[Linux]netmessage zenden naar remote KDE

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Misschien is het niet zo moeilijk, maar ik kan er verder niets over vinden. Als ik via SSH bij mijn vader de kernel heb geupdate en ik wil opnieuw opstarten zegt hij altijd dat ik dat moet laten weten. Nu heb ik geen zin om aldoor naar beneden te lopen omdat dat erg vermoeiend is (hij roept me wel vaker).

Nu is mijn vraag: hoe kan ik een bericht sturen naar de X-server (of KDE) beneden met daarin een bericht dat ik bijvoorbeeld de computer opnieuw opstart?

thanks

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
met winpopup? dat is toch compatible met Samba?

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kde lijkt een soort van gui voor talk te hebben. Dit kun je vinden in preferences->network->talk configuration.

Welcome to the desert of the real.

• LollieStick
ik heb het over linux naar linux (kde naar kde)

sorry voor de onduidelijkheid ;)
Fatal-Error schreef op 15 September 2002 @ 13:52:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kde lijkt een soort van gui voor talk te hebben. Dit kun je vinden in preferences->network->talk configuration.
Hmm... talk? is dat niet multimediaal bedoeld? ik wordt er in ieder geval niet veel wijzer op. heeft iemand nog een ideetje?

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Talk is een (wat ouder) command line chat achtig programmatje. Ik kan het niet meer op m'n computer vinden, dus kan je niet verder helpen, maar wellicht is het wel op jouw computer geinstalleerd. Je moet ook een daemon draaien (talkd) om talk requests te kunnen ontvangen.

Welcome to the desert of the real.

• LollieStick
ik kan het bij mij ook niet vinden (Gentoo 1.4_rc1). emerge talk(d) doet het ook niet. ben bang dat ik toch iets anders nodig heb waarmee het kan.

• LollieStick
euh... die link doet ut niet. freshmeat en sourceforge hebben ook geen mirror. als je hem zelf hebt, zou je hem dan even kunnen mirroren?

Verwijderd

Heb mm gemaild naar het adres uit je profile.
Pagina: 1