Toon posts:

[PHP] Werkt sleep() op windows of niet?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Werkt de 'sleep()' functie op windows of niet in PHP?
Ik werk normaal altijd op linux bakkies en daar werkt het gewoon maar op windows (lijkt) de 'sleep()' functie dus niet te werken en ik lees in de PHP documentatie dat de 'usleep()' functie niet werkt wel nouw verwant is aan sleep() echter werkt het met milliseconden ipv seconden.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:46:
Ik werk normaal altijd op linux bakkies en daar werkt het gewoon maar op windows (lijkt) de 'sleep()' functie dus niet te werken en ik lees in de PHP documentatie dat de 'usleep()' functie niet werkt wel nouw verwant is aan sleep() echter werkt het met milliseconden ipv seconden.
Is dat een zin? misschien wat punten toevoegen, dan kan ik binnen de minuut uitvogelen wat je bedoelt...

Ik heb hier geen windowsmachine waarmee ik kan uitproberen of dat werkt, maar volgens mij zou het moeten werken.

probeer anders eens dit script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
echo "Pizza!<br>";
echo "Pizza!<br>";
echo "Even wachten....<br>";
flush();
sleep(10);
echo "Pizza!<br>";

Als je na die 'even wachten' ook echt een wachttijd ziet, dan werkt het... Anders niet. (wat ik wel vreemd zou vinden. Windows heeft gewoon ondersteuning voor sleep, alleen niet voor usleep)

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Even opletten met iis, de flush werkt vaak niet meteen.

Verwijderd

Topicstarter
[update]
Oude irrelanvte info verwijderd
[/update]

Het blijkt dus dat de fwrite / fputs functie de oorzaak van mijn probleem is ... zodra ik het fputs / fwrite command gebruik crasht mijn Apache in de zin dat het 99% van de cpu tijd gaat vragen ... iemand idee hoe dit komt of is dit een 'fijne' bug want ik lees wel dat het bestand op windows als 'b' binary geopend moet zijn .. zou dit de oorzaak kunnen zijn?!

Verwijderd

Plak eens een stukje code !
fputs/fwrite is zo basic dat ik me bijna niet kan voorstellen dat die functie een bug heeft.