Chieftec Scorpio TE-10W: Iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:00
Na het gezeik met mijn budget Desktop kassie ben ik rond gaan kijken naar een echt huis. Het moet een desktop zijn ivm de beperkte ruimte, de PC kan alleen onder mijn monitor, niet ernaast of onder m'n buro.

Mijn oog is gevallen op de Chieftec Scorpio TE-10W, maar ik kan geen info vinden over de indeling van de binnenkant. Volgens de specs heeftie 2 x 5.25" extern, 2 x 3.5" extern en 3 x 3.5" intern en een plek voor een 90mm fan. Ik heb wat kassies gezien waar de 3.5" montage vertikaal staat, wat me geen leuk idee lijkt. Ik verwacht niet dat dit zo is met deze Chieftec, maargoed, is er misschien iemand hier die deze kast heeft en even wil delen hoe dit ding er van binnen uit ziet? Het gaat er vooral om dat een 7200 rpm hd goed gekoeld kan worden, dus de fan moet een beetje dicht bij een 3.5" rack zitten.

Weet iemand misschien nog een andere desktop kast die aan deze eisen kan voldoen? Dus ofwel een 3e 5.25" externe voor een hd koelrek of een intern 3.5" rek waar een fan op gezet kan worden zonder ingewikkelde kunstgrepen.

Edit: De AOpen desktops ken ik, maar het idee dat de hd vertikaal zit, spreekt me niet aan...

Edit2: Extra info, het is voor een fullsize ATX, voeding doet er niet veel toe (250W is zat), naast de koelbare HD moeten er 2x 5.25" bays in zitten.

Verwijderd

Hmmm, volgens mij zijn dat de ouwe Dell Dimension kasten. Maar ik kan je er niet mee helpen. :/

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/3_te-10w.jpg

Erg vage tekening over de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec-ru.com/images/cad/TE-10.gif

Meer iets voor HA denk ik

• DaCoTa
lol inderdaad een erg vage tekening. Als ik dit zo zie klopt er niks van die specs... Waar komt dit plaatje vandaan?

Ik snap ook niet waar dat ene kleine rack rechts heengaat. Die daarboven is duidelijk, hoewel ik niet kan zien of het een 2x of 3x3.5" is.

Verwijderd

Die tekening is niet vaag, ff schelden op ons mooie tekenprogramma, Mechanical Desktop, want daar is het ingetekend, en hierna geëxplode....... Dit soort tekeningen kunnen de echte technici wat mee, de n00bs begrijpen er niets van......

• DaCoTa
Okee, wat is dat ding rechts dan?

En dat de tekening vaag is betekend natuurlijk niet dat het tekenprogramma slecht ik. De kwaliteit van het programma verminderd hooguit het percentage mensen dat er rommel mee maakt.

Verwijderd

Dat geval rechts zou de houder moeten zijn voor de bovenste 5.25" unit (CD-ROM ofzo). Zoals te zien is wordt de 92mm fan linksvooraan in de behuizing geplaatst. Geen directe koeling voor de HD's, omdat die in de houder voor 3,5" units komen. Deze 3,5" unit komt tussen de 5,25" en de ventilator.

Uitleg na brakke vertaling van babbelfish:
1 Switch
2 Guiding for the fan
3 I/O plate
4 Basket 3.5 " FDD
5 screws
6 Basket 5.25"
7 Base
8 Front panel
9 Package
10 upper lid
11 screws

• DaCoTa
Conclusie: de specs op de chieftec site (2x 3.5" exterm + 3x 3.5" intern) kloppen dus niet. Deze indeling is identiek aan de kast die ik nu heb, op de onderste interne 5,25" na dan.

Andere vraag: hoe kan ik in dit geval het beste de hd koelen? Bij mijn kast zit die in de onderste van de twee 3.5" racks. Heb een kleine 55mm fan dwars op de fanhouder gezet, blaasrichting naar de hd toe. Maar nog steeds zit de temperatuur tussen de 44 en 47 graden...

Verwijderd

In een 5.25" frame hangen en een fan of HD cooler eronder?

• Foxke
  • Niet online
De tekening komt van de russische chieftec site
chieftec.ru.com

• DaCoTa
Foxke: url werkt niet (No page to display)
JAMF: Beetje suf om daarvoor een nieuwe kast te kopen. Zijn er geen 3.5" racks die op de bodemplaat geschroefd kunnen worden? Dus voor de casefan houder?

• Foxke
  • Niet online
http://www.chieftec-ru.com

'k heb het plaatje ook maar gevonden met images.google.com :P

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Een desktop case is zo gek nog niet, het is gewoon de oplossing voor weinig ruimte, als je et btw een beetje goed doet kan je er veel in kwijt...
ik ben ook op zoek naar een desktop case voor mn P3 600 met een gewoon ATX mobo...

maar bij die Aopen kasten zit de HD verticaal? hier is wel wat op te vinden toch... (ik heb coolermaster cooldrive 4002) HQ95 heet die kast geloof ik... (hebben we op school staan met P4 1,8 erin...)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

CME->OH
Pagina: 1