Ti-83 kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 764 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:26
Hoi,
toen ik van de week na ± 1,5 jaar m´n batterijen weer in m´n gr deed gaf hij de melding ´memory cleared´ .. ok, dat is normaal.. daarna deed hij het even normaal, alleen heel traag.
Na 5 minuten deed hij niks meer behalve een zwart beeld geven.
Als ik nu de batterijen erin stop krijg ik meteen een zwart beeld (aan/uit/contrast/quit, elke toetsencombinatie wel geprobeerd maar dat haalt niks uit).
Toen 4 dagen zonder batterijen (ook zonder backup batterij) op m´n kamer gelegen. Vanmiddag weer batterijen erin en meteen zwart beeld :(

Iemand enig idee wat er mee aan de hand zou kunnen zijn?
(ik heb hem vanmiddag even opengeschroefd, niks bijzonders te zien, daarvoor nog nooit opengemaakt).

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

misschien staat het contrast wel te hoog,
probeer eens om als hij aanstaat op 2nd te drukken
en daarna pijltje naar beneden in drukken en dan vast te houden tot het beeld weer normaal is,
asl dat niet werkt, dan kun je nog proberen om een self test uit te voeren,
door mode dan alpha en dan s in te drukken en dan op enter

• De-Fault
  • Laatst online: 23-10-2025
Ja contrast kan verradelijk zijn. Spontane memory clear gebeurt wel eens. (soort mode-alpha-S gedoe).

Wat je kan doen is alle batterijen eruit (dus ook backup) en dan er weer in. Daarna ookg oed op contrast letten, wil vaak helpen. Ik heb ook wel eens gedacht dat hij kapot was. Dat kwam door mn Ti-83 virus, hehe

• Cheezus
dat met die Ti-83 plus => heel ander probleem
contrast te hoog => (no offence) beter lezen, heb ik allemaal al geprobeerd
mode-alpha-s-enter => helpt ook niks
alle batterijen eruit, ff wachten en er weer in => helpt ook niks

Het is dus ook niet zo dat het beeld pas zwart wordt als ik de rekenmachine aanzet maar al vanaf het moment dat de batterijen erin zitten (dan hoort ie normaal nog gewoon uit te staan zeg maar).

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

een vriend had precies hetzelfde, na hem te laten vallen van een schooltafel...
Aan is direct zwart scherm, contrast lager zetten kan niet ofzo, reageert nergens op, maar kan nog wel uit. 't ding is teruggestuurd naar Texas en er is een nieuwe voor teruggekomen :)

• Cheezus
Hmm.. die van mij is alleen inmiddels al bijna 4 jaar oud... dan sturen ze vast geen nieuwe meer op denk ik :(

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

primusz schreef op 14 september 2002 @ 22:25:
Hmm.. die van mij is alleen inmiddels al bijna 4 jaar oud... dan sturen ze vast geen nieuwe meer op denk ik :(
das mooi verrot :|
kan je niet ff bellen om te vragen?

• Cheezus
m-m schreef op 14 september 2002 @ 22:32:
[...]

das mooi verrot :|
kan je niet ff bellen om te vragen?
Op zaterdag om 22:45? :P

Nee, ik zal maandag ofzo wel ff bellen naar texas instruments ofzo..
Maar hij is dus bijna 4 jaar oud en ik heb hem vanmiddag al opengemaakt (wat je wel kunt zien) dus erg veel kans maak ik niet denk ik :/
Pagina: 1