Ik heb hier een LM086ALN van Hitachi (HD44780 controller).
ik ben een beetej een n00b op dit gebied.
Deze heb ik volgens dit schema aangesloten:

Nu krijg ik de backlight niet werkend en deze zou er wel in moeten zitten (in de boordcomputer waar hij uit komt deed de back light het igg).
er zitten maar 14 normale contactpunten op het printje. dus eigenlijk zou je zeggen dat er geen backlight in zit.
Nu zar er een zwart draadje op het printje gesoldeerd die ook naar de originele main connector ging. Deze heb ik beschouwd als 16 van de LCD (zie schema) gewoon aangesloten zoals het schema aangeeft. nu vraag ik me af waar 15 van de LCD (zie schema) is gebleven (de + van de backlight)
Is er iemand die een datascheet (ofzow
) heeft/weet te vinden waarin staat wat de + (15) voor de backlight moet zijn en mij dat zou kunnen vertellen. Ik ga zeer waarschijnlijk nix snappen van die schema's
samenvatting:
Backlight aan de gang krijgen van Hitachy LM086ALN met bovenstaand schema.
waar Backlight + en - aan te sluiten?
ik ben een beetej een n00b op dit gebied.
Deze heb ik volgens dit schema aangesloten:

Nu krijg ik de backlight niet werkend en deze zou er wel in moeten zitten (in de boordcomputer waar hij uit komt deed de back light het igg).
er zitten maar 14 normale contactpunten op het printje. dus eigenlijk zou je zeggen dat er geen backlight in zit.
Nu zar er een zwart draadje op het printje gesoldeerd die ook naar de originele main connector ging. Deze heb ik beschouwd als 16 van de LCD (zie schema) gewoon aangesloten zoals het schema aangeeft. nu vraag ik me af waar 15 van de LCD (zie schema) is gebleven (de + van de backlight)
Is er iemand die een datascheet (ofzow
samenvatting:
Backlight aan de gang krijgen van Hitachy LM086ALN met bovenstaand schema.
waar Backlight + en - aan te sluiten?