Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
ik weet dat ze duur zijn maar ik zoek eigenlijk gewoon een die een beetje makkelijk is en het liefst gratis of shareware
(in het geval je geen lycentie hebt
Top 3d proggie, kon ik meteen mee werken, en ik ben een software n00b!
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
hier heb ik echt wat aanBart_Banaan schreef op 15 september 2002 @ 09:33:
Ik gebruikt de trail versie van Bryce, te vinden op de website van Corel....
Top 3d proggie, kon ik meteen mee werken, en ik ben een software n00b!
Anoniem: 48337
maar je kan er vast wel aankomen via een niet erg gelievde manier van de wet..
internet is gr00t dus zoekt en gij zult vinden
Te vinden dus via de website van Corel, beetje groot (ruim 50mB) maar errug goed voor het ontwerpen..
*edit* crap geen 200 maar 2000, crappy typo's ook altijd */edit*
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Anoniem: 62261
Anoniem: 48738
...Het renderen van mooie plaatjes doet ie overigens niet zo leuk als 3dmax ofzo
Hier is een gerendered plaatje (by me
Ik zou potlood, liniaal en papier pakken...

3d mesh geef ik liever niet, hij is nog lang niet af en als ik m'n meshes uit zou geven dan heb ik er geen controle meer over en daar hou ik niet zo van.
Anoniem: 50922
Vanuit worldcraft kun je ook exprteren naar DXF formaat, daarna kun je het openen in
vrij veel CAD of 3D programma's
Anoniem: 55933
Worldcraft??! Maak er een CS level van...
ik zie t al voor me:
<CT>: I'm at the baybus taking fire, need backup!
<CT2>: Enemy spotted at CCFL...
Anoniem: 4288
Het ziet volgens mij wel goed uit. Zal hem ook een DL-en. Maar 20+MB, alleen de tutorials en de help zijn nog 15MB elk.
Ik heb m ff na proberen te maken(kon alleen de achterkant niet zien dus die heb ik maar gewoon geshelled) maar met solidworks was t echt een half uurtje werkZydell schreef op 15 september 2002 @ 12:35:
Erg leuk een kast maken in 3d, maar een computerkast bestaat niet snel uit alleen maar kubussen. Ik weet niet hoe snel je denkt het modelleren op te pakken, maar ik kan je vertellen dat het je flink gaat tegenvallen als je bijvoorbeeld kasten met een ronde/gebolde voorkant wil modelleren.
Hier is een gerendered plaatje (by me) van de voorkant van m'n aopen h600a kast en hier heb ik 2 dagen aan gewerkt maar zonder de ervaring die ik heb ben je wel een paar week zoet om de gebruikte technieken onder de knie te krijgen.
Ik zou potlood, liniaal en papier pakken...
[afbeelding]
..nou denk ik niet dat dit in de eerste plaats aan mijn kunsten ligt, maar eerder dat dit programmaer gewoon voor gemaakt is...

ik heb er twee dagen aangewerkt.. dat wil niet zeggen dat ik er 48 uur aan heb gewerkt..... Ziet er wel goed uit trouwensAnoniem: 48738 schreef op 15 September 2002 @ 16:24:
[...]
Ik heb m ff na proberen te maken(kon alleen de achterkant niet zien dus die heb ik maar gewoon geshelled) maar met solidworks was t echt een half uurtje werk...
..nou denk ik niet dat dit in de eerste plaats aan mijn kunsten ligt, maar eerder dat dit programmaer gewoon voor gemaakt is...
[afbeelding]
Oja, solidworks, dat is dat programma wat ze bij Industrieel Ontwerpen gebruiken. Bijna hetzelfde als Pro Engineer eigenlijk.RAID-0 schreef op 15 september 2002 @ 11:32:
Als je echt productie tekeningen wilt maken dan moet je Solidworks gebruiken. Je modelleert je 3D model in dit programma, je kunt zelfs losse delen maken en die vervolgens erna allemaal samen monteren. Het programma controleert dus ook of het allemaal in elkaar past. Vervolgens kun je 1 druk op de knop een 2D productietekenign krijgen kant en klaar met alle maten erop (kan dus diect naar de CNC machine bijv). Helaas is dit een heel duur softwarepakket en minder legaal best wel moeilijk te vinden.
ik gebruik t er ook voor.. dit komt er bij mij uit (case word anders dit was een 1ste design)
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/case01.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/case02.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/case03.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/case04.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/case05.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/case09.jpg
Bier, Whiskey en Metal!!
I like leds
en volgens mij is Rhino nog niet gevallen? (niet echt gratis, maja)
Accessibility first
Anoniem: 30271
Gratis cd (shareware) is aan te vragen. Althans dat had ik gedaan.
Toch echt wel het bezoeken waard dacht ik zo
/me krijgt zelf ook wel belangstelling om zelf eens een case te gaan ontwerpen met zo'n proggie
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Custom Tweakers Case Buiding Take 2/
Zou je het Solidworks bestand hiervan online willen zetten? Ik ben benieuwd hoe je het hebt gemaakt.Anoniem: 48738 schreef op 15 september 2002 @ 16:24:
[...]
Ik heb m ff na proberen te maken(kon alleen de achterkant niet zien dus die heb ik maar gewoon geshelled) maar met solidworks was t echt een half uurtje werk...
[afbeelding]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Jaah is goed, maar dan moet je wel ff tot vrijdag wachten, want ik was bij mn ouders toen ik dat ding maakte!!.wcduck schreef op 17 september 2002 @ 11:02:
[...]
Zou je het Solidworks bestand hiervan online willen zetten? Ik ben benieuwd hoe je het hebt gemaakt.
kan je wel kort beschrijven hoe ik t gedaan heb:
-open sketch op top plane, teken de vorm van de horizontale doorsnede
-extrude boss/base deze
-open een sketch op de achterste face, teken de bays en de knopgaten.
-extrude cut deze
selecteer de edges van de 5,25" bays en gooin hier een fillet overheen, van zo'n 10/15mm
-van floppy bay alleen de rechter edge filleten met een veel grotere waarde, 60mm ofzo
-open sketch in top plane, teken de vorm van die twee kleine sleuven die van boven naar beneden lopen en extrude cut die over het hele ding
-selecteer de achterste face en shell deze tot 2mm...
hoop dat het te begrijpen is!!
Hehehe, heb het eerste model dat ik voor de "Custom Tweakers Case" uit hetzelfde topic had ontworpen. Is wel een ISO aanzicht van de kast, maar je krijgt iig een idee.
Deze is niet solid weergegeven, heb nog wel een aardiger plaatje, maar die staat op de andere PC.

Komt niet helemaal ui de was. Anders link ff in ander venster openen:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/pc.jpg
De opvolgende ontwerpen zal ik morgen eens uploaden.
Anoniem: 26366
YEAAH YEAAH, me want to ....Anoniem: 48738 schreef op 17 September 2002 @ 12:29:
[...]
Jaah is goed, maar dan moet je wel ff tot vrijdag wachten, want ik was bij mn ouders toen ik dat ding maakte!!.
Ik heb dezelfde front, lijkt me gaaf om te zien hoe hij eruit ziet in solidworks...
Bij de bovenste heb ik "futuristische" fingerguards gemaakt. (Futuristisch vanuit het '50-er jaren autodesign perspectief.)

de plannen van een van me oude CM's. maar ik ben nooit aan toe gekomen om het af temaken.
Anoniem: 61505
wcduck, kweetniet of je nog intresse had, maar hier staat ie part1.slprtwcduck schreef op 17 september 2002 @ 11:02:
[...]
Zou je het Solidworks bestand hiervan online willen zetten? Ik ben benieuwd hoe je het hebt gemaakt.
Twas niet de bedoeling dat je hier om hacks en cracks ging vragen toch??...johnnyv.nl schreef op 20 september 2002 @ 11:19:
Waarom wil je per se een legaal proggie?

..maar je hebt gelijk...waarom moeilijk doen als t makkelijk kan!!
Thanks, ik zal em ff checken.Anoniem: 48738 schreef op 20 september 2002 @ 11:12:
[...]
wcduck, kweetniet of je nog intresse had, maar hier staat ie part1.slprt
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.