Toon posts:

Professioneel Fax-archiveringssysteem in Notes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik ben, samen met enkele andere, verantwoordelijk voor het beheer van een netwerk op een locatie met ~100 machines. Dagelijks worden er ~750 faxen verstuurd/ontvangen. Deze faxen worden allemaal door de receptie verwerkt en opgeslagen in een cabinet m.b.v. een archiveringspakket met de naam Docuware. Dat pakket propt ze in een RAIMA-database en de users kunnen deze benaderen met een client.

Ik sta nu voor de keuze om of een nieuwere versie van dit pakket aan te schaffen. (De huidige versie geeft vrij veel problemen omdat deze al ~5 jaar op de markt is/gebruikt wordt.) Of iets anders te zoeken.

Voor dat laatste heb ik jullie dus nodig. :) Het liefst heb ik een oplossing die een database aanmaakt in de Domino omgeving en de user zijn Notes client kan gebruiken om faxen te sturen, ontvangen en opzoeken in de database.

De faxen worden dus altijd door de receptie opgeslagen en dan doorgestuurd naar de ontvanger. Deze kan de fax, na gelezen te hebben, gewoon weggooien omdat de fax altijd beschikbaar is op het net. Dus ook collega's kunnen correspondentie lezen van een (gezamelijke) klant.

Na een vrij uigebreide zoektoch heb ik nog niet een pakket kunnen vinden die de database in een Domino omgeving beschikbaar kan maken. Wanneer dit niet mogelijk is ben ik opzoek naar een alternatief die ongetwijfeld met een (aparte) client werkt.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 11:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zomaar een opmerking, is er geen mogelijkheid om je huidige database met een conversieslag om te zetten naar een domino database?
Kan je bv. dan snachts de conversie uitvoeren en heb je per dag een database oid.

Zal eens kijken of ik ken die hier meer van weet, stay tuned!

edit:

Heb er even een mailtje aan gewaagt (naar de US), dus even geduld.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 11:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Helaas, net antwoord gehad.

Zoiets was er wel (van Lotus) maar bestaat niet meer.
Alternatieven zijn niet bekend.