Toon posts:

kleur wit niet te krijgen in paintbrush tool van Photoshop 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben mn scooter aant soepen met fotospoep 6.

ik heb het desbetreffende deel geslecteerd met de lasso tool en nu wik ik het wit maken met de paintbrush tool, maar dat gaat niet! als ik wit selecteer dan is dat grijs. verder kan ik wel alle kleuren doen behalve dus zwart en wit.....

hoe maak ik het wit??

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
wit selecteren en inkleuren. En ja dat is een stom antwoord, maar zo simpel is het, misschien kan je meer informatie geven zoals je layer indeling, en of je wel eens eerder met photoshop gewerkt hebt en of je adjustment layers erover gegooid hebt, of je adobe gamma wel goed ingesteld hebt, in welke kleurenmodus je zit te werken en of wanneer je een andere afbeelding wit maakt het dan wel goed werkt.

Oja en je werkt zeker in interlaced ipv RGB omdat je een gif opent waar de kleur wit niet in zit omdat het pallette maar 255 kleuren heeft?

Zoiets? 8)7

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Oja en je werkt zeker in interlaced ipv RGB omdat je een gif opent waar de kleur wit niet in zit omdat het pallette maar 255 kleuren heeft

dat zou het kunnen zijn. ik ga ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
edit:

nee geen gif, tis een jpeg
en als ik um laat converten naar RGB dan heeft ie nog maar 255 kleuren.

en ik werk niet met layers. zover ben ik nog nie.......

• Justice
converteren naar RBG van heb je 32bit kleuren hoor. 8bit voor elk R(ed) G(reen) B(blue) en 8 bit alpha (transparantie).

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb nogsteeds geen wit, ook als ik um convert naar RGB

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tien tegen een dat je door onwetendheid iets hebt aangevinkt wat je niet ahad moeten aanvinken. Nouja aangezien niemand je instellingen kan zien en je niet het boek naast je hebt liggen (want dan had je het wel geweten) is het meest simpele wat ik kan verzinnen, een nieuwe instalatie van PS.

(komt tot deze conclusie omdat als het een JPG file is het de kleurcode ffffff aankan :))

* Yellow|A weet niet of het wel netjes is verwoord :)

|{ brrr }] |

• Justice
Volgens mij staat de oplossing wel in mijn startpost. Werkt autocontrast wel? of je afbeelding brightness omhoog zetten?
Afgezien dat je hele afbeelding lichter wordt uiteraard ;)

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
ok nu hebk um dus opnieuw geinstalleerd, maar nu zijn de kleuren niet meer transparant! maar gewoon egaal rood bijvoorbeeld.

hoe krijg ik nu transparante kleuren zodat het er netjes uitziet zoals deze soep van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/pics/6667
dat groene gedeelte WAS grijs en heb ik dus groen gesoept, als ik dat nu weer probeer krijg ik geen donker/licht effect om het zo maar ff te noemen.

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
als je je airbrushtool neemt (of paintbrush of pencil) kun je die tool op diverse manieren instellen normaal staat deze op normal, als je color kiest schilder je in de kleur van je palette over de oude kleur heen en neemt de intensiteit van de onderliggende kleur aan. zie image:

Afbeeldingslocatie: http://www.thamar.bitfactory.nl/posts/brommert.jpg

succes!

thams portfolio: www.thamar.nl

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Aha :) ....gokje ...
Je transparantie (van de brush of van de layer) staat op een percentage onder de 100%, zodat je net jes van het bestaande plaatje de lichtval nog meekrijgt.

Dat was ook de reden dat wit niet helemaal wit was.
(Ja was wel wit, maar met een opaciteit van bv 80% wordt het al snel grijs.)
offtopic:
...maar kom net uit bed, dus misschien zie ik dingen die er niet zijn :)
het eerste bakje koffie moet er nog in..
Pagina: 1