Betaalde nieuwsservers

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Ik heb een waarschuwing van Chello gekregen wegens overmatig dataverkeer. Ik overweeg nu een abonnement te nemen op een betaalde nieuwsserver in Amerika, die het toestaat om onbeperkt te downloaden. Mijn vraag: als ik dat doe, moet de data toch nog steeds via de kabel van Chello/UPC bij mij binnen komen? Hoe kan het dan dat UPC dat wél goedkeurt en niet als ik van hún servers download?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Lijkt me sterk......
je haalt die data dan toch via chello binnen, ik zou ze nog maar 's bellen voordat je je aanmeldt bij een betaalde newsserver...

specs

Verwijderd

Je haalt je data dan nogsteeds via chello binnen, dus geen verschil. Maar je hebt een kabel abonement neem ik aan, met onbeperkt internetten? net als van @home, dan mag dat niet dat ze je een waarschuwing geven voor overmatig dataverkeer.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:22
Chello mag dat wel volgens mij, bij (STERK) overmatig dataverkeer. Afsluiten is weer een ander verhaal, maar waarschuwen mag natuurlijk altijd.

No production networks were harmed during this posting

• 4-legged-bird
Komt nog bij dat ze al een hoop groepen hebben afgesloten en dat berichten na een paar uur alweer weg zijn. Is dus een xtra reden om een betaalde service te nemen. Maar dat verhaal over de doorvoer via UPC's kabels blijft natuurlijk.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42
Chello communiceert niet erg duidelijk: een tijd geleden zijn er mensen gewaarschuwd dat ze teveel dataverkeer gegenereerd hadden, terwijl alleen naar het datagebruik op de nieuwsserver was gekeken. De reden hiervoor is dat door de zeer zware gebruikers de nieuwsservers nooit stabiel werden (er is diverse malen meer hardware tegenaan gegooid) voor 'normale' tekstgebruikers. Daarom is er actie ondernomen tegen de binary leechers.

Overigens heb ik de laatste tijd ook het idee dat naar andere vorm van dataverkeer wordt gekeken en het zou dus best kunnen zijn dat je alsnog een waarschuwing krijgt als je over de XXX GB komt. Overigens bestaan er geen commerciele newsservers met onbeperkt gebruikt (op continu hoge snelheden).

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
lijkt me sterk...
verkeer van de chello server naar jou kost hun werkelijk niets.
verkeer vanuit amerika naar jou kost ze wel wat...

maar je haalt je data iig gewoon binnen via chello ja...wat dacht je dan :?

• 4-legged-bird
veldmuis schreef op 15 september 2002 @ 10:35:
lijkt me sterk...
verkeer van de chello server naar jou kost hun werkelijk niets.
verkeer vanuit amerika naar jou kost ze wel wat...

maar je haalt je data iig gewoon binnen via chello ja...wat dacht je dan :?
Nou, wat ik dacht is dat ik -als leek- niet duidelijk werd geinformeerd. Van de ene kant adviseerden ze me een betaalde nieuwsserver te nemen en van de andere kant dacht ik -weer als leek- dat ik de data tóch via Chello binnen moest halen.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Ja het moet over het lijntje van chello, erg vaag dat ze je dat dan adviseren.

Ik zou het nog maar eens nakijken ja.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het maakt echt niet uit HOE je je data binnen haalt maar vooral om HOEVEEL data het gaat.
Je moet gewoon onder de (pak em beet) 25GB per maand blijven en dan kan je gewoon van de Chello newsservers gebruik maken.
Als je geld over hebt kan je ook voor €13,50 p maand een XS4All accountje nemen waarbij je lekker kunt genieten van complete downloads en langere retentie tijden!

Wees consequent, maar niet altijd

• 4-legged-bird
Ook schreef op 15 september 2002 @ 11:23:
Het maakt echt niet uit HOE je je data binnen haalt maar vooral om HOEVEEL data het gaat.
Je moet gewoon onder de (pak em beet) 25GB per maand blijven en dan kan je gewoon van de Chello newsservers gebruik maken.
Als je geld over hebt kan je ook voor €13,50 p maand een XS4All accountje nemen waarbij je lekker kunt genieten van complete downloads en langere retentie tijden!
Ik heb het nog maar eens nagevraagd bij UPC en het helpt idd niks als ik een betaalde service erbij neem: het gaat toch via hun lijnen. Hoe werkt dat bij XS4all? Moet je zeker weer gewoon inbellen?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Neem een ADSL abon bij xs4all. Ben je overal vanaf.
xs4all heeft de grootste newsserver van europa.

http://www.hroling.nl

• Ook

Ook

Yes I can!

4-legged-bird schreef op 15 september 2002 @ 11:48:
[...]

Hoe werkt dat bij XS4all? Moet je zeker weer gewoon inbellen?
Nee, je neemt een 'basic' inbelaccount bij XS4all en dat kost dus 13,50 per maand.
Je krijgt dan een aantal dingetjes bij dat account waaronder 5 POP3 mailboxen, 50MB(!) webspace, een inbelaccount én newsserver access.
Je logt dan dus gewoon in op de XS4all (mozilla) newsserver met je login/pass.

Kijk hier even voor wat meer info:
http://www.xs4all.nl/aanmelden

edit:
Ik zie net dat een account alweer €14,20 per maand is geworden.. Aardig wat geld dus, maar het is wel een mooi pakketje!

• 4-legged-bird
Toch snap ik het niet: als ik niet hoef in te bellen, loopt het dan toch óók over de kabel van UPC????? Of moet ik dan tóch gewoon inbellen? Sorry hoor, maar ik ben echt een nitwit op communicatiegebied....

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
4-legged-bird schreef op 15 september 2002 @ 22:11:
Toch snap ik het niet: als ik niet hoef in te bellen, loopt het dan toch óók over de kabel van UPC????? Of moet ik dan tóch gewoon inbellen? Sorry hoor, maar ik ben echt een nitwit op communicatiegebied....
Ja, tuurlijk en daarom zul je dan in know time weer een waarschuwing aan je broek hebben wegens overmatig dataverkeer.
De meeste providers hanteren een "fair use policy" dat houdt in dat je onbeperkt internet hebt, maar als blijkt dat jij zoveel download dat de rest van de buurt er last van heeft/kan hebben je een waarschuwing krijgt. Dus soms krijgt iemand al een waarschuwing bij 10 gig en een ander pas bij 80 gig. En in feite maakt het voor de provider geen fuck uit of jij teveel leeched van een ftp/kazaa/edonkey/usenet als er in een bepaald gebied bandbreedte problemen zijn dan pakken ze de groot verbruikers aan.
Als je zo nodig je bij een betaalde usenet groep wil aansluiten, zorg ervoor dat je je downloads beperkt en dat je buiten de drukke uren leeched (1700-2400), dan valt het chello waarschijnlijk veel minder snel op.

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik bedoelde ook niet echt dat dit jouw probleem zou oplossen.. Ik noemde alleen de mogelijkheid voor een betaalde newsserver! Succes want de enige oplossing lijkt je download gedrag aan te passen ;)

Verwijderd

Zoals Ook ook :) al zei, je kan er niet onderuit. Het is eigenlijk een beetje kwestie van geluk of je buren klagen over het "langzame" internet. En natuurlijk spituren niet downloaden. Het fair use policy komt hier aan de orde ja. Andere mogen gewoon geen last van je hebben.
Trouwens zo een xs4all account is het zekers waard zeg!! Kan je rustig je tijd nemen met downloaden... dus hoef je ook niet overdag te downloaden.

• 4-legged-bird
Maar wie legt me nou ff uit hoe XS4ALL samen gaat met Chello. Ik heb nu dus kabel. XS4ALL gaat volgens mij toch via telefoonlijn. Of kan ik via de kabel op de servers van XS4ALL inloggen? Dat zou een prachtige oplossing zijn ja; ik zie dat de berichten bij hun véél langer houdbaar zijn.....

Verwijderd

Ja wat je net exact post. Je logt in m.b.v. een gebruikers naam en wachtwoord op hun newsserver. Mooie van die newsserver is dat je Ip adres niet perse binnen het XS4all Ip range moet zijn. Dus iedereen kan inloggen zodra je maar een username en wachtwoord invoert. Let wel je mag de account niet delen! Anders wordt je account geblokeerd voor news en dan is het snel over.

• 4-legged-bird
Mooi, bedankt allemaal voor de antwoorden! Ik ga me maar eens aanmelden!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Wildfire

Joy to the world!

4-legged-bird schreef op 15 september 2002 @ 23:05:
Mooi, bedankt allemaal voor de antwoorden! Ik ga me maar eens aanmelden!
Maar ja, vergeet dus niet dat al die data nog steeds over je Chello-lijntje binnenkomt. Dus houdt idd je downloadgedrag in de gaten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Yupz! zo meteen kom je scheldend op ons terug. Dit lost jouw probleem van het "geen data verkeer via chello" niet op!! Het enigste wat in jouw geval met die xs4all account kan helpen is het later (lees: middernacht) te downloaden i.p.v direct omdat je dan bang bent dat het dan weg is!

• 4-legged-bird
Daar heb je gelijk in. Ik ga niet alleen uit angst voor Chello weg, maar inderdaad ook omdat ik nogal eens wat files mis, die te snel weg zijn. Worden de lijnen van Chello extra belast als ik een abonnement in USA neem ipv bij XS4ALL?

Ik beloof trouwens dat ik jullie niets kwalijk zal nemen als ik toch word afgesloten ; -)

Verwijderd

lijnen wordt als het goed niet extra belast alleen kan het wel langzamer lopen als gewoonlijk. Tja wat wil je, USA is toch ver weg he ;)
Ik beloof trouwens dat ik jullie niets kwalijk zal nemen als ik toch word afgesloten
dan zitten we op 1 lijn :z 8)7

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:22
Ik heb zowel Euronet als xs4all toegang tot de newsservers (via een andere ADSL provider) en mijn ervaring is dat met xs4all ik maar max 40 a 50 kB/s haal en Euronet de "volle" 200+ kB/s die ik thuis heb :)

No production networks were harmed during this posting

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
paella schreef op 18 September 2002 @ 15:32:
Ik heb zowel Euronet als xs4all toegang tot de newsservers (via een andere ADSL provider) en mijn ervaring is dat met xs4all ik maar max 40 a 50 kB/s haal en Euronet de "volle" 200+ kB/s die ik thuis heb :)
Dit klopt, als je met 3 threads doet kan je 150kB/s halen max op Xs4all.

Ze hebben sinds kort een limiet op 400kbit per thread.
Pagina: 1