Seagate en WD ook naar 1 jaar garantie

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://forums.storagerevi...5900065bbb7f7bbbbcb2943dc

seagate schijnt vanaf de cuda ata V nog maar 1 jaar garantie te hanteren.
wd gaat op de 2 MB cache modellen nog maar 1 jaar garantie hanteren.
van maxtor was al langer bekend dat ze hun desktop modellen nog maar 1 jaar meegeven.

beetje jammer is het niet?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52
Damn, lang leve de wegwerpmaatschappij....

WD is bevestigd:
http://support.wdc.com/warranty/newpolicy.asp
Western Digital has adopted a new warranty policy effective October 1, 2002. Western Digital WD Caviar Special Edition hard drives are covered under warranty for a three-year period. All other Western Digital products will be covered under a standard warranty for a period of one year.
Van Seagate.... ff zoeken nog...

Blijft ff over wat IBM gaat doen.....
en de kleine merken.. conner, excelstore, samsung, enz.

en hoe verder??
in de EU moet je toch 2 jaar garantie geven tegenwoordig? Of is dat nvt op harddisks bv?

In dat geval zou het dus betekenen dat je als computerboer gewoon geen handel aan t doen bent, maar aan het gokken... je loopt een JAAR LANG risico op een kostenpost.... je mag dus nieuwe schijf dokken die je NERGENS kan declareren...

* DJSmiley vind het maar vreemd/lullig..

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Hopelijk blijven ze op scsi schijven 5 jaar geven..

Verwijderd

Zwaar lullig..
mijn IBM DESKSTAR GXP 60 was na 1 jaar en 2 dagen uit de fabriek te zijn gesneuveld!

Dus KORTER in MIJN Bezit geweest.. dan baal je ..

of die harddisks moeten ENORM goedkoper worden anders..

als een fabrikant "Beweert" dat hun schijven TOP kwaliteit zijn moeten ze ook het "lef" hebben om er 3 jaar garantie op te blijven geven!

hm bij Western kan je Garantie bij kopen :+ maar das verdomme niet de bedoeling..

Dan maar naar een fabrikant die 3 jaar durft te geven..

ALTIJD GAAT IETS STUK NA DAT DE GARANTIE IS VERLOPEN IN DE REGEL!

vandat 2 jaar garantie in de Eu ? hoe maak je daar aanspraak op:?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 23:03:
Zwaar lullig..
mijn IBM DESKSTAR GXP 60 was na 1 jaar en 2 dagen uit de fabriek te zijn gesneuveld!

Dus KORTER in MIJN Bezit geweest.. dan baal je ..

of die harddisks moeten ENORM goedkoper worden anders..

vandat 2 jaar garantie in de Eu ? hoe maak je daar aanspraak op:?
IBM heeft tot nu toe gewoon 3 jaar garantie hoor....

al een online check gedaan??

Of je moet een OEM kreng gekocht hebben, dan heb je maar 1 jaar, maar in principe: altijd 3 jaar.. (en hopelijk blijft dat zo)

die 2 jaar periode... stennis schoppen bij pjoeterwinkel, en/of consumentenbond informeren? (die hebben 't verzonnen)

Maar goed, ik vind t zelf lullig voor pjoeterwinkels, zij mogen dus gewoon een jaar risico lopen, en eventuele disks betalen.....

Weet trouwens niet of die 2-jaar overal op geld, of dattut alleen groot-witgoed is (koelkast, wasmachine's enz)

Verwijderd

DJSmiley schreef op 14 september 2002 @ 23:11:
[...]

IBM heeft tot nu toe gewoon 3 jaar garantie hoor....

al een online check gedaan??

Of je moet een OEM kreng gekocht hebben, dan heb je maar 1 jaar, maar in principe: altijd 3 jaar.. (en hopelijk blijft dat zo)

die 2 jaar periode... stennis schoppen bij pjoeterwinkel, en/of consumentenbond informeren? (die hebben 't verzonnen)

Maar goed, ik vind t zelf lullig voor pjoeterwinkels, zij mogen dus gewoon een jaar risico lopen, en eventuele disks betalen.....

Weet trouwens niet of die 2-jaar overal op geld, of dattut alleen groot-witgoed is (koelkast, wasmachine's enz)
op witgoed lijkt me een beetje belachelijk.. :)

heb hier een diepvries kist en dies al 16 jaar oud ( mischien ouder ) en dat ding VRIEST nog prima :)

net als mijn TV is ook al zo`n 10 jaar oud.. dus dat lijkt mij een beetje BS

en we hebben een wasmachien gehad die is 21 jaar oud geworden :) ( toen was de klok kapot en die was een beetje erg duur om te bestellen )

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 22:04

Smarron

The bend

Jeetje, hier schrik ik toch echt even van! Dus dat geldt nu al voor de Seagates en de WD (2MB buffer). Ho zit het met de 8MB ?

Ik heb een 30GB IBM gehad, die 2x kapot is gegaan. De 1e keer was precies na 1 jaar en 1 dag. Opgestuurd en netjes een nieuwe gekregen. Na een half jaar weer kapot gegaan en nu loopt hij wel redelijk. Maar die dingen gaan echt snel kapot binnen 3 jaar! Ik vind het wel heel streng worden.

Het kan ook zo zijn dat de fabrikanten gewoon ontzettend veel kapotte schijven terug krijgen. Misschien dat ze dat niet aan kunnen ofzo :?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-03 17:58
Op die nieuwe MaxLine serie van Maxtor zit wel weer 3 jaar garantie. Misschien willen ze betere duurdere modellen maken met meer garantie en goedkopere met minder garantie, want als je kijkt hoeveel hdds er sterven....
Mijn IBM ging ook na iets meer dan een jaar kapot.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:02

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Grr.. koop alleen 3jr's disks. Dis echt K U T !

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

vraag ik me nu af als mijn WD van 80 gb met 2 mb buffer nu ook maar een jaar heeft :(

ach 1 voordeel als ik hem zo kan ruilen bij de PC toko en een nieuwe krijg heb ik er geen moeite mee

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wel balen dit.
Zou dit misschien ook een stap zijn om S-ATA direct bij iedereen de strot in te duwen (door daar wel 3 jaar op te geven?)
S-ATA controllers zijn er al, hdds staan ook al in de planning...

Verwijderd

Das lachen......
Het is immers wettelijk bepaald dat je recht hebt op 2 jaar :)
Bovendien mag je verwachten dat een HD langer meegaat.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 01:08:
Das lachen......
Het is immers wettelijk bepaald dat je recht hebt op 2 jaar :)
Bovendien mag je verwachten dat een HD langer meegaat.....
zullen de PC toko's blij mee zijn :+
Pagina: 1