Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 12:13:
[...]
En jij kunt buiten ook met je M16 rondzwaaien? Dat is juist het leuke, je doet iets heel anders in een bekende omgeving. Zolang de omgeving maar normaal is mag van mij alles. Resident Evil vind ik ook erg leuk, het is gewoon herkenbaar allemaal, maar je vecht tegen iets totaal onbekends, net als in Half-Life. Spellen die compleet gefantaseerd zijn boeien mij niet.
En MrRudi, dacht dat jij een MGS-fan was...
Als jij Resident Evil en Half-Life realistisch vind moet je je even laten nakijken denk ik

Een spel als CS dat vind ik realistisch, bestaande wapens enzo, niks aparts aan. Of een RTS met alleen maar bestaande units, tanks, vliegtuigen etc vind ik toch minder dan Warcraft of Starcraft. Een spel als Final Fantasy X vind ik toch leuker dan een RPG die de normale wereld weerspiegelt. En jah, ik ben inderdaad MG fan, dat is het meest realistische spel dat ik leuk vind, en als je even goed kijkt is ie niet zo realistisch. Het is een fantasiewereld die veel op de onze lijkt, en die heel realistisch is neergezet. (ik ken tenminste geen lopende nucleare tanks, vampieren, militairen in metalen body armors met octopus armen of stealth suits).
Maar inderdaad de MG serie is eigenlijk de uitzondering op mijn smaak. Probleem met realisme is dat het vaak grauw en donker is, en ik liever een kleurige wereld zie. Vergelijk de Final Fantasy's maar met Baldurs Gate en je weet wat ik bedoel. Ik had als Japanner geboren moeten worden denk ik.