc/X11/xinit# more xinitrc #!/bin/sh # $Xorg: xinitrc.cpp,v 1.3 2000/08/17 19:54:30 cpqbld Exp $ # /etc/X11/xinit/xinitrc # # global xinitrc file, used by all X sessions started by xinit (startx) # invoke global X session script . /etc/X11/Xsession Roodhaar:/etc/X11/xinit# |
ja ik krijg het ook wel aan de praat ik begreep alleen ff niet hoe het nu weer werkte. Wat blijkt er werd een symlink gemaakt vanuit /etc/alternatives/x-window-manager naar /usr/bin/enlightenment
ik kan wat fout hebben in de dir structuur maar zoiets was het. Dit wordt allemaal gedaan door /etc/X11/Xsession
ik kan wat fout hebben in de dir structuur maar zoiets was het. Dit wordt allemaal gedaan door /etc/X11/Xsession
code:
1
| echo enlightenment > ~/.xsession |
.xinitrc is alleen voor startx, display managers gebruiken Xsession, welke naar ~/.xsession kijkt.
kan ook zijn dat ie staat in:
/usr/X11R6/lib/X11/xinitrc
ook vaak genoeg meegemaakt
suc6
/usr/X11R6/lib/X11/xinitrc
ook vaak genoeg meegemaakt
suc6
Ik heb het al gevonden hoe het nou zit alleen er wordt langs een stuk of of scripts heen gelopen
Pagina: 1