Toon posts:

Wireless laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi mensen,

Volgende week heb ik m'n laptop en ik heb al zitten denken aan een wireless pcmcia lan kaartje zodat ik kan surfen vanuit m'n zetel/bed/tuin....

Ik heb 1 server staan die ook routert, en die dus op een switch hangt, aan de switch hangen nog 2 andere vaste pc's.

Ik zou dus ook nog een apparaatje(accesspoint?) moeten hebben die ik op een aansluiting van m'n switch kan koppelen.

Welke combinatie raden jullie me aan?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Er zijn al veel topics over de opbouw van een wlan.. ook raad ik je aan de basics eens te lezen, in bijv. m'n reviewtje:
reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest

Daarna is er iets wat ze de pricewatch noemen waar je prijzen van hardware vind. Als je dat gedaan hebt en je kunt nog niet beslissen kun je hier je alternatieven noemen en om advies vragen. Dat maakt het voor jou en ons stukken makkelijker. Suc6!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Koop een wireless switch/router. Ben je van het hele gezeur af en kan je server het ook rustig aan doen (hoeft niet meer te routen).

Bijvoorbeeld 3com wireless router met 4-poorts switch, routershop.nl, 200 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de de link nigelator, direct eens lezen!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:34:
Koop een wireless switch/router. Ben je van het hele gezeur af en kan je server het ook rustig aan doen (hoeft niet meer te routen).

Bijvoorbeeld 3com wireless router met 4-poorts switch, routershop.nl, 200 euro.
Kijk liever naar een iets nieuwe model, dit specifieke model (zie me review) heeft iets beperkter bereik en vast ip. Werkt ms prima, maar ik ben van mening dat er beter voor same $ te krijgen is op dit moment.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.