Toon posts:

Bios instellingen p4b533-e gevraagt

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij (een onervaren tweaker) helpen?
Ik heb het volgende besteld: ASUS p4b533-e moederbord, intel pentium IV 2.4MHz 533FSB cpu, 512Mb ddr333 samsung geheugen, asus V8420 GF4 128Mb grafische kaart, 2x 40Gb HDD voor raid0, etc. (in een chieftec dragon kast met 2 extra papst fans)
Ik wil graag het beste uit deze configuratie halen, met name het geheugen gebruik (in dit topic staat hier iets over: dipswitch1 en nog iets instellen) en een verhoogd cpu kloksnelheid. Jullie bereiken soms enorme winst met het overclocken en het lijkt me zonde om dit niet te doen. De hardware kan er blijkbaar goed tegen. Ik wil alleen wel aan de veilige kant blijven.
Ik heb de handleiding alvast gedownload, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik kan niet eens de instellingen vinden voor de 2.4GHz cpu 8)7 .
Wie kan mij veilige instellingen geven voor frequencies, ratio's, multipliers, cas latency (2T?!), etc? Voor zowel cpu, geheugen (fsb), agp en pci bussen?
Ik probeer me de materie eigen te maken, maar ik begrijp nog niet alles. Misschien kan iemand screenshots van de bios pagina's sturen? Dan kan ik snel aan de slag als de bestelling binnenkomt. Alvast reuze bedankt! _/-\o_

ps. Is het handig om voor het eerste gebruik de bios te flashen met de nieuwste update m.b.v. ez-flash?

Verwijderd

ik zou eerst maar eens de PC aan de praat zien te krijgen en met een oude PC gaan tweaken om eerst ervaring op te doen.... Anders hebben we imho volgende week een nieuw topic van jou over........
Je kunt voorlopig wel vooruit...... dus een slotje ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Overclocken is niet zoiets als het jou doorgeven van bepaalde settings en klaar. Nee, wat bij de ander werkt, werkt bij jou niet gegarandeerd. Ga je eerst maar eens verdiepen in welke mogelijkheden er allemaal zijn en wat de gevolgen kunnen zijn. Het lukraak aanpassen van een instelling kan namelijk contra-productief werken. Als je dat een beetje duidelijk hebt kun je zelf aan de slag. Zie de diverse FAQ's en lees wat relevante topics door :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.