Toon posts:

Snelheidswinst CAS 2 t.o.v. CAS 3?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Met een generic stripje 128 Mb PC 133 kan ik op CAS 3-3-3 draaien. Als ik dit vervang voor een (retedure)CAS 2 strip, wat kan ik dan voor snelheidswinst verwachten en hoeveel sneller draaien games als UT en SoF daarmee? De memorytransferrates op mijn MoBo zijn niet denderend door de VIA chipset.

Systeem:
Asus P3V4X
PIII/700E@933 Mhz
Matrox G400 32 Mb SH
27,3 Gb IBM 7200 RPM HD

Verwijderd

Ik zelf heb dus pc100 cas 333 en ik had een 3dmark score van ongeveer 1224, nu heb ik gewoon ff geprobeerd om hem op cas 222 te zetten en het werkte ook nog :)!!! Maar om je vraag ff te beantwoorden toen had ik 1282 3dmarks :D, maar toch weer zo'n 58 3dmarks winst. Ik zelf zou geen f619,- uit willen geven voor 128mb van zo'n mushkin reepje.

Oh jah, dit was dan weer met een cel 300@466 met een voodoo banshee 120/120 en 128mb pc100 cas 222.

Verwijderd

Het verschil tussen CAS 2 en CAS 3 bedraagt ongeveer 2 a 3%. De regel is hoe sneller je processor hoe hoger de snelheidswinst van CAS 2. In games zal de winst ongeveer 2 Fps bedragen.
Voor goede uitleg over de werking van CAS latency zie de volgende links.

Technische uitleg CAS : sysopt.earthweb.com/articles/latency/
Performance vergelijking CAS www.tweakmax.com/html/cas/cas-1.cfm

Verwijderd

Op dinsdag 24 oktober 2000 11:21 schreef bastard het volgende:
Het verschil tussen CAS 2 en CAS 3 bedraagt ongeveer 2 a 3%. De regel is hoe sneller je processor hoe hoger de snelheidswinst van CAS 2. In games zal de winst ongeveer 2 Fps bedragen.
Voor goede uitleg over de werking van CAS latency zie de volgende links.

Technische uitleg CAS : sysopt.earthweb.com/articles/latency/
Performance vergelijking CAS www.tweakmax.com/html/cas/cas-1.cfm
Is er dan niks in het Nederlands hierover te vinden?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 20 april 2002 04:47 schreef CocaCola het volgende:
Is er dan niks in het Nederlands hierover te vinden?
Abbadon is bezig met een RAM FAQ :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Nope, niet doen, absoluut zn geld niet waard het verschil tussen cas2/cas3, daarbij komt ook nog dat sommige mobos maar 2-3-3 ondersteunen ipv 2-2-2 al max latency, bios update help daarbij maybe, maar de winst is nog geen 100 3dmarks en je merkt nix in de praktijk, spaar dat geld maar voor een hardere cpu of vidkaart.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
[search=CAS], die vraag is hier al zovaak langs gekomen, in dier voege dat er dan ook behoorlijk wat over te vinden is hier. En idd, door al die vragen ga ik dit in een RAM FAQ zetten, maar die is nog lang niet af (vooral als ik kijk wat jullie d'r allemaal in willen hebben ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.