[HD] Af en toe piepjes?

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een maand een nieuwe harde schijf en die werkt prima.
Helemaal geen problemen mee, maar af en toe heeft mijn HD zin om te piepen en raar te 'grommen'

Het is een IBM Deskstar 120 GXP van 120 Gb.
Ik had tot nu toe nooit harde schijven die piepten. Zou het een 'feature' zijn?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

bij mij krijg ik af en toe ok een piepje.. mijna is 80 GB.. en als ik opstart krijg ik ook een brom

Verwijderd

ik heb ook een IBM harddisk een dtla nog wat hij doet het heel goed alleen komt er soms een diep geluid uit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kan idd normaal zijn (zou het zelf zo gauw nog niet weten, met mijn doofheid :+ ). Als je zekerheid wil, dan kun je via de OM FAQ een tooltje downloaden dat je harddisk op fouten controleert. Check onder het kopje "mijn harddisk doet vaag" :)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Mijn IBM 60GB 7200rpm Hd maakt eens in de zoveel tijd een paar piepjes...niet zo hard. Geen id wanneer of waarom. Het klinkt iig niet als die geluiden die je op de IBM site vindt. http://ssddom01.storage.i...6756006e340c?OpenDocument
Ik heb alle tests die IBM beschikbaar heeft gedraaid, maar alles lijkt in orde.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

mijn geluidje klinkt een beetje als Head stuck to platter (phaser noise) als ik de pc aanzet

• StratoFarmer

StratoFarmer

zou goed kunnen, die laatste serie HD's van IBM (ze zijn nu gestopt met HD's) hebben een zeer agressieve geluidsdemping. Een probleem daarbij is dat bij grote temperatuurschommelingen de kop vast kan komen te zitten. |:(

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Is dat iets ernstigs of??

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 09:09
nou laat ik het zo zeggen.. ik zou er persoonlijk niet echt op zitten te wachten dat de kop van mn hd vast komt te zitten op mn platter (en daarmee op mn data)
daar zou wel is data verlies bij op kunnen treden

Verwijderd

hmmm.... nou mooi is da.. die hdd heb ik amper 1 maand

• anandus
  • Niet online
Hmmm.... Dus die piepjes komen waarschijnlijk omdat de kop vast komt te zitten aan de platter.... Klinkt niet zo cool :(

Is dat dan heel schadelijk voor mijn HD? Of mijn data?

Ps. Ik heb ook gekeken op die IBM-site, maar die piepjes van mij hebben weinig weg van 'head stuck to platter (phaser noise)'. Het zijn echt meer duidelijke piepjes... Iemand?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

klinkt inderdaad niet zo fris.. maargoed...

• AtHomer
  • Niet online
Mijn IBM HD van 40 GB piept altijd als ik de PC uitzet.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• StratoFarmer

StratoFarmer

anandus schreef op 15 september 2002 @ 10:55:
Hmmm.... Dus die piepjes komen waarschijnlijk omdat de kop vast komt te zitten aan de platter.... Klinkt niet zo cool :(

Is dat dan heel schadelijk voor mijn HD? Of mijn data?

Ps. Ik heb ook gekeken op die IBM-site, maar die piepjes van mij hebben weinig weg van 'head stuck to platter (phaser noise)'. Het zijn echt meer duidelijke piepjes... Iemand?
Ik heb mijn IBM Hd nu al 7 maanden en nergens problemen mee gehad.

Nog een keer voor de duidelijkheid:
Ik hoor af en toe 'beschaafde' piepjes, niets dat lijkt op die geluiden van de IBM site...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op 14 september 2002 @ 22:49:
Als je zekerheid wil, dan kun je via de OM FAQ een tooltje downloaden dat je harddisk op fouten controleert. Check onder het kopje "mijn harddisk doet vaag" :)
anandus, heb je dit al geprobeerd? Als dit tooltje geen fouten geeft, dan kun je het euvel misschien wat makkelijker accepteren :+
Pagina: 1