Toon posts:

compaq 7230, en pentium 166/200 mmx?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is dit mogelijk, ik kan dit zelf niet nagaan, want ik kan nergens vinden wat voor moederbord erin dit oude beestje steekt. ik heb al met google gezocht, en met de compaq site. maar ik kan t nergens vinden. er zit ook geen boekje meer bij dus....
maar er zit nu in : pentium ~120 mhz, 72 mb edo, 1mb onboard, 1 gig HD, nu wil ik dus iig die proc vervangen. Nu heb ik hier liggen een pentium 166 of 200 mmx (ik weet niet welke) . werkt dit?
:) merci

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
als je er internet op hebt kan je even met SiSoft sandra kijken (is maar 2,8 mb) wat voor mobo je hebt

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb de Compaq Presario 7220 gehad. Hier zat een 100 mhz proc in. Ik heb toen naar Comapq geschreven over uitbreidingsmogelijkheden. Er kan maximaal een P1 166 MMX in.

Ik kan ff proberen de documenten te zoeken, maar het is al bijna 6 jaar geleden dus denk dat het moeilijk gaat worden. Maar je zou ook even een mailtje kunnen naar het Customer Care Centre van de Presariolijn

Misschien kan je een FCC nummer vinden op de machine

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
oke thanx, ik zal maar even gaan hopen dan dat t een 166 is, maar als t een 200 is kan ik m toch ook onder clocken, en hoe zit dat met al die jumpers want dit ding doet volgens mij niks automatisch , en al helemaal niet jumperfree :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 11:47:
oke thanx, ik zal maar even gaan hopen dan dat t een 166 is, maar als t een 200 is kan ik m toch ook onder clocken, en hoe zit dat met al die jumpers want dit ding doet volgens mij niks automatisch , en al helemaal niet jumperfree :)
als je 66x1.5 kan klokken zou die dat kunnen vertalen naar 3.5x
:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen, zijn jullie nou echt allemaal het grootste verschil tussen de P54C (geen MMX) en de P55C vergeten :?

De P54C loopt op 3.3V, de P55C moet 2.8V hebben. Als je mobo geen 2.8V kan leveren is een P55C niet aan te raden :z

Dus daar moet je ff achter komen.

edit:

Kijk eens ff hier:

http://www.uktsupport.co.uk/compaq/mb/com7200.htm

Lijkt dat op jouw mobo? Dan zie ik het somber in, er is geen VRM zichtbaar voor de conversie naar 2.8V. Beste wat er dus opkan is een P200 (non-MMX dus)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1