WC] Water krijgt melk kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:09
Ik krijg in mijn Koolance een witte aanslag in het water. Het was eerst niet zo erg, maar het is nu melk aan het worden.

Ik heb mijn kast bijna 1 jaar, de witte aanslag is er in deze zomer ingekomen.
Ik heb de kast gevuld met 100ml Koolance spul en de rest gevuld met gedistilleerd water.

Kan dit kwaad?
Zo ja, hoe is dit dan gekomen en hoe haal je dit weg.

Als je deze kast vult staat er een vul streepje, deze staat iets lager dan wat er maximaal in kan. Er zit dus een klein beetje lucht bij. Is dit gedaan om de druk van het uitzetten te voorkomen?

[Pics]
http://members.rott.chello.nl/brugmansl/DCP_1849.jpg
http://members.rott.chell...sl/Afbeelding15%20009.jpg
http://members.rott.chell...sl/Afbeelding15%20010.jpg

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 19:54
Ik ken er eigenlijk niks van, maar luchtbellen in uw systeem zijn toch nie goed volgens mij (op foto 3 te zien)

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
ik denk door kalk? zoiets... maar met gedestileerd water heb je geen kalk... misschien heb je slecht gedestileerd water?

• leo2222
Ik heb gedisitleerd water van de gamma gebruikt.
Maar als het kalk is dan komt dat toch niet na een 3/4 jaar? en kalk slaat toch meer aan, geeft toch geen witte waas door je water?

Als ik in de slangen knijp laat de aanslag weer los, het zit dus niet echt vast geplakt

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 17:13
Ik denk dat het schimmels of bacterien/algen wat dan ook zijn.
Als je het na het schoonmaken een beetje vult met alcohol ofzo krijg je het dan niet meer.

Verwijderd

Kijk hier eens

• leo2222
Hey Madashell bedankt.

wel raar dat het pas na 3/4 jaar te voorschijn komt.

Ik koop binnenkort van een ander merk gedistilleerd water.
van die koolance chemicalen heb ik nog 100ml. Die hoef ik niet opnieuw te kopen neem ik aan.

Met welk spul kan ik het beste de WC doorspoelen?

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
leo2222 schreef op 15 september 2002 @ 14:41:
Hey Madashell bedankt.

wel raar dat het pas na 3/4 jaar te voorschijn komt.

Ik koop binnenkort van een ander merk gedistilleerd water.
van die koolance chemicalen heb ik nog 100ml. Die hoef ik niet opnieuw te kopen neem ik aan.

Met welk spul kan ik het beste de WC doorspoelen?
WC eend of Glorix hehe :)

ff serieus: gewoon nieuw gedestileerd water erin doen met wat schoonmaak spul... dan alles er weer uit en dan nieuw vullen...

Verwijderd

het ziet er naar uit dat het kalk is
ik zouw maar ff ander water er in doen als je goed gedistilleerd water gebruik
hoef je er ook geen andere zooi bij te doen
zelf gebruik ik water uit het ziekenhuis !!
gebruiken ze om inst mee schoon te maker dus daar zit echt niks in
en mijn sys is super schoon zonder iets er bij in

• leo2222
SilentSniper schreef op 15 september 2002 @ 15:57:
[...]

WC eend of Glorix hehe :)

ff serieus: gewoon nieuw gedestileerd water erin doen met wat schoonmaak spul... dan alles er weer uit en dan nieuw vullen...
:P
Ik haal maandag wel een nieuw flesje gedistilleerd water om mee door te spoelen

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

M14

leo2222 schreef op 15 september 2002 @ 17:36:
[...]

:P
Ik haal maandag wel een nieuw flesje gedistilleerd water om mee door te spoelen
ehm, het lijkt me een beter idee om gewoon al het water te vervangen. Die witte 'zooi' zal je koeling er niet beter op maken.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• leo2222
M14 schreef op 15 september 2002 @ 19:47:
[...]

ehm, het lijkt me een beter idee om gewoon al het water te vervangen. Die witte 'zooi' zal je koeling er niet beter op maken.
Dat bedoel ik ook, 1 flesje om schoon te spoelen en de nog 1 om te vullen.

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:47
Ik heb ook zo'n Koolance kast, en in het boekje staat dat je het water geloof ik na 6 maanden moet vervangen.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09

Epsilon

leo2222 schreef op 15 september 2002 @ 20:02:
[...]

Dat bedoel ik ook, 1 flesje om schoon te spoelen en de nog 1 om te vullen.
mwa, doorspoelen kan ook heel goed met gewoon kraanwater. Maar daar los je het probleem niet mee op. Gebruik iets van waterwetter om alg en schimmelvorming te voorkomen. Eerst dus ff goed uitspoelen (gewoon kraanwater bijvoorbeeld) en dan je systeem opnieuw vullen met gedestileerd water + waterwetter.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

M14

epsilon schreef op 15 september 2002 @ 20:12:
[...]

mwa, doorspoelen kan ook heel goed met gewoon kraanwater......
Zo blijft er altijd niet-gedestileerd water in je slangen/koelblok(ken)/radiator/pomp enz. Zo krijg je er juist kalk in (dit is idd weinig, maar het zit er wel). Toch maar met gedestileerd-water spoelen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Gelukkig zijn er duurdere dingen dan Demi water :)

Helaas mag ik geen WW gebruiken :(
Trekt m'n pomp niet, stond uitdrukkelijk op de site enzo :(

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Gman schreef op 15 September 2002 @ 20:28:
Gelukkig zijn er duurdere dingen dan Demi water :)

Helaas mag ik geen WW gebruiken :(
Trekt m'n pomp niet, stond uitdrukkelijk op de site enzo :(
why the fock zou je pomp geen Waterwetter aan kunnen? daar wordt het toch geen stroop van of wel?

• leo2222
Tobias schreef op 15 september 2002 @ 20:04:
Ik heb ook zo'n Koolance kast, en in het boekje staat dat je het water geloof ik na 6 maanden moet vervangen.
Ik dacht dat het 3 jaar mee ging maar dan zal ik wel verkeerd gelezen hebben ;)

Zit er bij jouw een beetje lucht in je systeem? als ik hem vul tot refill, blijft er altijd lucht in zitten.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:57

BaRF

bijna kerst

hey bij mij begint het hier een béétje wit te worden, maar bij mij is het zeker dat het komt omdat ik er achter ben gekomen dat ik geen siliconen slang heb maar pvc, bij jou niet het geval? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb zelf ook een tijde het water in een kan buiten de kast laten staan en toen werd het ook helemaal wit je kon er niet eens meer doorheen kijken

je moet gewoon om de zoveel tijd je water ff vervangen het gaat zegmaar gewoon dood

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

wat dacht je van anti cal voor in de vaatwasser? :P :P

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nee jong gewoon een beetje zoutzuur erdoor heen spoelt alles echt wel schoon :)

• RubenJ
  • Laatst online: 09-12-2025
volgens mij kan het weinig kwaad als het maar geen aanslag veroorzaakt
maar probeer het eens met demi water (zoals al eerder gezegd is) en ik denk dat je ook gewoon ww kan gebruiken, waarvoor zou je pomp dat niet aankunnen?? :)

• Gman
AtomicShockwave schreef op 15 september 2002 @ 22:39:
[...]

why the fock zou je pomp geen Waterwetter aan kunnen? daar wordt het toch geen stroop van of wel?
De pomp gaat domweg stuk, waarom precies weet ik niet meer, ik denk dat die WW toch iets wegvreet in de pomp.
Gek genoeg vind ik geen FAQ ofzo op de site :(
Maar het stond op het forum van ze, ik probeer het daar wel terug te vinden.
Het is een speciale 12v pomp anders had ik het zelf wel geprobeerd.

Maar bij een heavy duty pomp (voor 24/7 gebruik) zeggen ze dat deze WEL waterwetter aan kan.

Ik heb het over www.overclockershideout.com
Daar is een inkoopactie geweest een hele poos terug dus ik ben niet de enige met dit probleempje.
Ik kan me alleen herinneren dat ze aanraadde om alleen demi water te gebruiken en verder niets.

Ik zat te denken aan een beetje soda toevoegen aan het water maar ik ben als de dood dat er iets stuk gaat.
Ik zie wel waar het schip strand, er waren meer mensen die al een half jaar probleemloos zonder WW draaiden.

*update*
Bij m'n WK kit zit een handleiding, die zegt het uitdrukkelijk.
De Z4 set is helemaal geanodizeerd en dus moet het goed gaan met Demi water.
Van Water Wetter gaat de pomp kapot.
Ze verkopen het alleen voor de 145 GPH pompjes (heel oud) en de "DIY's".
Dat laatste zegt me niks maar ik weet genoeg.

Ik heb wel water wetter, misschien een paar druppies erin als ik problemen krijg.

• leo2222
Ik heb alles geprobeerd schoon te spoelen, maar de aanslag kwam er niet van af.
zie http://members.rott.chell...sl/Afbeelding16%20010.jpg

Maar ik heb nu een ander probleem. Ik heb hem opnieuw gevuld, 1 dag later lag er een plas water naast(door overdruk ventiel), ik heb hem zelf nog een keer ontlucht stond aardig druk op. Volgende dag lag er weer een plasje water naast. Wat blijkt nu dat als hij UIT staat hij druk op begint te bouwen??.

Als ik hem ontlucht, 2 minuten aanzet, uitzet, ontlucht, staat er al behoorlijke druk op. Hoe kan dit???
De druk was vandaag zo hoog geworden dat het water door de kiertjes van het deksel is gekomen.

Weet iemand hoe ik hier van af kom. Te veel water zit er nu ook niet in, want als ik hem op z'n kop houdt staat hij nu al net onder refill.

• Gman
Ik heb het ook gehad (draai al een tijdje geen WK meer (voor effe)).
Enige tip die ik kan geven is ontluchten/bijvullen met een koud systeem.
Het ging bij mij pas echt mis als ik het met een warm systeem bijvulde.

Verwijderd

mischien alles verversen en dan een scheutje antivries(10%15%)

maar het lijkt wel op een chemische reactie wat er nu plaats vind,ik heb hier in een liter water een sicce pompje draaien met slang eraan(1meter en komt weer uit in het water waar sicce in staat)
wat ik merk is dat het water wat witter word,ik heb gewoon kraanwater gebruikt maar ik zie al verschil na een anderhalve dag.

• leo2222
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:02:
mischien alles verversen en dan een scheutje antivries(10%15%)

maar het lijkt wel op een chemische reactie wat er nu plaats vind,ik heb hier in een liter water een sicce pompje draaien met slang eraan(1meter en komt weer uit in het water waar sicce in staat)
wat ik merk is dat het water wat witter word,ik heb gewoon kraanwater gebruikt maar ik zie al verschil na een anderhalve dag.
Water heb ik al ververst.

Ik heb koolance een emailtje gestuurd, hopen dat ze snel reageren.
Ik snap alleen niet waarom die "chemische reactie" alleen plaats vindt waneer die koud is of aan het afkoelen is, als hij draaid is alles prima.

Het lijkt wel of dat blauwe koolance spul die witte aanslag aan het verwijderen is, of dat komt door de strooming met vers water.

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

vreemd :(

het lijkt wel alsof er iets aan het gisten is in je leidingen (zou ook het drukverschijnsel verklaren)

je zou met 1 of ander bijtend goedje die aanslag weg kunnen spoelen, maar dan ga je slangen+pomp mollen :'(

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Verwijderd

zoals ik al zei heb hier in zo'n kan met 1 liter water en een sicce nova pompje erin hangen met groene 9/12 slang en een maze2 (testopstellingje totdat mn black ice er is)

als ik een lampje aan de andere kant van da slang houd zie ik een beetje aanslag in spikkeltjes,maar omdat ik nu net het (kraan)water hebt ververst en die maze ertussen hebt gezet zie ik het verschil tussen de slang die al 2 dagen mee draaid en nu net geplaatste maar zelfde slang.

ik heb er nu een scheut antivries bij gedaan(een mooie kleur blauw nu) en over die kan een plastic zak gedaan.

nu maar kijken hoe de slang en het water er over 2 dagen uitziet,maar desondanks het kraan water is moet er toch een verklaring voor zijn?

mischien nog een heel klein scheutje antikal om het kalk tegen te gaan?

• WarPuppy
  • Laatst online: 19-10-2025

WarPuppy

Electronic Technology

Kalk :?

Bekend verschijnsel hiero...

Verwijderd

maar dat antikal,tast dat nog koper of de slangen ofzo aan???
want als lange termijn gebruik zou het ideaal zijn,je hebt maar een zeer klein scheutje nodig

Verwijderd

Ik snap 1 ding niet he? Wat is het voordeel van demi-water tov kraanwater?

Demi-water is water zonder mineralen en shit erin. Maar er komen natuurlijk constant mineralen van je rad+blok af dus daarvoor hoef je het niet te doen.
Door de verwarming is het wel een ideale omgeving voor alg, maar ook daar helpt demi-water niet tegen. Anti-vries lijkt dan beter te helpen.

Ik draai nu zelf ongeveer 1 maand met gewoon water (het zit nog ff in een emmer want ik kan geen goed reservoir vinden) en ik voel wel aan de buitenkant van me slangen die in het water liggen een soort slib erop zitten, maar het is niet te zien en ook in mijn blok zie ik helemaal nix.

Is het dan echt zo slecht om gewoon kraanwater te gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:42:
Ik snap 1 ding niet he? Wat is het voordeel van demi-water tov kraanwater?

Demi-water is water zonder mineralen en shit erin. Maar er komen natuurlijk constant mineralen van je rad+blok af dus daarvoor hoef je het niet te doen.
Door de verwarming is het wel een ideale omgeving voor alg, maar ook daar helpt demi-water niet tegen. Anti-vries lijkt dan beter te helpen.

Ik draai nu zelf ongeveer 1 maand met gewoon water (het zit nog ff in een emmer want ik kan geen goed reservoir vinden) en ik voel wel aan de buitenkant van me slangen die in het water liggen een soort slib erop zitten, maar het is niet te zien en ook in mijn blok zie ik helemaal nix.

Is het dan echt zo slecht om gewoon kraanwater te gebruiken?
dat slib is al algen vorming.
gewoon water verversen alles wat schoonmaken en dan als je het nieuwe water erin hebt een scheut antivries erin doen,daar houden algen niet van.

maar is antikal nou schadelijk voor koper of mn slangen op de wat langere termijn?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Kraanwater = kalkaanslag op warme koperdelen. simpel, kalksteen komt erop en dan kan koelsysteem storen.

Zuiver water heeft dit probleem niet, omdat er niks in zit dat aanslag maakt.

Verwijderd

maar dat bedoel ik niet,maar is antikal nou schadelijk voor koper of mn slangen op de wat langere termijn?

(is al de 3e keer ofzo,jezus)

Verwijderd

volgens mij kun je die laten zitten je hebt toch geen geheugen lol :+

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Kraanwater is niet schadelijk, de goede werking van koelsysteem gaat hier langzaam achteruit doordat er minder goed warmteuitwisseling plaatsvindt.
En schoonmaken is idd geen groot probleem, gewoon viakalk spoelen (denk maar aan koffiezetapparaat.

Maar de losgeraakte kalksteen resten mag niet de pomp beschadigen.

Verwijderd

Ok, maar ook al gaat je pomp naar de hell. Ik gebruik hier een 800 l/u 10 euro Boerenbond pompje, superstil en pompt als een gek. Als ie naar de kut gaat heb ik zo weer een nieuwe. En je kan natuurlijk ook een kalkfilter gebruiken voor je het water erin doet.

Verwijderd

Azijn ontkalkt ook prima!

Is het geen vuil uit je radiator? Ik ben aan het testdraaien met een rad waaruit hele dunne bruine schilvertjes komen. Iemand een idee wat dat is? :? Ik denk dat ik er maar een fles cola en daarna een fles azijn doorheen gooi. Beetje 'schoonmaken'. Hij heeft all gedraaid met een beetje afwasmiddel.

Verwijderd

maar daar vind ik ook niks over antikal

Verwijderd

Wat je ook kan proberen, is in plaats van demi water MQ2 of millipoor water nemen, dat is nog verder gezuiverd demi water. Ik weet niet waar je het kan krijgen, maar we gebruiken het altijd op het werk. ( nee niet voor koelen ;) )

Verwijderd

gewoon een licht eheim pompje in de winkel kopen met daarin actiefe kool dus gewoon zoals je dat ook met een aquarium zou doen. dan blijft het water jaren goed

• leo2222
Ik heb van Koolance een emailtje gekregen hoe ik die witte aanslag het beste weg zou kunnen krijgen. Zij zeiden dat het met een beetje alchol moest lukken.

Dus ik 100ml alchol (97%) er in met 500ml dis. water, maar het komt niet echt los, heeft wel een beetje geholpen.

Bestaat er iets sterker spul dat wel de aanslag wegbijt maar mun koper/alu spul heel laat?

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Meschien azijn of kan dat er niet tegen :?

• pierre-oord
  • Laatst online: 16:26
pure alcohol

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
ZOu gaaf zijn.. koelt ook super goed!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09

Epsilon

Sn3akz schreef op 25 september 2002 @ 20:11:
[...]

ZOu gaaf zijn.. koelt ook super goed!
not

alcohol heeft een lage soortelijke warmte
en het is trouwens slecht voor rubber en pvc. Het droogt de boel uit nl.

• leo2222
Zo heel duur is het niet om alleen alchol te gebruiken :*). het stinkt alleen naar ziekenhuis lucht.
Ik betaalde +/- 1,76 voor 100 ml.

Ik heb het resovair schoongemaakt, nu kan ik daar weer door heen kijken.
Hopen dat het nu minstens een half jaar goed werkt.

Verwijderd

Ik zelf heb koperen dangerden waterblokken, als je nu een drupje Chloor in je systeem doet dan zal het water toch een stuk schoner moeten blijven?

Of tast dit het koper aan?

Verwijderd

Een schuutje alcohol voorkomt dus dat het water troebel wordt maar kan invloed hebben op de koelprestaties. Ik gebruik schoon demi water zonder toevoeging en bij mij wordt het water ook licht wit.
Pagina: 1