• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 13:01

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik heb een Nokia 6510, maar vannacht toen ik hem op laadde vroeg ik mij af; "hoe kan je een GSM nou het beste opladen?"

Is het beter om je GSM uit te zetten tijdens het opladen of kan je hem gerust aan laten staan? Want met mijn 3310 merkte ik dat mijn batterij sterk in kracht afnam.

Iemand die dit weet? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Copyman op 15-09-2002 11:03 . Reden: typo ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Heb een 6210.. die laat ik altijd gewoon aan tijdens het opladen

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ja dat doe ik ook, maar heeft dit invloed op de batterij? Dat is mijn vraag. :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk het niet, aangezien de telefoon z'n energie dan uit de adapter haalt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Denk ook niet dat het veel boeit..

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

computerboer schreef op 15 september 2002 @ 11:07:
Ik denk het niet, aangezien de telefoon z'n energie dan uit de adapter haalt.
Ik denk ook dat het weinig uitmaakt, maar volgens mij haalt ie, ook tijdens het opladen, nog steeds de stroom uit de batterij!
Hoe kan het anders dat als je telefoon (Nokia that is) helemaal leeg is, je stopt em in de lader, zet em weer aan en direct weer gaat bellen dat ie dan meteen weer uitvalt met "Batterij leeg"?? Bij Nokia's moet je em eerst 5-10 minuten opladen voordat je weer kunt bellen..

Ik denk dus dat het in theorie beter is om je telefoon uit te zetten tijdens het laaien maar dat het zo weinig uitmaakt op de totale levensduur van je batterij dat je em net zo goed aan kan laten..

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ook schreef op 15 september 2002 @ 11:19:
[...]
Ik denk ook dat het weinig uitmaakt, maar volgens mij haalt ie, ook tijdens het opladen, nog steeds de stroom uit de batterij!
Hoe kan het anders dat als je telefoon (Nokia that is) helemaal leeg is, je stopt em in de lader, zet em weer aan en direct weer gaat bellen dat ie dan meteen weer uitvalt met "Batterij leeg"?? Bij Nokia's moet je em eerst 5-10 minuten opladen voordat je weer kunt bellen..

Ik denk dus dat het in theorie beter is om je telefoon uit te zetten tijdens het laaien maar dat het zo weinig uitmaakt op de totale levensduur van je batterij dat je em net zo goed aan kan laten..
Dan levert de adapter van je telefoon te weinig vermogen om je telefoon te laten bellen. Als de batterij opgeladen wordt, zal de batterij van je telefoon parallel geschakeld zijn aan het 'bel' gedeelte, en als je de batterij 10 minuten opgeladen hebt, levert de batterij ook energie, samen met de adaptor. Voor de levensduur van een batterij zal het waarschijnlijk nix uitmaken, tegenwoordig niet meer. Het is juist beter voor je batterij, want de batterij zal met een minder vermogen worden opgeladen, waardoor hij eigenlijk minder 'op zijn donder' krijgt. Het uiteindelijke voltage van de batterij is aan het einde van het laden is altijd hetzelfde, dan detecteert de electronica dat de batterij vol is en zal stoppen met laden. Wat natuurlijk wel zo is, is dat de telefoon energie verbruikt, en dus de batterij minder snel opgeladen wordt.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Omdat ik met de gedachten zat dat de batterij dan stroom krijgt + dat ie stroom moet leveren. Maar dat zal dan wel niet veel uitmaken! :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

mijn 6210 laadt op in de carkit; en dan staat 'ie dus aan...
No problemo's hoor...

Wise enough to play the fool

Pagina: 1