Branden op een re-writable

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

Topicstarter
Ik ben ook al in de search geweest, maar daar vond ik ook niet helemaal wat ik vond, dus ff het volgende:

Hoe moet je rewritables branden. Misschien een beetje domme vraag, maar ik brand altijd alleen maar cd-rs.
Ik heb in Nero eerst geprobeerd direct te fikken, maar er stond me iets bij dat je de cdrw moet formatteren. Hoe doe je dit? In mijn Nederlandstalige Nero heb ik het geprobeerd onder Recorder\Rewritable wissen en dan Volledig.
Dan krijg ik de foutmelding No Seek Complete. Voer een nieuwe RW in.
En dat steeds opnieuw.

Iemand een idee?

Het gaat om een Samsung 40/12/40 writer met een BENQ 80 min CD-RW.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 21:15
Je hoeft de cd's niet te formatteren, je kan er gewoon op branden net als cd-r's. Als er wat opstaat kan je ze wel weer wissen. Je kan meestal kiezen voor een snelle erase (wist alleen en de index, data wordt fysiek niet gewist). Of een lange erase (alle data wordt fysiek verwijderd). Het formatteren van cdrw's is ook mogelijk. Je maakt er dan een UDF filesystem op (met bv DirectCD). Als je dat doet en directcd gebruikt bv, kan je de cdrw net zo gebruiken als een harddisk zeg maar. Dus gewoon bestanden er heen kopieren en wissen met bv de verkenner.

Facebook :: Twitter :: PSN

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hoeft de RW's inderdaad niet formatteren. Waarom had je eigenlijk niet gewoon geprobeerd om de CDRW direct te fikken? Het lijkt me nogal wiedes dat je zo'n "je moet eerst formatteren" foutmelding zou kunnen kringen als de RW's tóch geformatteerd moeten worden :+

Anyway, omdat dat best wel makkelijk zélf uit te zoeken is gaat deze dicht.

Dit topic is gesloten.