Hoi. Dit is mijn eerste post hier en het wordt gelijk een hele lange. Het probleem
zit hier: http://www.johannus.com/nl/indextest.html
Het menu lijkt goed te werken, er zit alleen 1 fout in. Wanneer je eerst een
hoofdmenu item aanklikt, vervolgens een submenu item, en daarna weer een
ander hoofdmenu item, blijft het eerst hoofdmenu item geel, terwijl die wit zou
moeten worden.
Ik ben niet echt een expert in JavaScript en heb ook heel veel andere menu's
moeten bekijken voor ik zover ben gekomen. Een paar maanden ben ik hiermee
begonnen, maar werd er toen zo chagerijnig van dat ik ermee ben gekapt. Nu wil
ik toch nog dat laatste dingetje nog goed krijgen. Volgens mij is het niet echt
moeilijk op te lossen, als je verstand hebt van js, maar dat heb ik dus niet zo.
Dit is de code:
En dit is wat er dan in de body staat (voor bijvoorbeeld het eerste hoofdmenu item):
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?
zit hier: http://www.johannus.com/nl/indextest.html
Het menu lijkt goed te werken, er zit alleen 1 fout in. Wanneer je eerst een
hoofdmenu item aanklikt, vervolgens een submenu item, en daarna weer een
ander hoofdmenu item, blijft het eerst hoofdmenu item geel, terwijl die wit zou
moeten worden.
Ik ben niet echt een expert in JavaScript en heb ook heel veel andere menu's
moeten bekijken voor ik zover ben gekomen. Een paar maanden ben ik hiermee
begonnen, maar werd er toen zo chagerijnig van dat ik ermee ben gekapt. Nu wil
ik toch nog dat laatste dingetje nog goed krijgen. Volgens mij is het niet echt
moeilijk op te lossen, als je verstand hebt van js, maar dat heb ik dus niet zo.
Dit is de code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| <!--navigatie met menubalk var actief = ''; var actiefnummer = 0; if (document.images) { menuItem = new Array(); //de hoofdmenu-items menuItem[1] = new Image(35,20); menuItem[1].src="../img/menu/menuhome0.gif"; menuItem[2] = new Image(39,20); menuItem[2].src="../img/menu/menubedrijf0.gif"; menuItem[3] = new Image(38,20); menuItem[3].src="../img/menu/menuorgels0.gif"; menuItem[4] = new Image(69,20); menuItem[4].src="../img/menu/menuaccessoires0.gif"; menuItem[5] = new Image(26,20); menuItem[5].src="../img/menu/menump30.gif"; menuItem[6] = new Image(46,20); menuItem[6].src="../img/menu/menuagenda0.gif"; menuItem[7] = new Image(39,20); menuItem[7].src="../img/menu/menucontact0.gif"; menuItem[11] = new Image(35,20); menuItem[11].src="../img/menu/menuhome1.gif"; menuItem[12] = new Image(39,20); menuItem[12].src="../img/menu/menubedrijf1.gif"; menuItem[13] = new Image(38,20); menuItem[13].src="../img/menu/menuorgels1.gif"; menuItem[14] = new Image(69,20); menuItem[14].src="../img/menu/menuaccessoires1.gif"; menuItem[15] = new Image(26,20); menuItem[15].src="../img/menu/menump31.gif"; menuItem[16] = new Image(46,20); menuItem[16].src="../img/menu/menuagenda1.gif"; menuItem[17] = new Image(39,20); menuItem[17].src="../img/menu/menucontact1.gif"; //de pijltjes menuItem[8] = new Image(10,11); menuItem[8].src = "../img/menu/menupijl0.gif"; menuItem[18] = new Image(10,11); menuItem[18].src = "../img/menu/menupijl1.gif"; } //dit is voor de onMouseOver en onMouseOut function wissel(van,naar) { if (van != actief) { if (document.images){document.images[van].src = menuItem[naar].src;}//meeste browsers else if (document.all){document.all[van].src = menuItem[naar].src;}//IE4 else if (document.layers){document.layers['mainmenu'].document.images[van].src = menuItem[naar].src;}//NS4 } } //dit is voor de onClick function wisselActief(van,naar) { if (actief != '' && van != actief) { if (document.images){document.images[actief].src = menuItem[actiefnummer].src;}//meeste browsers else if (document.all){document.all[actief].src = menuItem[actiefnummer].src;}//IE4 if (document.layers){document.layers['mainmenu'].document.images[actief].src = menuItem[actiefnummer].src;}//NS4 } actief = van; actiefnummer = naar; } //--> |
En dit is wat er dan in de body staat (voor bijvoorbeeld het eerste hoofdmenu item):
HTML:
1
2
3
| <a href="onder.html" onfocus="this.blur()" target="mainFrame" onMouseOver="wissel('homepic',11)" onMouseOut="wissel('homepic',1)" onclick="wisselActief('homepic',1);layerAan('home');alleLayersUit('bedrijf','orgels','accessoires','mp3','agenda','contact');"> [img]"../img/menu/menuhome0.gif"[/img] </a> |
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?