Toon posts:

Instabiel systeem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft niet een nieuwe computer laten samenstellen.
Het gaat hier om een 2100 XP processor, Gigabyte GA7VRXP VIA KT333 /ATA133/Raid/Lan/Sound Rev 2.0, moederbord met 512 mb 333 geheugen en een V8460 GeForce4 Ti4600 128MB DDR Ultra DVI TV-out, videokaart van Asus.
Dit systeem zou volgens mij bijna alles wel moeten kunnen draaien! Alleen hij komt niet eens door 3d Mark SE built 330 heen! Ook is ie vaak instabiel, loopt vast en krijgt ie onverklaarbare foutmeldingen. Het besturingsysteem is Windows XP professional en die geeft aan de de fout in de grafische kaart zit.
Heeft er iemand dezelfde problemen met dezelfde configuratie, of kan iemand me vertellen waar het probleem zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 14:12:
Een kennis van mij heeft niet een nieuwe computer laten samenstellen.
Het gaat hier om een 2100 XP processor, Gigabyte GA7VRXP VIA KT333 /ATA133/Raid/Lan/Sound Rev 2.0, moederbord met 512 mb 333 geheugen en een V8460 GeForce4 Ti4600 128MB DDR Ultra DVI TV-out, videokaart van Asus.
Dit systeem zou volgens mij bijna alles wel moeten kunnen draaien! Alleen hij komt niet eens door 3d Mark SE built 330 heen! Ook is ie vaak instabiel, loopt vast en krijgt ie onverklaarbare foutmeldingen. Het besturingsysteem is Windows XP professional en die geeft aan de de fout in de grafische kaart zit.
Heeft er iemand dezelfde problemen met dezelfde configuratie, of kan iemand me vertellen waar het probleem zit?
welke ref mobo heb je ?

ik denk 1.X ?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 14:31:
[...]

welke ref mobo heb je ?

ik denk 1.X ?
LOL lezen is moeilijk he? :P

Als je goed leest staat hier:

KT333 /ATA133/Raid/Lan/Sound Rev 2.0

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
BIOS update kan helpen... nieuwe Detonator drivers al geprobeerd?

Verwijderd

Flappie schreef op 15 september 2002 @ 14:34:
[...]

LOL lezen is moeilijk he? :P

Als je goed leest staat hier:

KT333 /ATA133/Raid/Lan/Sound Rev 2.0
k slaap nog steeds half denk ik :z :z

mischien een slappe voeding ?

Verwijderd

Download speedfan eens om te kijken hoe heet de processor is.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
brak geheugen is vaak de boosdoener
als harde schijf en memory goed zijn, zou een systeem retestabiel moeten wezen

gebruik memtest86 om je geheugen effe door te lichten

Verwijderd

Topicstarter
De Processor is koel genoeg, daar licht het niet aan. Een biosupdate is idd het proberen waard en het geheugen doorlichten zal ik ook eens proberen! De voeding is 300 Watt, dat is voldoende volgens mij. Ik ken mensen die het met minder doen! Detonator drivers zijn de nieuwste, alleen ik zit er behoorlijk mee dat als het systeem echt hangt en hij weer opnieuw opstart, dat windows aangeeft dat de videokaart verantwoordelijk is voor de instabiliteit! Ik denk dat ik er ook eens een andere videokaar in hang voor een tijdje!
Bedankt voor de reacties mensen!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kijk eens in je bios wat de stroom waardes zijn ?

je weet wel

+5v
-5v
+12v
-12v

Als je met de +5v waardes onder de +4.7v komt, heb je denk ik een voedings probleem. Het gaat nml. met een voeding niet alleen om het Wattage, maar ook om de spanning die die afgeeft. M.a.w. , de ene 300watt is de andere niet....

Zelf ben ik nu bijna 100% zeker dat mijn voeding (Aopen 300watt-Hq08 mobo -3j oud) te zwak is om een vette 3D-kaart te trekken. Met de G400 heb ik jaren goed gedraaid, maar met een GF3 ti 200, Radeon 8500 EN! een GF4 MX 460 kwamen de problemen...in oplopende volgorde, met de GF4 MX 460 kon ik geeneens nadat ik de drivers had geinstalleert (vanaf driver-cd) niet meer in Windows XP komen.

oja, mijn +5v waarde geeft in bios tussen de 4.50v en 4.7ov aan.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

inkoppertje voor de gemiddelde tweakert hier, maar zijn de VIA 4in1 drivers wel geinstalleerd ?

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

D3ton4tor schreef op 15 september 2002 @ 16:20:
inkoppertje voor de gemiddelde tweakert hier, maar zijn de VIA 4in1 drivers wel geinstalleerd ?
Dat is idd. een inkoppertje; deze zijn erg belangrijk ( ik spreek uit ervaring :( )

Verder lees ik dat XP aangeeft dat de fout in de grafische kaart zit. Al eens een andere videokaart erin gedaan ?
Pagina: 1