Nieuwe koeler installeren

Pagina: 1
Acties:

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
nou goed ik heb een nieuwe koeler, een Thermaltake Dragon Orb III op 7000 rpm. nu had mijn pa gelezen ergens dat ie erg slecht was ofzo (de duitse CT zei dat) en dat ook alle ouwe koelpasta verwijderd moest worden.

nu is mijn vraag: moet die koelpasta eraf? en is die koeler werkelijk zo slecht?

en kan een koeler makkelijk scheef komen te staan? ik heb nl. nog nooit een koeler vervangen.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37

MazeWing

The plot thickens...

Wat ik van mensen heb gehoord is die koeler wel goed. Maar de volcano is beter.

WAt betreft die koelpasta. Die moet je helemaal eraf halen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

- zover ik weet is de thermaltake dragon orb 3 zekers geen slechte cooler.
- en wat betreft de silver artic die kun je gewoon laten zitten zolang je er maar niet meer opdoet omdat het dat in de processor kan komen.

maar mocht je nog een nieuwe cooler gaan installen zou ik je een cooler van coolermaster aanraden daar heb ik nog nooit geen problemen mee gehad.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Een kameraad heeft ook een Thermaltake Dragon Orb III @ 7000 rpm. Ik vindt hem nog al slecht. Want hij houdt het systeem maar op 55C. Maar volgens mij heeft hij die "kaugum" er niet afgehaald.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• G33rt
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 23:14:
- en wat betreft de silver artic die kun je gewoon laten zitten zolang je er maar niet meer opdoet omdat het dat in de processor kan komen.

maar mocht je nog een nieuwe cooler gaan installen zou ik je een cooler van coolermaster aanraden daar heb ik nog nooit geen problemen mee gehad.
dus hij kan er gewoon in 1 keer op? en is de kans groot dat ie scheef gaat zitten?

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 23:14:

plz als je replied, _weet waar je het over hebt_

ten eerste:
dragon orb is voor de nieuwere procs ( lees xp1800+ etc ) niet echt goed.
ten tweede:
het is geen silver artic maar Arctic Silver, en dat zit niet standaart op een heatsink ( misschien wel bijgeleverd - zou dan duidelijk te herkennen zijn )
ten derde:
Coolermaster coolers zijn meestal wel redelijk makkelijk te installeren, maar de cool prestaties van de _meeste_ coolermaster coolers zijn ook niet super.

Arrows are made to fly, so are aeros.

• G33rt
ik heb een xp1800+, en die is nu 43 graden stressed. nuttig zo'n nieuwe koeler? past die koeler ook op een celeron 450?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Waarom haalt iedereen altijd die 'kauwgom' eraf?

Ik had xp2000 met coolermaster cooler, gewoon dat spul erop laten zitten en hij was idle zo'n 49 graden. Vond ik nou niet echt aan de hoge kant. Zit nu op een PII 266 ivm blikseminslag :( me kt3 board opgeblazen, proc was nog heel! :)

Morgen of overmorgen verwacht ik nieuwe onderdelen dan kunnen we weer op snelheid werken :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

G33RT schreef op 14 september 2002 @ 23:27:
ik heb een xp1800+, en die is nu 43 graden stressed. nuttig zo'n nieuwe koeler? past die koeler ook op een celeron 450?
43 graden stressed :? waarom wil je dat eigenlijk een andere cooler d'r op doen :o
Bedoel je misschien 43 graden idle? (wat ook niet slecht is btw)
En die 'kauwgom' wordt er af gehaalt omdat dat, meestal, niet goed geleid.

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 09:35

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

ScrewDriver2k1 schreef op 14 september 2002 @ 23:24:
[...]

plz als je replied, _weet waar je het over hebt_

ten eerste:
dragon orb is voor de nieuwere procs ( lees xp1800+ etc ) niet echt goed.
ten tweede:
het is geen silver artic maar Arctic Silver, en dat zit niet standaard op een heatsink ( misschien wel bijgeleverd - zou dan duidelijk te herkennen zijn )
ten derde:
Coolermaster coolers zijn meestal wel redelijk makkelijk te installeren, maar de koel prestaties van de _meeste_ coolermaster koelers zijn ook niet super.
Typfoutje verbeterd :Y) en wat meer NL gemaakt :P

over de coolermaster coolers ze zijn inderdaad goed te monteren maar de koel prestaties zijn inderdaad redelijk maar bijv. de HHC-001(als ik me niet vergis in nummer) is een koeler met heatpipe een die schijnt zeer goed te koelen.

-Te huur

• G33rt
maar.... moet ik nou die 'kauwgom' eraf halen? de cpu is trouwens 43 als ik em stress met SiSoft, maar na 2 uur UT2k3 was ie 49.

Verwijderd

Dat zijn toch eeerg nette temps. ik zou die cooler d'r gewoon op laten :)
En die kauwgom hoef je d'r niet af te halen, maar veel mensen doen dat wel, om vervolgens artic silver op de cpu te smeren, omdat dat beter geleid (de warmte dus)

• G33rt
mmm ik ga me Vcore maar gewoon weer een stukje verhogen (0,025) dan kan de FSB weer iets verder gedrukt worden..

en die koeler zal ik fijn laten zitten :)

edit:

de pc staat nu 2,5 uurtjes aan, de temps zijn 36 / 43 bij SiSoft en als ik ga UT'en worden ze 38/47,5 ongeveer

maar dat zakt binnen 15 minuten weer naar de oude temps
Pagina: 1