Toon posts:

hoe kan ik mijn overall-upload limiteren

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hello

ik zou GraaG willen weten hoe men in windows kan zeggen wat mij MaX upload is :|

als je het in programa's zoals Kazaa & Direct-connect kan doen waarom zou dit niet in windows zelf kunnen ?

ik zit nu op een cable connetion mijn downstream = 512 & upstream 128
als ik ga uploaden ( 20 Kb/s MaX ) dan schiet mij downstream en heel stuk naar beneden. ( van 80 naar 2 Kb/s )

ik kan wel instellen bij bepaalde programma's dat het me upload moet limiteren maar dat kan niet bij alle programa's :(

kun u mij hier mee helpen ?

( excusses als dit de verkeerde forum is )

Verwijderd

Je zou een lokale transparante proxy kunnen draaien die een bandwith-manager heeft :?

Verwijderd

Topicstarter
mmmm daar heb ik ook al aangedacht :)
maar volgens mij limit die de verbinding naar de andere computer :(
je stel het zo in dat comp1 zoveel bandbreede krijgt, maar dit zoek ik niet :'(
omdat ik geen 2e comp heb.
ik wil dat windows zegt ->> mijn MaX upload speed ( overall ) is 10 Kb/s ofzo

Verwijderd

Topicstarter
of een programa die zegt -> kazaa krijgt maar 5 KB/s & direct connet krijgt maar 2 KB/s

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al overal op het net gezocht naar dit en nergen iets gevonden :'(

heb zelfs gister een email naar windows gestuurd :|

ik bedoel als ik mijn computer kan zeggen welke programa het meeste bandbreede krijg kan ik gewoon me kazaa aan zetten & en tegelijker tijd spelen

zonder dit programma kan ik maar 1 ding te gelijk
downloaden OF uploaden OF spelen :'( en ik wil der 2 tegelijk :'(

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 11:53:
mmmm daar heb ik ook al aangedacht :)
maar volgens mij limit die de verbinding naar de andere computer :(
je stel het zo in dat comp1 zoveel bandbreede krijgt, maar dit zoek ik niet :'(
omdat ik geen 2e comp heb.
ik wil dat windows zegt ->> mijn MaX upload speed ( overall ) is 10 Kb/s ofzo
Euh, als je die proxy op je eigen pc draait (ipv op een server), kun je toch zeggen dat alles via de proxy localhost moet gaan (of 127.0.0.1) :? ? Ik zie het probleem niet.

Tevens ben ik er 100% zeker van dat je niet tegen windows kunt zeggen van; hee limiteer mijn upload is ff op 15Kb/s. Dat kan windows niet :).

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:41
Plaag, er zit een eddit knop hoor :) Meschien toch maar eff de FAQ lezen.
Access schreef op 15 september 2002 @ 12:08:
[...]

Euh, als je die proxy op je eigen pc draait (ipv op een server), kun je toch zeggen dat alles via de proxy localhost moet gaan (of 127.0.0.1) :? ? Ik zie het probleem niet.

Tevens ben ik er 100% zeker van dat je niet tegen windows kunt zeggen van; hee limiteer mijn upload is ff op 15Kb/s. Dat kan windows niet :).
zit er ook niet in, (meschien wel in de advanced server) Dus een proxy is de enigste oplossing.

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 07:13
Onder DC++ zijn er in speciale versies al uploadlimiteringsmogelijkheden (leuk scrabble woord)...

Maar een progje dat de upload per programma zou kunnen selecteren zou ik direct gaan gebruiken :)
Ik weet dat die dingen er voor Linux zijn, maar daar weet ik nog niet genoeg vanaf tot mijn spijt

sebsoft.nl

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:51
Kijk es in de search :)

Dit is al erg vaak langsgeweest, EN er is dus nog geen prog. die per aplicatie up/down bandwith kan toewijzen.
Blijkbaar is zoiets erg moeilijk te maken, aangezien er erg veel interesse is, maar er nog geen producten zijn...

• Access
jordan2k schreef op 15 september 2002 @ 12:09:
zit er ook niet in, (meschien wel in de advanced server) Dus een proxy is de enigste oplossing.
Zit er niet in :? ? Wat bedoel je daar mee ?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:51
Access schreef op 15 september 2002 @ 12:14:
[...]

In windows zit niet de mogelijk om bandwith per aplicatie te regelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Access schreef op 15 september 2002 @ 12:08:
[...]

mmm als een programa zoals kazaa het kan zeggen tegen windows
waarom kan ik dat dan niet 8)7

ik zal zo'n proxy proberen te gebruiken, maar denk niet dat dat zal werken :(
hoop het wel O-)

is er een proxy programa aan te raden ? ( niet al te moeilijk S.V.P ) _/-\o_

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:41
Access schreef op 15 september 2002 @ 12:14:
[...]

Een uploadlimitering in windows (d8 dat het wel duidelijk was anders bij dezen)

• Access
Ik had het ook over een proxy. In dit geval dus een proxy die dat wel kan ;). Elk programma maakt namelijk een verbinding met de proxy, en de proxy kan dan b.v. per connenctie de bandbreedte verdelen/limiteren. Of gewoon in het algemeen een limiet erop zetten.

Dat laatste heeft de topicstarter volgens mij nodig, en dat kunnen heel veel proxies.
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 12:15:
[...]

mmm als een programa zoals kazaa het kan zeggen tegen windows
waarom kan ik dat dan niet 8)7
Omdat een programma het niet tegen windows zegt, maar intern (in het programma) de upstream limiteert. Vandaar dus.

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 15 september 2002 @ 12:14:
Kijk es in de search :)

Dit is al erg vaak langsgeweest, EN er is dus nog geen prog. die per aplicatie up/down bandwith kan toewijzen.
Blijkbaar is zoiets erg moeilijk te maken, aangezien er erg veel interesse is, maar er nog geen producten zijn...
OMG shearch ?? hehe ja dat dacht ik ook toen ik hier voor het eerst kwam :| maar toen ik al die resultaten zag dacht ik bij me eigen van ik post wel een nieuwe :P

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Probeer deze eens: http://www.xcat-industries.nl/software.php?cat=2. Gemaakt door een mede-tweaker, had je trouwens best via de search kunnen vinden. Meestal gaat een topic als dit gauw dicht.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 12:21:
OMG shearch ?? hehe ja dat dacht ik ook toen ik hier voor het eerst kwam :| maar toen ik al die resultaten zag dacht ik bij me eigen van ik post wel een nieuwe :P

Als je niet voor het eerst komt zou je de edit knop moeten weten te vinden en wist je dat je OS in de titel hoort, zie Windows Operated Systems - Policy ;)

Toch even zoeken trouwens, vooral ook in NT en SA :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.