Problemen met ABIT moederborden

Pagina: 1
Acties:

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
Ik lees nu op de ABIT site dat: http://www.abit.com.tw/ab...F+KX7-333+%2F+KX7-333R%29

Heeft iemand daarmee te maken gehad en heeft wel de problemen opgelost??
Ik wil volgend week een ABIT AT7-MAX2 kopen maar na deze melding twijfel ik even.
Ik heb wel een MSI KT3-Ultra2 gehad met de VT8235 southbrige en de probleem met mijn IDE met bevriezen van de PC was niet maar wel met de Snelheid van de IDE drivers. Heeft iemand ervaring met dit probleem gehad???

2002/09/03
My sound card has a crackling noise while playing music or my computer hangs while copying files. (For VIA chipsets motherboards: AT7 / KT7 / KT7-RAID / KT7A / KT7A-RAID / KR7A / KR7A-RAID / KR7A-133 / KR7A-133R / KX7-333 / KX7-333R)

<Description>
You may meet the following situations:

Copying files from iomega PEERLESS MEDIA drive to on-board IDE hard disk may lead the computer hangs, or the files may be corrupted.
My Creative Sound Blaster Live! (5.1) Series sound card has a crackling noise while playing music with AT7 / KT7 / KT7-RAID / KT7A / KT7A-RAID / KR7A / KR7A-RAID / KR7A-133 / KR7A-133R / KX7-333 / KX7-333R motherboard.
It is very slow to copy files from on-board IDE hard disk to another disk, the data may be corrupted, even leads the computer to be halted.
<Explanation>

Firstly, we suggest you download the latest driver for the devices, and install it. If it still can?t help, please try the next step.
Adjust those three setting in BIOS menu: PCI Master Read Caching / PCI Delay Transaction / PCI Master Bus Time-Out. The recommended value is Disabled / Disabled / 0, however, there are too many hardware vendors and devices that we can?t guarantee the value would exactly meet your situation. Please try some other values if ?Disabled / Disabled / 0? doesn?t help.
Use VIA PCI Latency patch may lead to the same result. Many users reported that the issue is solved after applying this patch. You may download the patch here. Please note that the patch is NOT officially released by VIA tech. It was released from a programmer, George E. Breese. The patch is for Windows 95, 98, ME, NT 4.0, 2000, and XP.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dit is gewoon VIA meuk
heb je echt niet alleen met ABITs
VIA maakt gewoon de brakste chipsets.

• SlowikPL
Kan me iemand vertellen of deze VIA PCI Latency patch echt helpt????
SISoft andra en DH-TACH bunchmarks uitkomsten aub. plaatsen indien mogelijk hier voor de instal van de VIA PCI Latency patch en daarna.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
Ik ben het geheel eens met Terw_Dan; toen ik een tijdje ben overgestapt op VIA based bordjes was het één en al miserie. Gelukkig nu weer terug bij Intel B)

• SlowikPL
retspan schreef op 15 september 2002 @ 14:38:
Ik ben het geheel eens met Terw_Dan; toen ik een tijdje ben overgestapt op VIA based bordjes was het één en al miserie. Gelukkig nu weer terug bij Intel B)
Ik wil echt bij AMD noch blijven want ik heb alles nu behalve het moderbord!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
En nu in het Nederlands... >:)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SlowikPL schreef op 15 september 2002 @ 14:39:
[...]

Ik wil echt bij AMD noch blijven want ik heb alles nu behalve het moderbord!
Ik ken dat dilemma
ben op zoek geweest naar non VIA mobos voor een AMD XP.
Ik zal je vertellen dat een groot aantal merken volledig afvalt (Abit, Gigabyte, Epox en nog wel wat meer).

Ik kwam toen uit op een Asus, een A7S333, met een SiS 745 chipset, over het bordje was ik niet erg tevreden, maar de chipset was wel erg stabiel.

bordje heb ik nu vervangen door een AK75 met een SiS 745 chipset. ding draait echt retestabiel. Bij een via mobo kan ik een config zoals ik die nu heb wel vergeten.

Naast via is er ook nog Ali, Nvidia en AMD die chipsets maken (en serverworks misschien ook wel).
Ali viel af omdat ik wat slechte ervaringen mee had, en een nforce bordje wilde ik niet.
Amd en serverworks waren alleen te krijgen op server borden (of je had een AMD 761 met via southbridge, maar die ondersteunde geen PC2700).
Uiteindelijk die SiS gekozen dus, en nog geen spijt van gehad.

• SlowikPL
Ik zaal even kijken naar Reviews van de moederborden met SIS 745.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Terw_Dan schreef op 15 September 2002 @ 14:32:
dit is gewoon VIA meuk
heb je echt niet alleen met ABITs
VIA maakt gewoon de brakste chipsets.
Of Creative meuk, want het is alleen bij Creative soundkaarten. Intel verzint wat nieuwe PCI extensies, Via gebruikt ze niet omdat ze niet bij de PCI standaard horen, maar Creative gebruikt ze wel (??).

Resultaat : Creative soundkaart wil dingen die een Via chipset niet heeft.

Wie de schuldige is zijn we nog steeds niet uit B)

Oh ja, als je voor SiS gaat heb je ook nog de ECS K7S6A ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• SlowikPL
Jammer maar bijna geen overklok mogelijkheiden!! :( met de SIS 745

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 15:39:
[...]

Of Creative meuk, want het is alleen bij Creative soundkaarten. Intel verzint wat nieuwe PCI extensies, Via gebruikt ze niet omdat ze niet bij de PCI standaard horen, maar Creative gebruikt ze wel (??).

Resultaat : Creative soundkaart wil dingen die een Via chipset niet heeft.

Wie de schuldige is zijn we nog steeds niet uit B)

Oh ja, als je voor SiS gaat heb je ook nog de ECS K7S6A ;)
Wel typisch dat Creative geluidskaarten dan wel werken op AMD, intel en sis chipsets.

imho is VIA gewoon brak.

Verwijderd

Ik heb hier een Abit KR7A-Raid met een Live Platinum. Totaal geen problemen. Nooit gehad ook. Ik heb ook geen patches oid geinstalleerd..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 14:10:
Ik heb hier een Abit KR7A-Raid met een Live Platinum. Totaal geen problemen. Nooit gehad ook. Ik heb ook geen patches oid geinstalleerd..
Hangt natuurlijk ook sterk af van al je andere hardware vaak

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Terw_Dan schreef op 15 september 2002 @ 16:14:
[...]

Wel typisch dat Creative geluidskaarten dan wel werken op AMD, intel en sis chipsets.

imho is VIA gewoon brak.
Wel typisch dat alle non-Creative geluidskaarten dan wel werken op Via chipsets.

imho is Creative gewoon brak.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

ik heb ook een vvia chipset en een Creative Adigy,nog geen problemen ondervonden,ook niet op mijn vorige borden met via chipsets met een SB live

Verwijderd

Het alom bekende probleem van de VIA southbridge :r daarom veranderd die A in AT7 MAX2 naar een I bij mij. Ik ga overstappen op Intel.

Moet wel bijzeggen dat ik nu een Terratec in mij Abit KR7A heb zitten. En het loopt nu zeer stabiel, maar ik wil gewoon weer terug naar Intel. /me heeft eigenlijk BX-chipset heimwee.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:36
Volgens mij valt het VIA in combinatie met Creative in elke PC op te lossen. Het is mij nog altijd gelukt. Dus ik neem aan dat jullie andere tweakers dat ook lukt. Zo niet dan heb ik daar me eigen mening over die ik voor me houd.
En aan elke andere chipset zit ook echt wel een nadeel waardoor iemand kan zeggen dat je die niet moet nemen. Oftewel er is weer een heleboel geblaat omdat er vele mensen een eigen mening hebben!

• SlowikPL
precies! idereen wet nu inmidels dat de SB een voledige IRQ nodig heeft.Die mag niet gedeeld worden mat andere aparaten !

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

SlowikPL schreef op 15 september 2002 @ 14:35:
Kan me iemand vertellen of deze VIA PCI Latency patch echt helpt????
SISoft andra en DH-TACH bunchmarks uitkomsten aub. plaatsen indien mogelijk hier voor de instal van de VIA PCI Latency patch en daarna.
Ja die werkt :P Ik heb die patch nu op een CD staan, met verder niks erop :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:24

Ankh

.Howdy

ik heb nu een epox.. en zit dus ook een via chipset op.. maar dit ding is rete stabiel.. heeft het bijna 3 weken uit gehouden.. en toen moest ik wel rebooten =) maar er zit dan ook een AMD761 chipset ook op .. maar voor de rest geen problemen mee.. via meestal nooit trouwens...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SlowikPL schreef op 16 september 2002 @ 20:37:
precies! idereen wet nu inmidels dat de SB een voledige IRQ nodig heeft.Die mag niet gedeeld worden mat andere aparaten !
klopt, maar dat is bij andere chipsets geen probleem (heb hier 7 kaarten in mijn systeem hangen, en werkt zonder problemen). dat was me op een VIA niet gelukt.

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Ben eigenlijk wel content met ECS mobo (Sis 745). Moeten kopen uit geldgebrek (had die dag Abit KG7-R gemold *SNIK*).
Voor 75 EUR gekocht (belgië), en toch nog steeds zelfde OC (nuja, nooit echt meer geprobeerd, zelfs niet met die Abit)

Bordje is ook superstabiel, nog niets van probs mee gehad (en dat voor 75EUR).

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Pagina: 1