Toon posts:

Ik krijg netwerk kaartje FMLA-100N niet geïnstalleer :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben bezig om mn netwerkkaartje te installeren maar het lukt niet echt. :( Ik heb al allerlei drivers uitgeprobeerd van het internet maar ik krijg bij allen een foutmelding dan ik hem niet kan installeren :'( Iemand een tip want ik begin hier gek te worden 8)7

Ik wil hem installeren op een Dell Inspiron 3800, het is dus een PCMIA kaartje, maar zo'n verschrikkelijk *** ding :(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Wat is de foutmelding die je krijgt als je hem probeert de installeren ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt niet goed geconfigureerd zegt ie :? Maar ik heb nu weer nieuwe drivers gevonden ergens op mn HD, die zijn mn laatste hoop :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 13:00:
Hij wordt niet goed geconfigureerd zegt ie :? Maar ik heb nu weer nieuwe drivers gevonden ergens op mn HD, die zijn mn laatste hoop :)
welk OS?

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, vergeten te zeggen, ik gebruik windows 2000. Ik heb hem nog niet kunnen updaten omdat mn netwerkkaart het dus nog niet doet..

Verwijderd

Topicstarter
update:

"er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat

Het INF bestand of de apparaatgegevensset of -element
komt niet overeen met de opgegeven installatieklasse"

Das dus de foutmelding

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zat er eerst een ander kaartje in waarvan je de drivers niet of niet goed heb geuninstalled ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een schone installatiegedaan, dus dat kan het probleem niet zijn. Ik snap er niks van, want met dezelfde driver heb ik hem eerder nog kunnen installeren...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 13:15:
Ik heb een schone installatiegedaan, dus dat kan het probleem niet zijn. Ik snap er niks van, want met dezelfde driver heb ik hem eerder nog kunnen installeren...
zit bij het kaartje geen drivers voor w2k?

welk merk kaartje + type is het btw

Verwijderd

Topicstarter
hier heb ik wat van het kaartje gevonden, het is gewoon een vaag "merk"

www.billionton.com.tw/english/ download/003/download.asp - FMLA-100N staat op het kaartje..

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 13:20:
hier heb ik wat van het kaartje gevonden, het is gewoon een vaag "merk"

www.billionton.com.tw/english/ download/003/download.asp - FMLA-100N staat op het kaartje..
daarmee moet het werken:

dus download die zip file, zet hem op een floppy en:
If your OS is Windows 2000 please set the driver directory to "A:\win2000\"

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal gedaan, ik heb ook andere versies geprobeerd, maar hij geeft telkens dezelfde foutmelding. Gewoon een vaag ding, andere keren moest ik ook meerdere keren installeren voordat ie het deed... :? Nu wil ie dus helemaal niet... :(

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 13:27:
heb ik allemaal gedaan, ik heb ook andere versies geprobeerd, maar hij geeft telkens dezelfde foutmelding. Gewoon een vaag ding, andere keren moest ik ook meerdere keren installeren voordat ie het deed... :? Nu wil ie dus helemaal niet... :(
doet de kaart het wel in een andere notebook? (als je daar de beschikking tot hebt) of met een ander OS

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga liever niet een ander os installeren, want ik vind win2k gewoon erg fijn en hij moet het kunnen doen... Ik moet alleen even uitvinden hoe :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 13:36:
Ik ga liever niet een ander os installeren, want ik vind win2k gewoon erg fijn en hij moet het kunnen doen... Ik moet alleen even uitvinden hoe :)
nee, w2k werkt prima, maar om te kijken of het kaartje niet defect is. ik zie in je sig dat je ook een andere inspirion hebt, werkt die daar wel in?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik weet gewoon dat het kaartje werkt, omdat ik hem vanochtend nog gebruikt heb om te internetten. Ik wilde die laptop even opnieuw installeren omdat ie een beetje traag begon te worden, maar daar heb ik nu wel een beetje spijt van... :(

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 13:50:
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik weet gewoon dat het kaartje werkt, omdat ik hem vanochtend nog gebruikt heb om te internetten. Ik wilde die laptop even opnieuw installeren omdat ie een beetje traag begon te worden, maar daar heb ik nu wel een beetje spijt van... :(
ok (geen backup gemaakt :? :X :+)

Verwijderd

Topicstarter
nope, maar ik geloof dat het nu gaat lukken...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 14:15:
nope, maar ik geloof dat het nu gaat lukken...
mooi zo, en post straks als het gelukt is hoe je het gedaan hebt, aangezien andere er misschien in de toekomst wat aan hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
in apparaatbeheer staat dat de netwerkkaart goed functioneert, maar als ik wil pingen ofzo doet ie niks :?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat k maar gewoon een keer zo'n sitecom dingetje moet kopen, want dit is een ramp

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 14:23:
Misschien dat k maar gewoon een keer zo'n sitecom dingetje moet kopen, want dit is een ramp
ach, de drivers heb je, dus waarom?
de kaart werkt nu? maar waarchijnlijk je tcp stack niet, ping eens naar localhost
werkt dat niet, probeer dan eens met ipx of netbeui een netwerkverbinging op te zetten.
ach je kan altijd nog een andere kaart kopen, tis net wat je leuk vind.

offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu maar ff win9x aan het installeren, misschien dat dat werkt. Toch zonde om eigenlijk een nieuwe kaart te kopen terwijl je een kaart hebt die zou moeten werken... En eh, ik ken de edit knop ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 14:32:
Ik ben nu maar ff win9x aan het installeren, misschien dat dat werkt. Toch zonde om eigenlijk een nieuwe kaart te kopen terwijl je een kaart hebt die zou moeten werken...
hmm, als het onder 9x werkt, moet het ook onder w2k werken, zeker als je official drivers hebt :/
En eh, ik ken de edit knop ;)
O, dus het was een kick, dat mag niet binnen 24 uur! :+

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik zal het nooit meer doen. :) Ik deed het niet om te kicken ofzo, ik wist niet dat het zo'n groot probleem was..

[edit] Ik installeer win9x omdat de drivers op die versies misschien beter werken...je weet maar nooit...

[update] onder win me werkt ie perfect :P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 14:35:
sorry, ik zal het nooit meer doen. :) Ik deed het niet om te kicken ofzo, ik wist niet dat het zo'n groot probleem was..
was meer als grapje bedoelt die kick, maar voortaan zulke kleine zaken niet meteen een nieuwe post, tenzij het een grote aanvulling is op een topic.
[edit] Ik installeer win9x omdat de drivers op die versies misschien beter werken...je weet maar nooit...

[update] onder win me werkt ie perfect :P
hmm, dus waarschijnlijk ligt het aan de drivers
Pagina: 1