They said it couldn't happen here.... And it didn't
je haalt die data dan toch via chello binnen, ik zou ze nog maar 's bellen voordat je je aanmeldt bij een betaalde newsserver...
Verwijderd
No production networks were harmed during this posting
Overigens heb ik de laatste tijd ook het idee dat naar andere vorm van dataverkeer wordt gekeken en het zou dus best kunnen zijn dat je alsnog een waarschuwing krijgt als je over de XXX GB komt. Overigens bestaan er geen commerciele newsservers met onbeperkt gebruikt (op continu hoge snelheden).
verkeer van de chello server naar jou kost hun werkelijk niets.
verkeer vanuit amerika naar jou kost ze wel wat...
maar je haalt je data iig gewoon binnen via chello ja...wat dacht je dan
Nou, wat ik dacht is dat ik -als leek- niet duidelijk werd geinformeerd. Van de ene kant adviseerden ze me een betaalde nieuwsserver te nemen en van de andere kant dacht ik -weer als leek- dat ik de data tóch via Chello binnen moest halen.veldmuis schreef op 15 september 2002 @ 10:35:
lijkt me sterk...
verkeer van de chello server naar jou kost hun werkelijk niets.
verkeer vanuit amerika naar jou kost ze wel wat...
maar je haalt je data iig gewoon binnen via chello ja...wat dacht je dan
Ik zou het nog maar eens nakijken ja.
Je moet gewoon onder de (pak em beet) 25GB per maand blijven en dan kan je gewoon van de Chello newsservers gebruik maken.
Als je geld over hebt kan je ook voor €13,50 p maand een XS4All accountje nemen waarbij je lekker kunt genieten van complete downloads en langere retentie tijden!
Wees consequent, maar niet altijd
Ik heb het nog maar eens nagevraagd bij UPC en het helpt idd niks als ik een betaalde service erbij neem: het gaat toch via hun lijnen. Hoe werkt dat bij XS4all? Moet je zeker weer gewoon inbellen?Ook schreef op 15 september 2002 @ 11:23:
Het maakt echt niet uit HOE je je data binnen haalt maar vooral om HOEVEEL data het gaat.
Je moet gewoon onder de (pak em beet) 25GB per maand blijven en dan kan je gewoon van de Chello newsservers gebruik maken.
Als je geld over hebt kan je ook voor €13,50 p maand een XS4All accountje nemen waarbij je lekker kunt genieten van complete downloads en langere retentie tijden!
xs4all heeft de grootste newsserver van europa.
Nee, je neemt een 'basic' inbelaccount bij XS4all en dat kost dus 13,50 per maand.4-legged-bird schreef op 15 september 2002 @ 11:48:
[...]
Hoe werkt dat bij XS4all? Moet je zeker weer gewoon inbellen?
Je krijgt dan een aantal dingetjes bij dat account waaronder 5 POP3 mailboxen, 50MB(!) webspace, een inbelaccount én newsserver access.
Je logt dan dus gewoon in op de XS4all (mozilla) newsserver met je login/pass.
Kijk hier even voor wat meer info:
http://www.xs4all.nl/aanmelden
Ik zie net dat een account alweer €14,20 per maand is geworden.. Aardig wat geld dus, maar het is wel een mooi pakketje!
Ja, tuurlijk en daarom zul je dan in know time weer een waarschuwing aan je broek hebben wegens overmatig dataverkeer.4-legged-bird schreef op 15 september 2002 @ 22:11:
Toch snap ik het niet: als ik niet hoef in te bellen, loopt het dan toch óók over de kabel van UPC????? Of moet ik dan tóch gewoon inbellen? Sorry hoor, maar ik ben echt een nitwit op communicatiegebied....
De meeste providers hanteren een "fair use policy" dat houdt in dat je onbeperkt internet hebt, maar als blijkt dat jij zoveel download dat de rest van de buurt er last van heeft/kan hebben je een waarschuwing krijgt. Dus soms krijgt iemand al een waarschuwing bij 10 gig en een ander pas bij 80 gig. En in feite maakt het voor de provider geen fuck uit of jij teveel leeched van een ftp/kazaa/edonkey/usenet als er in een bepaald gebied bandbreedte problemen zijn dan pakken ze de groot verbruikers aan.
Als je zo nodig je bij een betaalde usenet groep wil aansluiten, zorg ervoor dat je je downloads beperkt en dat je buiten de drukke uren leeched (1700-2400), dan valt het chello waarschijnlijk veel minder snel op.
Verwijderd
Trouwens zo een xs4all account is het zekers waard zeg!! Kan je rustig je tijd nemen met downloaden... dus hoef je ook niet overdag te downloaden.
Verwijderd
Maar ja, vergeet dus niet dat al die data nog steeds over je Chello-lijntje binnenkomt. Dus houdt idd je downloadgedrag in de gaten.4-legged-bird schreef op 15 september 2002 @ 23:05:
Mooi, bedankt allemaal voor de antwoorden! Ik ga me maar eens aanmelden!
Verwijderd
Ik beloof trouwens dat ik jullie niets kwalijk zal nemen als ik toch word afgesloten ; -)
Verwijderd
dan zitten we op 1 lijnIk beloof trouwens dat ik jullie niets kwalijk zal nemen als ik toch word afgesloten
No production networks were harmed during this posting
Dit klopt, als je met 3 threads doet kan je 150kB/s halen max op Xs4all.paella schreef op 18 September 2002 @ 15:32:
Ik heb zowel Euronet als xs4all toegang tot de newsservers (via een andere ADSL provider) en mijn ervaring is dat met xs4all ik maar max 40 a 50 kB/s haal en Euronet de "volle" 200+ kB/s die ik thuis heb
Ze hebben sinds kort een limiet op 400kbit per thread.