Geluids dempende matten en warmte

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
Op http://www.xxlcases.nl/ hebben ze Dynamat Noise Reduce matten die je plakt aan de binnenkant van je PC-case. Omdat ik vindt dat de comp een teringherrie maakt, wil ik wat doen aan geluidsreductie.

Heeft iemand ervaring met dit soort isolatiematten. Mijn systeem draait nu gemid. met 65-70 graden, daarom heb ik wat reserves. Deze matten zullen vast niet alleen het geluid reduceren, maar ook de warmte. Word je kast zo niet heel warm?

Alvast bedankt.

• AMDFreak
  • Laatst online: 14:16

AMDFreak

Intel is zo..

Het zal denk ik iid iets warmer worden..
Maar als je er ff een outtake fan in doet.. dan moet het hopelijk allemaal wel mee vallen..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

bij mij viel het reuze mee, zoveel warmte verliest je systeem toch niet door het metaal heen. Je fans zijn van veel grotere betekenis

Verwijderd

tp-one heeft gelijk, maar ik denk dat bij een aluminum kast het verschil wel merkbaar zal zijn

• Access
  • Laatst online: 25-11 23:53
Ik heb een chieftec dx-01 (midi tower dus), en daar heb ik ook van die geluidsreductiematten in gezet. Ik heb er 4 fans inzitten (2in, 2uit), en de temperatuur van m'n cpu is nu 32'c. De kast is 25'c, wat ongeveer 2 graden hoger is dan de kamertemperatuur.

Oftwel, ik heb er totaal geen problemen mee :).

• AMDFreak
  • Laatst online: 14:16

AMDFreak

Intel is zo..

Nee, maar het ligt er ook aan hoe ver je je eigen pc overclockt he :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb een alu-case en heb er gewoon van dat goedkoe geluidsdenmpende spul van de gamma ingeplakt en heb tot nu towe weinig verschil gemerkt qua mobe en cpu temp. zal max 1 graad zijn echt niet meer. echter qua geluid is het wel een stuk beter geworden.

Van klussen krijg je grijze haren

• honey
  • Laatst online: 15:09
Bedankt voor de antwoorden. :)

Ik zal dit soort matten eens gaan proberen. Is er nog verschil, of zijn alle matten ongeveer het zelfde?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ik heb akasa matten maar merk niks van andere temps... en ook weinig van minder geluid ei'k

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11

Trek Y11

Eat my shorts

Heb matten van Noise Control Magic Fleece deze werken bij mij zeer goed, temps zijn niet omhoog gegaan. Overigens red je het hier niet alleen mee, stille fans willen ook nogal wat uitmaken.

De matten die ik heb waren meteen op maat voor mijn Chieftec.

What if this weren't a hypothetical question?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

http://www.7volts.com/quiet.htm

Hier staat ook veel nuttigs over geluiddemping.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Access schreef op 15 september 2002 @ 12:12:
Ik heb een chieftec dx-01 (midi tower dus), en daar heb ik ook van die geluidsreductiematten in gezet. Ik heb er 4 fans inzitten (2in, 2uit), en de temperatuur van m'n cpu is nu 32'c. De kast is 25'c, wat ongeveer 2 graden hoger is dan de kamertemperatuur.

Oftwel, ik heb er totaal geen problemen mee :).
als jij dit voor elkaar krijgt ben je knap... als je net opgestart bent is je cpu al warmer.. de overbrenging tussen cpu en koeling is al meer dan 2 graden dus.. :+

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1