Toon posts:

[Vigor 2200] Klein vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een beetje wezen zoeken naar het antwoord, maar iedereen zegt wat anders. Ik zou graag mijn oude switch met mn router willen verbinden. Ik dacht dat dat via de uplink moest als ik het boekje goed heb begrepen. Dus ik wilde de uplink met de uplink verbinden. Maar wat voor een kabel moet dat zijn?! Cross kabel?

(Ik heb nu een laptop via een cross kabel (tenminste ik dacht dat het een cross kabel was) aan de uplink van mn router aangesloten. En dat werkt, dan moet het toch een cross kabel zijn, anders zou het toch niet werken?)

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Sluit het op de volgende manier aan:
normale kabel tussen de uplink van de Vigor en een normale poort van de switch. Dan werkt het.

edit:

Of natuurlijk andersom: normale kabel tussen de uplink van de switch en de normale poort van de Vigor.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een cross kabel liggen, dus het zou mooi zijn als ik die kon gebruiken... Kan ik ook bijvoorbeeld een cross kabel leggen tussen twee normale poorten?? En nog een belangrijke vraag, kan mn router kapot gaan als ik de kabels verkeerd aansluit?! Ik dacht zoiets te lezen in het boekje :?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

cross

up naar up of "gewoon" naar "gewoon" aansluiting
als er een link lampie is(brand) werkt et :)

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 10:52:
ik heb al een cross kabel liggen, dus het zou mooi zijn als ik die kon gebruiken... Kan ik ook bijvoorbeeld een cross kabel leggen tussen twee normale poorten?? En nog een belangrijke vraag, kan mn router kapot gaan als ik de kabels verkeerd aansluit?! Ik dacht zoiets te lezen in het boekje :?
Nee, niks kan kapotgaan, voor zover ik weet.

Cross: aansluiten tussen twee normale poorten ja. Zou ik even proberen. Ook zou ik gewoon even wat UTP kabel aanschaffen. Altijd handig om thuis te hebben liggen. Kan je zelf je kabels maken als het nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt!! Ik had cross kabel tussen up en up gedaan en vervolgens wilde ik een computer aansluiten op poort 1...Stom, ik moet die computer dan natuurlijk op poort 2 aansluiten... (uplink en poort 1 zijn dezelfde..)

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 10:57:
Ok, bedankt!! Ik had cross kabel tussen up en up gedaan en vervolgens wilde ik een computer aansluiten op poort 1...Stom, ik moet die computer dan natuurlijk op poort 2 aansluiten... (uplink en poort 1 zijn dezelfde..)
Hehe.... }:O ;) :+

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.