Toon posts:

Pc uitzetten via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met een progje een pc uit te zetten die aan het netwerk hangt?
S'avonds zit ik meestal op de pc in mijn kamer nog te spelen als mijn ouders al slapen en ik heb internet via ICS van de pc in een andere kamer. Het zou dus handig zijn om via het LAN die compu te kunnen uitzetten (moet ik geen risicos nemen dat ik ze wakkermaak :/) Mijn netwerkkaarten hebben geen WOL moest het er iets mee te maken hebben.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met een remote control programma als VNC of remote administrator kan dit :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

'K heb daar zelf ooit iets op geprogrammeerd in Delphi (om m'n routertje remote uit te kunnen schakelen/rebooten). Ik ben er mee gekapt omdat die router overbodig werd... maar als je wil, stuur ik de source (Delphi 5) wel door.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! daar zocht ik achter :) thanks a lot, dit zal mij voor veel onheil behoelden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 15 september 2002 @ 01:03:
'K heb daar zelf ooit iets op geprogrammeerd in Delphi (om m'n routertje remote uit te kunnen schakelen/rebooten). Ik ben er mee gekapt omdat die router overbodig werd... maar als je wil, stuur ik de source (Delphi 5) wel door.
Vriendelijk bedankt maar daar ken ik niets van :?
Moet ik die scource dan nog compilen?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ja... Delphi 5 of 6 installen. Progje in huidige vorm werkt met statische IP's (ik was daar heel slordig in). Maar VNC kan ook als je toch op LAN-speed gaat... Gemakkelijker ook. Kun je meer als 'm uitzetten.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
okey :) toch bedankt :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

www.google.com
www.webattack.com
www.download.wom
remote computing, remote system management enz...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.