Toon posts:

Opnemen van tapes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben begonnen met het opnemen van tapes op cd via 'Spin Doctor' van Easy cd creator. Geluidskaart SB pci128. Ik heb twee vragen:
1. Ik vind dat ik relatief veel ruis heb. Kan dat komen door deze geluidskaart? Welke geluidskaart is hiervoor optimaal geschikt?
2. Wat is de beste manier om tracks te maken, aangezien de automatische track splitter van Spin Doctor er een potje van maakt.

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 15:35
hoi

De ruis waar je het over hebt kan aan je geluidskaart liggen en aan het tapeje( het zijn toch geen DAT tapes neem ik aan)
Je zou als je opnemen zoveel mogelijke dingen uit zetten zoals spif, cd player enz.
En met die spin doctor heb ik zelf geen ervaring als ik dingen moet op nemen neem ik altijd Sound le van creative.
Werkt heel erg prettig.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
mzzls

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Verwijderd

Spin Doctor vind ik niet echt geschikt. Als ik jou was zou ik het met Cool Edit of SoundForge opnemen en bewerken.
Je kan met deze programma's een filtertje aan maken van de ruis tussen twee tracks en daarmee de ruis geheel wegfilteren. Uiteraart filter je alles binnen het freqentie bereik van het aangemaakte filter weg.
Dus je moet even lusiteren of het originele geluid niet te veel aangetast wordt.