Toon posts:

psybnc - wrong password

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ppl

Ik word echt helemaal gek van psybnc, ik heb hem helemaal goed geconfigureerd, een gebruiker toegevoegd, etc.

Met mijn andere pc kon ik wel prima connecten dus ik heb er al wel mee gewerkt, alleen nu zit ik op een andere pc en hij wil niet connecten, hij blijft de volgende melding geven:

code:
1
2
-Welcome- psyBNC2.3.1 
<-psyBNC> Wrong Password. Disconnecting.

Ik heb hetvolgende geprobeerd:

- ik heb het paswoord al meerdere malen veranderd (terwijl ik weet dat deze goed was)
- ik heb salt.h verwijderd, de .conf bestanden verwijderd ne zelfde het commando make clean gedaan
- vervolgens psybnc opnieuw gecompileerd zonder resultaat.
- mijn andere pc kan nu ook niet meer connecten.

Ik heb ergens in een tutorial gelezen dat mijn ident in mIRC hetzelfde zou moeten zijn als mijn gebruikersnaam in psybnc, ook gedaanmaar.... zonder resultaat. :?

Iemand die me hiermee kan helpen ??

alvast bedankt,
Marcel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 13:07:
hey ppl

Ik word echt helemaal gek van psybnc, ik heb hem helemaal goed geconfigureerd, een gebruiker toegevoegd, etc.

Met mijn andere pc kon ik wel prima connecten dus ik heb er al wel mee gewerkt, alleen nu zit ik op een andere pc en hij wil niet connecten, hij blijft de volgende melding geven:

code:
1
2
-Welcome- psyBNC2.3.1 
<-psyBNC> Wrong Password. Disconnecting.

Ik heb hetvolgende geprobeerd:

- ik heb het paswoord al meerdere malen veranderd (terwijl ik weet dat deze goed was)
- ik heb salt.h verwijderd, de .conf bestanden verwijderd ne zelfde het commando make clean gedaan
- vervolgens psybnc opnieuw gecompileerd zonder resultaat.
- mijn andere pc kan nu ook niet meer connecten.

Ik heb ergens in een tutorial gelezen dat mijn ident in mIRC hetzelfde zou moeten zijn als mijn gebruikersnaam in psybnc, ook gedaanmaar.... zonder resultaat. :?

Iemand die me hiermee kan helpen ??

alvast bedankt,
Marcel
Klopt uw ident wel?

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kijk eens in je log. En ik denk ook dat je ident niet klopt, vul anders eens een email in met ident@bla.com.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing

in psybnc:
login: nickname
nick: nickname
username: nickname

in mIRC:
Fullname: eigen_naam
email: nickname@iets.com
Nickname: nickname
Alternative: andere_nickname

Ident:
Enable ident server
User ID: nickname
system: UNIX
port: 113
Show ident requests
Enable only on connecting

zou toch moeten werken ??

• Ultra
  • Niet online
En als je van login nou ook eens xanuex maakt? Vond het verschil tussen login en username zelf eigenlijk maar vaag.

Verwijderd

Topicstarter
en zowaar, het werkt.

bedankt voor de snelle reacties, de oplossing zat in een klein hoekje ;)

• Ultra
  • Niet online
Lol, als je nou ff in log/psybnc.log had gekeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
had ik gedaan, daar stond gewoon xanuex :?

Het vreemde is nog dat ik wel mijn ident naar marcel gewijzigd had maar het is dus een combo van deze gegevens !
Pagina: 1