1 HDD op een Promise Ultra133 TX2

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 07:10

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb helaas geen RAID op mijn mamaplankje, dus daarom zat ik te denken aan dit kaartje, om er bij in te prikken :D
maar ik heb totaal geen ervaring met dit soort kaarten :? na wat gesearched te hebben, kwam ik opeens een topic tegen dat er minimaal 2HDD's op moeten.

zoals de titel ook al zegt gaat het om de: Promise Ultra133 TX2
http://www.promise.com/pr...tail_eng.asp?pid=87&fid=3

ik heb nu:
IDE1 : PM WD 80GB
S Maxtor 40 GB

IDE2: DVD
Fikker

nou wil op dit kaartje nog een seagate 20 GB hangen, kan dit? :?

en wat ik me ook af vroeg wat voor alternative merken voor PROMISE, of is dit gewoon een goed merk?

ik wil deze HDD alleen maar gebruiken voor opslag van filmpjes, en natuurlijk afspelen, voor de rest geen zware dingen

iRacing Profiel

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:05
Dit kaartje ondersteunt geen RAID, dan moet je er eentje uit de Fasttrack serie hebben.
Je kan hier prima een extra hd aanhangen hoor, je kan zelfs je bootable hd eraan hangen (heb ik ook).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onzin. Het verhaaltje dat je minstens 2 HDD's eraan moet hangen geldt alleen wanneer je RAID wil gaan gebruiken. Dan nog heb je hier een FastTrack voor nodig.

Je kunt dus gerust één harddiskje aan de Promise hangen :)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
maar op dat kaartje kan je er toch ook wel twee kwijt ? Iemand hem al gevonden in de pricewatch ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jawel, je kunt er zelfs 4 schijven op kwijt :) En ja, het staat in de Pricewatch :)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ja hij staat in pricewatch daar kom ik er ook aan.
sorry dat ik RAID heb genoemd ik hoef geen RAID te hebben, maar ik wil gewoon nog een HDD er aan hangen

is het zo dat ik di kaartje insteek en dan mijn HDD er aan hang, PC aan zetten, klein btje software installerren en ut werkt (als het goed is?)

iRacing Profiel

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Correct. Dat staat allemaal wel op de handleiding van de controller :)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
denk dat ik maar zo'n kaartje ga aanschaffen, moet alleen ook een nieuwe kast kopen dan, want hij past anders niet in mijn midi toren :(

iRacing Profiel

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:05
Gohan-san schreef op 15 september 2002 @ 12:02:
denk dat ik maar zo'n kaartje ga aanschaffen, moet alleen ook een nieuwe kast kopen dan, want hij past anders niet in mijn midi toren :(
Het is gewoon een pci insteek kaartje met twee ide poorten, hoor. Het is geen lange ISA kaart ofzow. Als je een pci slot vrij hebt op je moederbord past ie er gewoon in.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
psmeets schreef op 15 september 2002 @ 20:33:
[...]

Het is gewoon een pci insteek kaartje met twee ide poorten, hoor. Het is geen lange ISA kaart ofzow. Als je een pci slot vrij hebt op je moederbord past ie er gewoon in.
weet ik maar mijn huidig kast zit al vol met HDD's omdat ik op beide een koeler heb zitten, WD heeft een coolmaster desgin.
en mijn maxtor heeft zon koeler met 2 fans onder hangen.

en nu heb ik geen plaats meer!, en aangezien ik waarschijnlijk 2 hdd's bij prik zit het vol helaas

iRacing Profiel

Pagina: 1