Toon posts:

[Win XP] RECYCLED en RECYCLER .. nogal dubbelop :/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een parititie van FAT32 naar NTFS omgezet. Nu heb ik ineens een map RECYCLED en een map RECYCLER.

Die RECYCLED is gewoon m'n prullenbak. Functioneert ook als zodanig als ik files delete .. komen er keurig in te staan en zo.

Maar die RECYCLED ziet er uit als een gewoon mapje .. met daarin zo'n typische systeemnaam: "S-1-5-21-1614895754-842925246-1343024091-1003". En het icoontje van die leip genaamde map heeft ook weer het prullenbak icoontje.

Ik lijk dus ineens 2 prullenbakken te hebben. Kan ik die RECYCLER gewoon weggooien of niet?

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
je kan ze allebij gewoon weggooien, dan ff rebooten en XP zet zelf een nieuwe recycled-map neer.....

specs

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb ook steeds dat er een 2e map aangemaakt wordt :(

Het verwijderen van de Recycler map is niet genoeg, bedankt voor de tip ... zal ff beide directories verwijderen ( Recycled en Recycler ).

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Doe je het wel netjes?

Fat32 afval bij het Fat32-afval,
en NTFS-afval in de NTFS-bak.

Een beter milieu begint bij jezelluf :)

sorry totaal OT

Verwijderd

Topicstarter
Ehh, ik heb 't net geprobeert maar ik kan die RECYCLER dus niet verwijderen. Hij schijnt in gebruik te zijn.

En aangezien het nu een NTFS-partitie is kan ik er vanuit een Win9x bootflop ook niet meer bij.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
en als je de prullebak gewoon tijdelijk uitschakelt, wegdondert (indien 'ie niet automatisch verdwijnt), reboot en weer inschakeld?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

volgens mij heb je -> hide protected operating system files ( recommended )

uit staan in je folder options :|

Verwijderd

Topicstarter
Ja .. en :?

Dan nog hoor ik toch maar 1 prullenbak op een partitie te hebben?

De gewone Recycle Bin heeft dezelfde file-properties.

• flat
  • Niet online
andere, niet geheel risicoloze mogelijkheid: bootdisk maken die NTFS kan lezen en schrijven

--Roy Goodman

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:35

RUFFNECK

Poentje

RECYCLER is bij mij een hidden bestand geloof ik.
Vanochtend nog wat files die ik per ongeluk had gedelete, geprobeerd terug te halen met GetDataBack en het proggie zag de files in een RECYCLER map met ook die vreemde stringgenaamde mappen zoals jij eerder beschreef. Echter met windows verkenner kan ik die map zelf niet zien.

RECYCLED moet inderdaad je gewone prullenbak moeten zijn... :?

• flat
  • Niet online
RUFFNECK schreef op 15 september 2002 @ 12:10:
RECYCLED moet inderdaad je gewone prullenbak moeten zijn... :?
mijn prullenbak onder win2k met NTFS heet gewoon RECYCLER, en aangezien winxp gebaseerd is op win2k, lijkt 't me dat recycled 't overblijfsel is van fat32...

--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
RECYCLED kan ik wel gewoon wegdonderen merk ik.

Alleen .. dan staat er nu dus een hidden map RECYCLER, met daarin de daadwerkelijke prullenbak, met vage nummer-letter-naam.

En dat hoort ook zo?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

die S-blaat is je user-SID, en aangezien je een multi-user systeem hebt, slaat-ie dat ook apart op voor elke user.

Probeer het maar eens... admin-recyclebin heeft een andere content dan user-recyclebin.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• flat
  • Niet online
jups, dat hoort zo :)

--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
K .. maar waarom was dat onder FAT32 ook niet zo dan? Toen was het ook multi-user.

Nahja .. m'n gewone account en de default administrator-account.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FAT32 doet niks met file-rechten, en dan heeft het ook geen zin om SIDs te gebruiken omdat die met NTFS hun werk doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1