[zonnet adsl basic] blokkeert poort 25 ?

Pagina: 1
Acties:

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18
hoi, ik draai al tijden een webserver op mijn zonnet adsl
en ik wilde nu een mailserver instaleren, maar poort 25 lijkt het niet te doen. (van buiten af)
ik kan mail wel op een andere poort versturen, ik probeerde even poort 81 en 1025 en dat ging prima.

heeft iemand hier ervaring mee, klopt dit ?

1 - 2 - 3

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• lexited
ja ik zou het haast zeggen, maar ik heb dit nog nergens gehoord eigenlijk.
ophalen op poort 110 gaat trouwens wel prima.

1 - 2 - 3

Verwijderd

Misschien moet je een mx-record laten aanmaken (even de helpdesk bellen)... wie weet hebben ze bij Zonnet ook bSMTP (voor als je lijntje down is).

• lexited
ik stuur rechtstreeks naar een poort, daar heeft een mx record niet veel van doen. die koppelt de domein naam aan een ip.

1 - 2 - 3

Verwijderd

Mijn mx-record stond laatst verkeerd. Als ik een mail stuurde naar user@domein.xs4all.nl dan probeerde de sturende mailserver deze af te leveren op user@domein.xs4all.domein.xs4all.nl.

Lijkt me dus toch dat het mx-record sowieso zal moeten worden ingesteld.

• lexited
een mx record record zoekt het ip nummer bij de domein naam (in jou geval dus een foute)
Ik stuur gewoon naar ip 62.58.50.xxx (vul hier mijjn ip in) poort 25, als dat nl. al niet werkt heeft het weinig zin om een mx record te laten verwijzen.

1 - 2 - 3

Verwijderd

Bel in elk geval de helpdesk. Ik weet namelijk dat ik destijds een mx-record moest aanvragen om uberhaupt mail te ontvangen. Mail ontvangen lukte gewoon niet (host not found). Misschien heeft zonnet idd poort 25 geblokkeerd, maar dat willen ze best deblokkeren als je de helpdesk belt lijkt me :) je mag immers servers draaien op hun netwerk :)

• lexited
helpdesk bellen is mijn plan ook. ik was alleen op zoek naar iemand die het verhaal kon verifiëren.
Helemaal omdat ik al eens een mail server draaiende heb gehad, en die werkte toen wel, herinner ik me nu.

en dat van dat mx record, dat klopt, indien je mail op een bepaalde domennaam wil ontvangen, in jou geval dus @domein.xs4all.nl, wat verwijst naar jou server.

ik probeer gewoon vanaf een andere mailserver mail te sturen naar poort 25 op mijn server.

1 - 2 - 3

Pagina: 1