Toon posts:

Webcam werkt niet onder MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist met een vriend beiden een toUcam pro van philips gekocht.
Hij werd keurig herkend in XP. Vervolgens de bijbehorende software geïnstalleerd.
Wij krijgen geen beeld, kunnen wel met elkaar chatten via de berichten box van msn (schrijven, dus niet praten).

Ik heb op beide de firewall van xp gecontroleerd en deze staan uit!
Dus dat is het niet! :'(

Iemand bekend met dit probleem?

Search heb ik al gedaan wordt daar niet veel wijzer van!

Iemand?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

zit je achter een routeR?

Verwijderd

probeer het eens met een ander progje eyeball oid
want via msn werkt het bij mij ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook inderdaad een aparte router. Volgens mij is de firewall niet aan.
Alleen ben ik mijn paswoord kwijt. Stom natuurlijk. Maar ik wordt dood ziek van al die paswoorden iederekeer! Nu heb ik het weer eens niet opgeschreven en voila....

Toch krijg ik wel bijvoorbeeld bestanden regelmatig via msn binnen, dus die zouden als de firewall aan staat toch ook niet binnen kunnen komen of niet soms?

Verwijderd

Topicstarter
Markna,

Waar vindt ik dat progje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 10:43:
Markna,

Waar vindt ik dat progje?
doet eens een email adres

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:12

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat als ik toch bestandjes via msn krijg de firewall van mijn router niet aan staat?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Logitech heeft ook een heel handig gratis programma om videobeelden te verzenden. Het werkt perfect samen met messenger en het allergrootste voordeel het werkt via een poort. Je kunt aangeven dat het programma bijvoorbeeld via poort 8080 moet werken en 1 poort is prima te forwarden op je router.
Ik geloof dat je het hier kan downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
thnx !

Ik ga toch mijn router maar een "clearen". Moet helaas alles waarschijnlijk weer opnieuw instellen. Balen!!!!! Kan ik eens goed die firewall bekijken!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Als je achter een router zit heb je voor MSN video een router met UPnP ondersteuning nodig. Probeer anders NetMeeting, die werkt vaak wel d.m.v. poortmapping. Zie ook -=Het grote Msn Messenger topic=-

Verwijderd

Topicstarter
Hee, dat was mij niet bekend! IK heb een Draytek Vigor 2200 E. Vraag me af of deze het wel ondersteund. Ben zeer tevreden over deze router.

• dvdhoek
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 11:33:
Hee, dat was mij niet bekend! IK heb een Draytek Vigor 2200 E. Vraag me af of deze het wel ondersteund. Ben zeer tevreden over deze router.
Nee, ondersteunt het nog niet. Wellicht heeft ie wel support voor NetMeeting en er schijnt wel een UPnP firmware aan te komen. Zie eventueel ook [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml]

• dvdhoek
Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 10:59:
Klopt het dat als ik toch bestandjes via msn krijg de firewall van mijn router niet aan staat?
Nee, het betekent wel dat de router de poorten die nodig zijn voor filetransfer ofwel open heeft staan of open zet op het moment dat je ze nodig hebt.
Je kunt je firewall testen op https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Verwijderd

Topicstarter
Ga het meteen testen!

Verwijderd

Topicstarter
dvdhoek
Alles wordt aangemerkt als "Stealth" dus maw de firewall doet dus zijn werk!
Maar dat betekent dus dat ik een programma moet hebben dat op mijn verzoek de juiste poort opent! Dus zoals Haldo opmerkt bijvoorbeeld een poort zoal 8080?
Of moet ik dit nu juist doen op mijn router?

• dvdhoek
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 12:47:
dvdhoek
Alles wordt aangemerkt als "Stealth" dus maw de firewall doet dus zijn werk!
Maar dat betekent dus dat ik een programma moet hebben dat op mijn verzoek de juiste poort opent! Dus zoals Haldo opmerkt bijvoorbeeld een poort zoal 8080?
Of moet ik dit nu juist doen op mijn router?
UPnP opent de juiste poort, routerinstellingen zijn dan niet meer nodig. En inderdaad moet je het anders op de router zelf doen. Ongetwijfeld is er voor NetMeeting al een standaard configuratie beschikbaar, voor MSN video denk ik niet.
Pagina: 1