Toon posts:

[XP] ICS werkt soms niet op clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik problemen met internet connection sharing. Eerst werkte het zonder enig problemen, maar sinds kort kunnen de clients niet meer internetten, terwijl ikzelf (op de server) wel kan internetten.
Als ik dan reset is het probleem (meestal) weer opgelost, maar dat is niet echt een werkbare optie... Verder heb ik al heel veel dingen geprobeerd, uitloggen, opnieuw verbinden, firewalls uitzetten, etc., maar dat helpt allemaal niks. Alleen een reset lijkt te helpen :'(.

Het vreemde is dat het netwerk opzich nog wel goed werkt! Zelfs een ping naar de server gaat gewoon goed. Alleen bij het internetten krijg ik steeds een DNS error.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Kan je nog pingen naar een extern ip ?
bv 213.239.154.36

Welk ip heb je als prim en sec dns server ?
Het ip van je server of deze van je ISP ?
probeer het anders eens met die van je ISP.

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Welk OS staat op de server en op de clients??
Wat het ook wel eens wil zijn is dat de clients te vroeg zijn opgestart en dat ze dan nog geen IP adres hebben toegewezen door de server. ICS kan ook werken met een statisch IP adres op de clients, probeer dat eens?

MacBook Pro 14" 2021

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit past beter in Network Troubleshooting. WOS -> NT dus :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 11:44:
Kan je nog pingen naar een extern ip ?
bv 213.239.154.36

Welk ip heb je als prim en sec dns server ?
Het ip van je server of deze van je ISP ?
probeer het anders eens met die van je ISP.
Externe adressen gaan in ieder geval niet goed. IP's heb ik nog niet getest, zal ik nog doen. Nu staat alles op dynamisch, maar ik zal dat wel eens gaan aanpassen.
paulmadejong schreef op 15 september 2002 @ 11:49:
Welk OS staat op de server en op de clients??
Wat het ook wel eens wil zijn is dat de clients te vroeg zijn opgestart en dat ze dan nog geen IP adres hebben toegewezen door de server. ICS kan ook werken met een statisch IP adres op de clients, probeer dat eens?
De clients draaien win2000. Ik zal eens kijken of het met statische adressen wel werkt. Maar het zou wel vreemd zijn, want alles werkte probleemloos, en opeens werkt het niet meer, zonder dat ik iets heb veranderd...

Bedankt voor de tips :).