Toon posts:

Realisme of fantasie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie nou leuker, realisme of fantasie?
Kijk er zijn veel fantasie spellen zoals Dark ages of camelot, half-life(zeg nou zelf die aliens) etc
Of prefereren jullie meer Counterstrike, m$ Flight simulator 2000, fifa 2002?

Verwijderd

Fantasie spellen boeien mij langer..

Verwijderd

Mij ook...

Verwijderd

Fantasie (duh)

De dingen die je nog niet kent zijn toch altijd interessanter dan iets wat in het echt ook bestaat?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Hangt voor mij af van het type spel. In een FPS heb ik zeker zo lief fantasie (CS trekt mij bijvoorbeeld niet zo, UT wat meer).
In een adventure maakt het me niet zo veel uit, ik vind bijvoorbeeld The beast within prachtig, maar Sam & Max ook. Beide spellen ademen sfeer uit, en de ene is realistisch (videobeelden) en de andere totaal niet.

Het ligt vooral helemaal aan de uitwerking van een spel.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
fantasie heeft wel een midnere levensduur, zover ik weet zijn die spellen altijd eenzijdig.
Kijk naar counterstrike of M$ FS, die spellen worden steeds gespeeld en elk sneario op nieuw

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:50

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

voor FPS heb ik het liefst een realistisch spel (bv. Ghost Recon, Hidden & Dangerous, SWAT, Rainbow Six)

adventure heb ik liever fantasie. (American Mc Gee's Alice heb ik bv heel lang gespeeld)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Realisme (duh) speel bijna alleen maar racesims..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik hou van allebei. Zo heb je ook een beetje afwisseling :)
Ik speel elke dag CS (realistisch), maar UT vind ik ook leuk om te spelen (onrealistisch). En een RPG op z'n tijd is ook cool (fantasie).

The devil is in the details.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:02
k ben een echte realisme freak :)

Verwijderd

Southern Sun schreef op 15 september 2002 @ 11:22:
k ben een echte realisme freak :)
Moet je eens naar buiten lopen :P je weet niet wat je ziet! ;)

(nofi)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat de meesten van jullie inderdaad weinig plezier zouden beleven aan een spel dat gebouwd is volgens de werkelijkheid.

Als je even gaat zitten denken, bedenk je dat dat wel heel saai moet zijn.

Je kan na één keer geraakt te worden zelf niet meer schieten, want dan lig je te creperen op de grond; Je kan maar één wapen bij je hebben en zo zijn er nog wel meer dingen.

Expanding the inexpandable

• LordMithril
  • Laatst online: 24-01 20:16
ik vind beide wel leuk..
maar neig toch meer naar fantasy..
leukste is nog realistisch met fantasy.. dus met dingen die net niet kunnen maar toch erg realistisch overkomen. ("Syberia" met de automatons)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 16:58
fantasie, makers hebben meer vrijheid, dus eerder een goed verhaal/scenario, en dat vind ik heel belangrijk.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Venkeroz schreef op 15 september 2002 @ 11:42:
fantasie, makers hebben meer vrijheid, dus eerder een goed verhaal/scenario, en dat vind ik heel belangrijk.
Daar ben ik't mee eens :)
Maar goed, als ze een spel wat realistisch is ook erg goed kunnen maken met een leuk verhaal vind ik het ook wel goed ;)

Dus als het spel zelf maar leuk is maakt het me niet zo veel uit, met een lichte voorkeur aan fantasie :P

🌞🍃

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vind CS niet echt realistisch...weleens een trap op gelopen met geweer en al nog in je handen? Persoonlijk kick ik meer op spellen als Rainbow Six (ook niet über realistisch maar wel strak), Ghost Recon, Fifa (realisme verbeterd nog wel) en Flight Simulator.

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Fantasie met een goed en leuk verhaal heb ik ook liever :). Af en toe een realistisch spel tussendoor mag ook, maar het liefts fantasie :D

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 11:25:

(nofi)
En jij kunt buiten ook met je M16 rondzwaaien? Dat is juist het leuke, je doet iets heel anders in een bekende omgeving. Zolang de omgeving maar normaal is mag van mij alles. Resident Evil vind ik ook erg leuk, het is gewoon herkenbaar allemaal, maar je vecht tegen iets totaal onbekends, net als in Half-Life. Spellen die compleet gefantaseerd zijn boeien mij niet.

En MrRudi, dacht dat jij een MGS-fan was...

Verwijderd

Topicstarter
Fantasie is natuurlijk ook weer opgedeelt in twee delen. Half-life is niet te vergelijken met zelda. En UT is geen sam en max.
Dus wat is eigenlijk leuker semi-realistich of fantasie?

Verwijderd

Welk soort realisme
Het soort van in 1 x dood of een geschiedenisgetrouw onderwerp?

Ik ga voor het laatste ..bv zit ik nu al veel meer te w8en op c&c Generals opmdat eindelijk de nepdingen eruit zijn getrapt.

Van dat soort reaslisme hou ik wel ,rpgfantasies vind ik ook nooit echt tof ,maaar een racer mag weer net zo goed arcade zijn .

Snappen we het nog ? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 12:13:
[...]
En jij kunt buiten ook met je M16 rondzwaaien? Dat is juist het leuke, je doet iets heel anders in een bekende omgeving. Zolang de omgeving maar normaal is mag van mij alles. Resident Evil vind ik ook erg leuk, het is gewoon herkenbaar allemaal, maar je vecht tegen iets totaal onbekends, net als in Half-Life. Spellen die compleet gefantaseerd zijn boeien mij niet.

En MrRudi, dacht dat jij een MGS-fan was...
Als jij Resident Evil en Half-Life realistisch vind moet je je even laten nakijken denk ik :) Een spel als CS dat vind ik realistisch, bestaande wapens enzo, niks aparts aan. Of een RTS met alleen maar bestaande units, tanks, vliegtuigen etc vind ik toch minder dan Warcraft of Starcraft. Een spel als Final Fantasy X vind ik toch leuker dan een RPG die de normale wereld weerspiegelt. En jah, ik ben inderdaad MG fan, dat is het meest realistische spel dat ik leuk vind, en als je even goed kijkt is ie niet zo realistisch. Het is een fantasiewereld die veel op de onze lijkt, en die heel realistisch is neergezet. (ik ken tenminste geen lopende nucleare tanks, vampieren, militairen in metalen body armors met octopus armen of stealth suits).

Maar inderdaad de MG serie is eigenlijk de uitzondering op mijn smaak. Probleem met realisme is dat het vaak grauw en donker is, en ik liever een kleurige wereld zie. Vergelijk de Final Fantasy's maar met Baldurs Gate en je weet wat ik bedoel. Ik had als Japanner geboren moeten worden denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 14:00:
[...]
Ik had als Japanner geboren moeten worden denk ik.
jij bent niet de enige :P ;)

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

ik neig wel naar scifi/fantasy achtige onderwerpen, realistische games trekken me meestal niet zo erg. Maar bij fantasy doel ik wel op de westerse fantasy, die maffe kapsel van de japanse counterparts wordt ik nogal misselijk van :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 19:08
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 11:25:
[...]

(nofi)
:)

Verwijderd

Topicstarter
we zijn niet de enige!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben meer een realisme freak. K weet niet waarom, op de een of andere manier verdwijnen al die Fantasie spellen in mn prullenbak en realisme blijf ik langer leuk vinden :) (behalve M$ Flightsim 2002 dan; echt zonde van mn geld was dat :( )

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
mwah bij racegames is realisme erg belangrijk :+

maar ik speel ook veel adventures/rpg's en dan is fantasy onmisbaar

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Verwijderd

DarkX schreef op 15 september 2002 @ 14:49:
ik neig wel naar scifi/fantasy achtige onderwerpen, realistische games trekken me meestal niet zo erg. Maar bij fantasy doel ik wel op de westerse fantasy, die maffe kapsel van de japanse counterparts wordt ik nogal misselijk van :)
Hoe bedoel je? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.ffnet.net/ff10/images/spec/seymour.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.animetheme.com/ff7/aerith.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rpgplanet.com/ff9/ff10/images/image010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.deckpoint.ch/~tetsuno/games/suik/flik1.gif

• LordMithril
  • Laatst online: 24-01 20:16
robertos schreef op 15 september 2002 @ 15:10:
mwah bij racegames is realisme erg belangrijk :+

maar ik speel ook veel adventures/rpg's en dan is fantasy onmisbaar
bij racegames vind ik realisme juist minder leuk..
ik hou meer van de echte snelle games zoals POD, Ballistics, rollcage enz...
de realistische games vind ik veel minder.. je haalt de snelheden niet en je kan minder uithalen..

Bier, Whiskey en Metal!!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Expander schreef op 15 september 2002 @ 11:27:
Ik denk dat de meesten van jullie inderdaad weinig plezier zouden beleven aan een spel dat gebouwd is volgens de werkelijkheid.

Als je even gaat zitten denken, bedenk je dat dat wel heel saai moet zijn.

Je kan na één keer geraakt te worden zelf niet meer schieten, want dan lig je te creperen op de grond; Je kan maar één wapen bij je hebben en zo zijn er nog wel meer dingen.
Instagib :P

Verwijderd

Nou ja dat hangt er maar vanaf..ik speel alle games zolang het maar goeie games zijn
(hehe DoH) Soms heb ik zin in Uber realisme zoals de UT Mod Infiltration of dan weer Worms 2 of een UBER mix van Realisme en Fantasie zoals Outcast..

Al moet ik wel toegeven dat ik Realisme leuker vind..maar dan wil ik wel 100% realisme!! en niet van die Counterstrike zooi.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:53:
Nou ja dat hangt er maar vanaf..ik speel alle games zolang het maar goeie games zijn
(hehe DoH) Soms heb ik zin in Uber realisme zoals de UT Mod Infiltration of dan weer Worms 2 of een UBER mix van Realisme en Fantasie zoals Outcast..

Al moet ik wel toegeven dat ik Realisme leuker vind..maar dan wil ik wel 100% realisme!! en niet van die Counterstrike zooi.
100% realisme? Dus als je doodgaat werkt het spel niet meer en moet je een nieuwe kopen offuh?

Verwijderd

Topicstarter
dat zou wel het spel zijn......
Iets genuanceerder is de hard-core modus in diablo. Dood=overnieuw beginnen(alle items weg en stats).
Maar ik ben er denk ik achter, realisme!=fun. Spelers willen altijd iets wat ze niet kunnen.
Al moet er wel een deel van herkenning in zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 17:16:
dat zou wel het spel zijn......
Iets genuanceerder is de hard-core modus in diablo. Dood=overnieuw beginnen(alle items weg en stats).
Maar ik ben er denk ik achter, realisme!=fun. Spelers willen altijd iets wat ze niet kunnen.
Al moet er wel een deel van herkenning in zitten.
Precies. Als je in een spel dood zou gaan en daarna nooit meer met dat karakter in die omgeving zou kunnen spelen dan zal je dat wel heel nauw betrekken in het spel, maar als je dan dood gaat kijk je het nooit meer aan. Dat is te! Op de IGDA forums loopt daar een leuke thread over trouwens (Permenant death query oid)

Verwijderd

Topicstarter
IGDA?
never heard of it.
Volgende wat ik wil weten; is het leuker om in een herkenbare omgeving te spelen of in een compleet vervreemde?
VB; Half-life, ik vond dat echt een kick spel alleen het deel op xen vond ik klote. Ik ben toen gelijk minder gaan spelen.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 10:11

wij

Realisme rulleddd.
Ik speel ook graag spellen als Midtown Madness, GTA3, Screamer4x4, veel realistischer zijn ze gewoon niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 14:00:
Als jij Resident Evil en Half-Life realistisch vind moet je je even laten nakijken denk ik :)
Jij wilt mij vertellen dat je dat huis en dat politiebureau in Resident Evil onrealistisch vind? En die labs in Half-Life vond ik ook geen fantasy hoor. Ja, die monsters idd wel, maar dat maakt het leuk.

Ik haat trouwens ook donkere spellen, maar dat heb je in beide categorien.

En MGS1 en MGS2 hadden ook hele 'neppe' figuren, maar dat maakt het cool. Zolang de omgeving maar herkenbaar is. Ik wil onmogelijke dingen kunnen doen in een herkenbare omgeving.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 10:11

wij

Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 17:30:
[...]
Haha ja net als van die films waar je door de donkere opnamens alleen maar de glasplaat van je tv ziet en de weerkaatsingen daarin (misschien ff stof eraf vegen keertje :) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 17:30:
[...]
Jij wilt mij vertellen dat je dat huis en dat politiebureau in Resident Evil onrealistisch vind? En die labs in Half-Life vond ik ook geen fantasy hoor. Ja, die monsters idd wel, maar dat maakt het leuk.

En MGS1 en MGS2 hadden ook hele 'neppe' figuren, maar dat maakt het cool. Zolang de omgeving maar herkenbaar is. Ik wil onmogelijke dingen kunnen doen in een herkenbare omgeving.
Ah zo bedoelde je dat. Nou ja...ik loop liever door een groen land met watervallen en mooie bossen om vervolgens een gebouw tegen te komen wat in het echt nooit zou kunnen bestaan dan dat ik met een M16 door het huis van de buren loop. Deze wereld zuigt, geef mij maar een sprookjeswereld.

Verwijderd

Ik wil fantasy met een 'echt' gevoel erin. De fantasiewereld hoeft zeker niet echt te zijn, maar moet wel geloofwaardig zijn zodat je als speler helemaal erin gezogen wordt. Spellen hoeven van mij niet te realistisch te zijn, ik zie spellen als vermaak en ze zijn ideaal om 'het echte leven' tjidelijk te vergeten, Daarom stap ik ook liever in een fantasy wereld ala Outcast of FF7 dan de realistische zooi als CS Ghost recon etc..

:)

Verwijderd

Fantasie met een realistisch tintje :)

Half-life, Resident Evil, Aliens vs Predator.. Beetje Sci-Fi achtig maar Fantasie spellen in het algemeen kunnen mij ook boeien, Zelda bijv ;)

Race games, sportspellen etc vind ik niks aan, te realistisch waarschijnlijk :)..

Maar in het algemeen is het meestal een mix van die twee (goh :))

Counterstrike is ook niet echt realistisch.. Rennen&springen doen echte SWAT-teams niet om maar iets op te noemen.. 'Realiteit' heeft teveel restricties en dat bevordert de gameplay niet vandaar dat er meestal wel iets fantasie-achtig inzit om het 'leuk&interessant' te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 19:07:
Counterstrike is ook niet echt realistisch.. Rennen&springen doen echte SWAT-teams niet om maar iets op te noemen.. 'Realiteit' heeft teveel restricties en dat bevordert de gameplay niet vandaar dat er meestal wel iets fantasie-achtig inzit om het 'leuk&interessant' te maken.
Persoonlijk vind ik ristricties leuk, immers je bent veel voorzichtiger als je maar 1 leven hebt en je met 1a2 kogels dood bent..je gaat niet meer ala CS met blazing guns de hoek om. Dit bevorderd ook de teamplay, je moet echt gaan samewerken om te overleven...al heb je wel gelijk dat dit alleen voor hardcore gamers is dus ik denk niet er een full game van zal uitkomen..maar daar heb je MODS voor ala Infiltration (UT)!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 14:07
Bij mij verschilt dat een beetje per genre. Bij race en vliegspellen en FPSs vind ik het wel leukerk als he realistischer is. Dus NFS(wel een beetje arcadeachtig, maar de omgeving en de voertuigen zijn realistisch), Il-2 Sturmovik(behoorlijk realistisch), MOHAA, Project IGI.
Bij RTS games hangt het een beetje af van de sfeer. Bij games als Tiberian Sun, Total Annihilation vind ik het niet erg als het niet heel realistisch is. Bij middeleeuwse RTS-en juist wel. Dus dan wil ik geen draken of elfjes, of andere vage fantasieshit zien.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Virgil
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Ligt er idd aan wat het verhaal is.
Zelf ben ik bezig met een RPG in een FPS mod op de quake III engine. En daar komt dus veel fantasie in bod...

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• M@NIC
  • Laatst online: 22-01 10:33
Als ik echt moet kiezen, realisme :)

Realisme roelt gewoon, geeft je meer de indruk dat het echt is en dat je er echt inzit.
Maar ach, fantasie is ook zeker hartstikke leuk.

Maakt me dus neit echt uit, m'n smaak in games is gewoon enorm groot.

• Virgil
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

M@NIC schreef op 16 september 2002 @ 21:36:
Als ik echt moet kiezen, realisme :)

Realisme roelt gewoon, geeft je meer de indruk dat het echt is en dat je er echt inzit.
Maar ach, fantasie is ook zeker hartstikke leuk.

Maakt me dus neit echt uit, m'n smaak in games is gewoon enorm groot.
as long as it contains blood than its ok :)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

Topicstarter
Game voor seRRveR:
ultima slager online.

• M@NIC
  • Laatst online: 22-01 10:33
SeRRveR schreef op 16 september 2002 @ 21:37:
[...]

as long as it contains blood than its ok :)
Neej niet echt.
Heb alleen met 1 game dat ik het bloed (ect.) belangrijk vind.
En das SoF2, als je daar geen bloed bij hebt is er nisk aan ;)
Pagina: 1