Toon posts:

[GF2] Is mijn videokaart nu aan het overlijden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit doodnormaal te computeren....
Surfen enz..

Freezed mn beeld.
Kan enkel nog resetten.
Krijg geen beeld meer..
Videokaart eruit en weer erin en hij doet et weer...
En dit minimaal 2 x op n dag...
Of kan et erges anders aan ligge..
(M'n specs staan in mijn sig)

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik heb toevallig gister ook zoiets gekregen met mijn G450 :'(
kga hem ff testen in een andere pc en anders koop ik een nieuwe kaart.

Multimonitor is relax :P

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hoeft niet aan je videokaart te liggen.
Check je geheugen eens met memtest86

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Bartjuh schreef op 15 september 2002 @ 11:12:
Hoeft niet aan je videokaart te liggen.
Check je geheugen eens met memtest86
bij mij wel, want windows geeft dan soms na de reset aan dat het aan mijn vga kaart lag en zodra ik die kaart eruit haal dan werkt alles weer perfect.

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 11:07:
Ik zit doodnormaal te computeren....
Surfen enz..

Freezed mn beeld.
Kan enkel nog resetten.
Krijg geen beeld meer..
Videokaart eruit en weer erin en hij doet et weer...
En dit minimaal 2 x op n dag...
Of kan et erges anders aan ligge..
(M'n specs staan in mijn sig)
Test de videokaart en het geheugen eens in een andere pc.

• Dionysus
  • Niet online
Heb je misschien recentelijk je drivers geupdate, iets veranderd in je bios?
Ik heb met mijn gf2 ti soms ook bij nieuwe drivers en opengl het installeren van iets oudere drivers was vaak dan de uitkomst.
In je bios kan een verkeerd ingestelde agp snelheid en of apperture size (ik geloof dat het zo heet) freezes veroorzaken. Als je recentelijk niets veranderd hebt zou ik ook eerder aan andere hardware denken zoals geheugen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ehm, dit is misschien wel heel voor de hand liggend, maar kan het niet gewoon aan je windows liggen? Dat er iets is gecrasht, windows heeft verneukt en je nu die rare foutmelding geeft? Probeer eens een schone windows install.

Waar het ook aan kan liggen is stof. Ik heb ook zoiets vaags gehad, alleen met mijn SB Live 5.1 en bij inspectie bleek ie wel heeeel erg stoffig te zijn. Met een stuk papier heb ik toen voorzichtig het stof verwijderd en het werkte daarna weer (wel eerst kaart eruit halen :) ). Probeer dat anders.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
windows clean install heb ik al geprobeert..
memtest heb ik ook al gedaan 0 errors..
ik heb wel mn drivers laatst geupdate naar detonator 40.41 maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt.
ik ga zo eens in de bios kijke

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook geprobeert of ik een blauw scherm krijg als ik die automatische herstart uitzet maar ik krijg ook geen blauw scherm..

Wat kan er nou aan de hand zijn?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24

Maximus

PhD i.o.

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 11:45:
windows clean install heb ik al geprobeert..
memtest heb ik ook al gedaan 0 errors..
ik heb wel mn drivers laatst geupdate naar detonator 40.41 maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt.
ik ga zo eens in de bios kijke
40.41 lijkt me niet echt voor de hand liggend want de 30.82 zijn net nieuw :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
40.41 is ook net nieuw... ;) je loopt achter jong

Verwijderd

Ik heb hierzo hetzelfde (gehad) met me servertje, er zat een oudere tnt2 kaart in (passief gekoeld). Normaal runtimes van 2 weken geen uitzondering, en dan reset ik meestal zelf de boel ff omdat ik wat geinstallt ofzow heb. maar in eens na een aantal dagen uptime een bevroren beeld, vreemd, reset, alles weer werken. Ik had nix veranderd aan het syseem. Dit begon steeds vaker te gebeuren en 3 dagen na dat de pc voor de eerste keer was vastgelopen hield hij het slechts 5 a 10 minuten vol. Als ik mijn hand op de koelribben van de videokaart hield was deze gloeiend heet en het viel mij op dat als ik de computer een tijdje had uitgezet (afkoelen) hij het daarna iets langer deed. Ik een andere video kaart erin gedaan, en hij staat nu al weer een tijdje aan (24uur ofzow) zonder vast te lopen.

Ik vond trouwens wel "brandplekken" op de oude tnt2 aan het agp slot van de kaart (of hoe heet dat ding op de videokaart zelf). Dus deze kaart was echt dood en/of maakte ergens kortsluiting.

Probeer het dus ook eens met een andere kaart want als ik er te laat bij was, denk ik dat het mobo van mijn server ook eraan kaduuk was gegaan!

Verwijderd

Topicstarter
hmm... misschien heb je gelijk met die kortsluiting want als ik mn computer aan de achterkant vast pak.. dan voel ik een klein schokje.. volgens mij komt dit van de netwerkkabel vandaan

is hier misschien een ofandere isolatie mogelijkheid voor ofzo

• SkyKnife
  • Laatst online: 21-03 01:12
Damn... je computer zit niet aan MASSA?

Test je pc met een andere vidcart!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:47
ik heb hetzelfde gehad en heb gewoon nieuwe kaart gekocht... :( maar denk wel dat isolatie moet werken...

Verwijderd

Topicstarter
MASSA??

• SkyKnife
je weet wel.... massa... dat is die lijn naar de grond :P

Daardoor zal je kast nooit meer onder spanning staan. + je hebt waarschijnlijk wat ruis minder over je sound system enzo...

Mijn TV kabel staat ook spanning op... als ik een niet geAarde stekkerbox gebruik heb ik ook last van Spanning op mijn pc (= schok)

Verder heeft dit waarschijnlijk erg weinig te maken met jou probleem.
Als je video kaart los contakt maakt, dan merk je dat niet zo...
wat je dan ziet is bijv dat je hele scherm opbouw naar de klote is. Na een reset zie je dan nogsteeds geen verbetering. Probeer je video kaart wat losser in je pc te schroeven en hem een beetje heen en weer te schuiven... want mischien zit ie niet goed in je agp slot. (is maar sugestie)

Verwijderd

Topicstarter
oooow dat.... je bedoelt "aarde".. tenminste zo noem ik dat

en nee hij zit niet aan de aarde.. want mn com. staat op mijn kamer en daar heb ik geen aarde

• SkyKnife
sorry: check mijn edit nog ff? (2 hoger?)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb et geleze...
volgens jou maakt het dus niet uit dat mn pc niet aan de aarde zit..
maar heb je misschien nog een ander idee wat het probleem zou kunne zijn want begint echt vet irri te worre

• SkyKnife
Het lijkt me niet geheel onmogelijk dat je kaart echt dood aan het gaan is. Al verklaart dit imo de restarts niet. Als je video kaart niet goed werkt, merkt je pc dat toch helemaal niet?

Het zomaar restarten van een pc heb ik vaaaaak gehad. Bijna altijd lag het aan het memory. Ik las dat je het al getest had met 'het' progje. Probeer eens je pc aan het crashen te brengen met maar 1 memory bankje er in. Als ie crashed... verplaats hem naar plaats 2, 3 en 4 (als je er 4 hebt). Crashed ie in ze alle 4? Probeer dan memory bank 2 in plaats 1,2,3,4.

Ik heb een Abit KR7A met 2 * 256 Mb ddr op plaatsen 1 en 3. als ik 1 en 2 gebruik crashed ie soms. Dit vond ik op het net ergens en dacht bullshit... maar blijkt echt waar te zijn (op mijn mobo dus he)

Andere pc's van mij hadden 100 en 133 MHz memory gemengt. Dit hoort te kunnen maar toch had ik random crashes. Na het verwijderen van de 100 MHz banks was het over.

Hopelijk heb je er wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens gaan proberen dalijk....
alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze nu in bank 1 + 3 zitten..

s kijke wat ie nu doet..

heb efe gekeken wat op het geheugen staat...
op de ene staat VT
en op de andere staat CK
beide zijn 256mb

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 13:23:
hmm... misschien heb je gelijk met die kortsluiting want als ik mn computer aan de achterkant vast pak.. dan voel ik een klein schokje.. volgens mij komt dit van de netwerkkabel vandaan

is hier misschien een ofandere isolatie mogelijkheid voor ofzo
jij heb zeker COAX liggen, heb ik hier ook met onze coax kabel als ik dat stekkertje aan raak krijg ik ook schokken.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb gewoon UTP

Sinds ik het geheugen op bank 1 en 3 heb in plaats van 1 en 2 is ie al een tijdje niet meer vastgelopen.. denk dat het de goede kant op gaat zo
;)

• SkyKnife
Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 15:30:
ik heb ze nu in bank 1 + 3 zitten..

s kijke wat ie nu doet..

heb efe gekeken wat op het geheugen staat...
op de ene staat VT
en op de andere staat CK
beide zijn 256mb
Probeer alleen 1 memory bank. En zoek (google) in welke 'slot' je mobo hem het liefst wil hebben. Crashed ie dan nog... probeer dan je andere memory bank in hetzelfde 'slot'. Crashed ie dan nog... ga naar de volgende Slot en test ze alle 2 weer.... tot je ze allemaal hebt gehad (al is dit beetje 'overdone'...)

verder zegt VT en CK me niets.

Verwijderd

Mijn gf4 heeft het ca 2a3 weken geleden ook begeven.
De symptomen waren.
Plotselinge crash, BSOD.
Daarna kon ik alleen maar in veilige modus in Windows XP komen.
Als de vga kaart koud was dan was het mogelijk om een spel ca 30 minuten te kunnen spelen zonder problemen.

Als je de kaart goed warm was en ik kon alleen maar in de veilige modus komen dan zag ik 5 groepen van 4 lijnen verticaal op mijn beeldscherm. En allerlei rare streepjes en stippen die reageerden op mijn muisbewegingen.

Ik heb toen met checkit pro mijn vga kaart getest, en die was dus defect.

Verwijderd

Topicstarter
oow.. bij mij blijft ie in spellen juist helemaal niet hangen

hij is nu alweer 2 x vastgelopen sinds 17:10 ongeveer

• Dionysus
  • Niet online
Ik weet bijna zeker dat het je drivers zijn. Neem nu gewoon maar een iets oudere versie en je zult zien dat de boel stabiel blijft.

• SkyKnife
Tja... ik had zoiezo al aangenomen dat je ook oudere drivers had getest.... als niet zo doe eerst Haldo's idee

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik idd nog niet geprobeert
Pagina: 1