Toon posts:

UltraDMA 66 Controller + ATA 33 CD-Rom = ?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik een simpele vraag waarvan ik het antwoord niet zeker weet.
(vandaar dat ik hem stel :r )

Ik heb op mijn moederbord 1 UltraDMA 66 Controller.
En 1 UltraDMA 33 waarop een ATA 33 HD zit plus een Zip-drive.

Wat is de snelheid als ik daar de volgende 2 apparaten op de UltraDMA 66 Controller aansluit ?

ATA 133 HD +
ATA 33 CD-Rom speler.

Mijn eigen redenatie is als volgd:

Vanzelfspreken gaat er geen enkel apparaat sneller al dat de controller dus ATA 66.

Gaat de snelheid van mijn schijf straks terug naar ATA 33 omdat deze op dezelfde Flatcable zit als mijn CD-Rom ???

(flatcable heb ik zowel in ata 33 alswel hoger)

Weet iemand het antwoord ?

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 12:18:

Gaat de snelheid van mijn schijf straks terug naar ATA 33 omdat deze op dezelfde Flatcable zit als mijn CD-Rom ???

Weet iemand het antwoord ?
Ja......

specs

Verwijderd

voor zo ver ik weet bestaat dat "terug schakelen" niet meer sinds ata 66 of 33 ik zelf gebruik in me servertje hier een mobo met een ata66 controler met ata33 kabels en ik zie bij de post gewoon me ata 100 schijf op ata 66 lopen dus ik zou zegen give it a try !!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nee, apparaten op dezelfde flatcable draaien wel degelijk op verschillende snelheden (bijvoorbeeld PIO4 + UDMA33 of MWDMA2 + UDMA66). Het probleem is dat de bus niet bedoeld is om met twee apparaten tegelijkertijd (door elkaar) te werken, waardoor het kopieren van bijv. een CDROM naar een HD op dezelfde kabel absoluut niet op topspeed werkt. Dit is ook meteen de reden waarom programma's als Nero adviseren om je brander en je DVD/CD speler niet op dezelfde kabel te zetten.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
limoentje schreef op 15 september 2002 @ 14:15:
nee, apparaten op dezelfde flatcable draaien wel degelijk op verschillende snelheden (bijvoorbeeld PIO4 + UDMA33 of MWDMA2 + UDMA66). Het probleem is dat de bus niet bedoeld is om met twee apparaten tegelijkertijd (door elkaar) te werken, waardoor het kopieren van bijv. een CDROM naar een HD op dezelfde kabel absoluut niet op topspeed werkt. Dit is ook meteen de reden waarom programma's als Nero adviseren om je brander en je DVD/CD speler niet op dezelfde kabel te zetten.
Yep.., goed luisteren naar limoentje hij heeft het helemaal goed... _/-\o_ :Y)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo, je hebt je portie basisles IDE wel gehad :)

*klong*
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.