600E of 800EB ?

Pagina: 1
Acties:

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens dit artikel op de TechZone zou een P3 600E dezelfde processor zijn als de 800EB. Wie weet meer over dit verhaal ?

De keuze voor mijn nieuwe processor wordt zo wel makkelijk gemaakt.

Alvast bedankt voor de info.

Verwijderd

Hmm... Het zou natuurlijk kunnen 6x100 en 6x133, maar het lijkt me sterkt dat iNtel zulke dingen doet. Hoewel... ze doen wel meer vage dingen...:P

edit:

Okee Knakker, ik had het nog niet gelezen, maar ik blijf erbij; Het is en blijft vaag...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hey Eeyore, je zou het artikel toch eens moeten lezen :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Eigenlijk zijn bijna alle Intels hetzelfde. Als ze van de band afrollen worden ze getest op snelheid. Dan krijgen ze een stickertje. Zijn er te weinig lage snelheid procs, dan wordt een snelle wel eens ge-underclocked om een langzamere te maken. De multiplier lock wordt zowiezo pas achteraf ingebakken.
Feitelijk komen ze allemaal van dezelfde band...

Bij AMD zie je wel verschil. De Duron zijn aluminium en komen uit Austin. De T-birds zijn koper en komen uit Dresden.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als ze van de band afrollen worden ze getest op snelheid. Dan krijgen ze een stickertje. Zijn er te weinig lage snelheid procs, dan wordt een snelle wel eens ge-underclocked om een langzamere te maken. [/quote]Het zou dus zo kunnen zijn dat je een 600E hebt die de 800Mhz / 133 FSB niet aan kan omdat 'ie de test niet heeft gehaald. Zie ik het zo goed ?

:?