Toon posts:

het grote,welke video kaart pas het best in mijn syst. topic

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal
welkom op het het topic "het grote (hopelijk), welke video kaart past het best in mijn systeem topic"

vertel me wat je systeem specs zijn (hoeft alleen maar je cpu en geheugen), en ik laat je zo snel mogelijk weten welke kaart waarschijnelijk het best in je systeem past , voor de beste prijs/kwaliteit verhouding

laat me dus weten, welk buget je hebt, wat je er vanplan bent mee te gaan doen,

bv.

1800 Xp+
512 DDR ram
tussen de 200 en 300 euro
gamen, hij moet mee gaan met de games voor het volgende jaar

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

leuk hoor, zo'n vraagbaak, die voor niks uitzoekt, welke videokaart het beste bij je past :)

• Termi
  • Laatst online: 19-08 14:50
Asus V8420 GeForce 4 Ti4200 Deluxe € 205,- of ATi Radeon 8500 (OEM) (275/275MHz) € 195,-

was dat zo moeilijk :P

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik zou zeggen een Geforce 4 TI4200/4400 maar dat is maar net wat je allemaal wilt uitgeven, maar ik denk dat als je ff zoekt was je hier zelf ook wel op uitgekomen. ( denk dus dat hier ook een slotje op zal komen

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

2e hands geforce4 ti 4600 :)

Verwijderd

Topicstarter
uhmz.. jongen vergeet niet dat er ook nog videokaart onervaren mensen rondzwerven op got, en ik zoek het wel goed uit hoor, heb tijd genoeg met me poot, mag niet naar school ivm operatie aan me been, en ik heb het over legt met een admin, hij vond het wel een goed idee, maarja, ik wist ook niet wat er zou komen ?!... srry voor teleurgestelde mensen :|

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Lijkt me een goed idee, maar verander de topic titel in wat beters, zoals: "Het grote topic over de keuze van een videokaart" ... ofzo :P

Ik heb zelf niets te vragen. Maar de persoon in de eerste post raad ik een Radeon 8500 Retail 128MB aan of een Geforce4 Ti4400 ...

:)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
mocht er een spek toevallig over dit topic lang komen hobbelen, zou je dan ajb de topic titel in
"Het grote topic over de keuze van een videokaart" kunnen veranderen
dankje wel :)

tnx marzzman , tis idd een betere titel :P

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nu maar hopen dat de modjes ff langsdroppen. Courage en/of Sinterklaas zullen er zo wel zijn :)

Ik heb er nog een voor je

AMD K6-2 500Mhz
128MB PC100 geheugen
MVP3 mobo met 4x AGP
10GB ATA66 schijf
....?

Welke videokaart gaat daar het snelste ?
Een voodoo of TNT2, Geforce1 ofzo. Ik heb geen idee. Misschien kan iemand me ff helpen ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
marzzman schreef op 14 september 2002 @ 20:24:
Nu maar hopen dat de modjes ff langsdroppen. Courage en/of Sinterklaas zullen er zo wel zijn :)

Ik heb er nog een voor je

AMD K6-2 500Mhz
128MB PC100 geheugen
MVP3 mobo met 4x AGP
10GB ATA66 schijf
....?

Welke videokaart gaat daar het snelste ?
Een voodoo of TNT2, Geforce1 ofzo. Ik heb geen idee. Misschien kan iemand me ff helpen ?
nouw ik heb ff opgezocht, een tnt2 is het snelste, de gf 1 bevatte toen nogal van foutjes in hun drivers en toen de volgende gf kaart uit was gingen ze daar drivers voor maken, er zijn dus niet egt GOEDE drivers gemaakt voor de Gf 1, maarja dat ligt er weer aan welke je van de Gf 1 reeks neemt natuurlijk, ik kan er btw wel aan een komen voor je (een tnt 2), maar dat moeten we dan ff via mail/msn doen,

Btw goeie keus cpu, _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2002 20:33 . Reden: compliment vergeten :P ]

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

das een mooi initiatief!!!

systeem;
KT7-Raid
384 mb (100 & 133Mhz)
duron 1000
schijven udma 100 via raid
98se & w2k
huidige kaart Viper 770ultra
geen fantatieke gamer, speel zo nu en dan; crazy carrace, UT, MOH, Renegade, GP3

gedacht aan ;
leadtek GF4 mx
leadtekGF4 Ti4200 64 of 128
budget 100-250 euro

of eventueel een vobis kaart; de sparkle gf4 mx.

Ik hoef geen state-off-the-art kaart maar zoek een kaart waar ik toch mooie details krijg etc.

die v770 doet het wel zodner stotteren, maar er staat vrij veel "uit"

als je me hier een onderbouwd advies voor kan geven.. HEEEEEEEEEEEEEEEl graag!!

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

TNT2 daarin sneller als een Voodoo5 ?
Ik geloof je wel, maar lijkt me sterk ... Ik dacht namelijk dat de Voodoo5 goed overweg kon met de wat langzamere CPU's ...

Ik zal es ff op zoek gaan, thnx for the advice.

(Modjes zijn langzaam vandaag :| )

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Gompy58 schreef op 14 september 2002 @ 20:32:

systeem;
KT7-Raid
384 mb (100 & 133Mhz)
duron 1000
98se & w2k
geen fantatieke gamer, speel zo nu en dan; crazy carrace, UT, MOH, Renegade, GP3

gedacht aan ;
leadtek GF4 mx

Ik hoef geen state-off-the-art kaart maar zoek een kaart waar ik toch mooie details krijg etc.

Ik denk dat je een NVIDIA fan bent (aan je initiatief te zien), anders zou ik je een Radeon 8500LE aanraden (met 64MB, lekker goedkoop, maar wel snel) of een Radeon 9000Pro.

Ik zou gaan voor de Geforce4 Ti4200 met 64MB als je het zo stelt. Met de Geforce4 MX moet je nog steeds veel uitzetten omdat hij veel niet ondersteunt.

De meeste mensen deugen!

• Gompy58

Gompy58

huh ? das wel leuk , dat je iets anders erbij pakt :) Ikkuh hgeb er geen verstand van en dus de vraag, wat voor een soort kaart is die radeon dan ? Ik dacht dat die juist veel problemen opleverde ( grote probleem topics enzo)

Is die radeon dan een echte 3d kaart of meer een 2d met redelijke 3d eigenschappen?

ben overigens niet een echte nvidia fan, maar vind die leadtek retail koeler wel mooi :-)
levert die radeon geen problemen in ut?
overigens, een goed advies is me wel een kratje waard hoor :)
maakt het dan nog uit welk merk radeon ?

ik heb begrepenb dat bijv een abit bord en een asus kaart slecht combineert

Verwijderd

Topicstarter
Gompy58 schreef op 14 september 2002 @ 20:32:

systeem;
KT7-Raid
384 mb (100 & 133Mhz)
duron 1000
98se & w2k

gedacht aan ;
leadtek GF4 mx
budget 100-250 euro

hai gompy
als ik jouw verhaaltje lees denk ik dat je het beste af bent met een Gf 4 Mx , de 4200 valt weer in de iets horege prijsklasse vooral de leadtekkies:p, ik zou die trouwens al helemaal niet nemen maar, met de Mx kan je gewoon alles aan hebben en redelijk gamen, het ligt er natuurlijk wel aan of je strax ut2003 en doomIII wilt gaan spelen, dan is een Gf 4200 aanteraden, maar als je dat niet van plan bent te gaan doen is een mx meer dan voldoende

een zeer aan te raden winkel is www.1to0.nl , ik had daar ook bij besteld om 5 uur s'avonds, volgende dag om 11 uur al in huis

deze vind ik goed voor jouw PINE XFX Geforce4 MX 440 NV17 AGP 4X 64MB DDR,TV-out€ 81.00 van 1to0
succes met je keuze, laat me ff weten tot welke aanschaf je bent overgegaan
:)

Verwijderd

Topicstarter
Gompy58 schreef op 14 september 2002 @ 20:41:
huh ? das wel leuk , dat je iets anders erbij pakt :) Ikkuh hgeb er geen verstand van en dus de vraag, wat voor een soort kaart is die radeon dan ? Ik dacht dat die juist veel problemen opleverde ( grote probleem topics enzo)

Is die radeon dan een echte 3d kaart of meer een 2d met redelijke 3d eigenschappen?

ben overigens niet een echte nvidia fan, maar vind die leadtek retail koeler wel mooi :-)
levert die radeon geen problemen in ut?
overigens, een goed advies is me wel een kratje waard hoor :)
maakt het dan nog uit welk merk radeon ?

ik heb begrepenb dat bijv een abit bord en een asus kaart slecht combineert
IK WIL DAT KRATJE WEL :9~ , die leadtek koeler diet er wel leuk uit hoor, maar keolt niet egt goed, gewoon zoals de andere koelers ook doen , verw8 duz geen extra goede koeling performance van leadtek

Verwijderd

Om mee te nemen in de zoektocht...
De Geforce 4 MX serie is niet directX 8 compatible. DirectX 8 is er uit "concurentie overwegingen" uitgesloopt. De Geforce 4 is directX 8 compatible. De 4MX is net zo'n miskleun als de TNT2 M64 die maar de helft van de geheugen bandbreedte van de TNT2 gebruikt. Deze kaarten dus niet aanschaffen. Als ik me niet vergis is de nieuwe Radeon 9000 (pro) niet directX 9 compatible. De Radeon 9700 wel.....

• Gompy58

Gompy58

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:46:
[...]

IK WIL DAT KRATJE WEL :9~ , die leadtek koeler diet er wel leuk uit hoor, maar keolt niet egt goed, gewoon zoals de andere koelers ook doen , verw8 duz geen extra goede koeling performance van leadtek
dat kratje heb je al bijna binnen :) welk merk had u gehad willen hebben ?

maar ik zij bijna, als je jouw advies met dat advies er boven ( die pine) combineert, welke conclussie rolt daar dan uit ?

punt is , geld uitgeven is het probleem niet, maar het moet wel de moeite waard zijn.

De winkel verkoopt je het liefst de duurste :(

ik doe vrij veel gewoon werk ( 2d) op een pc. Zit er echt duidelijk verschil op die kaarten mbt 2d? als ik kijk naar zo'n pine, of radeon waar jij het over hebt ?
overigens een radeon hercules met 128 mb is er al voor 169 eurootjes, dat staat me wel aan....

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Hoi, ik zoek ook nog een leuke videokaart voor mijn systeem

AMD XP2000+
256MB PC2700

Nu heb ik een SIS6326 pci kaartje erin zitten, maar ik wil graag iets beter.

Liefst met TV-out , tv-in zou leuk zijn maar heb ik eigenlijk niet nodig.
Mijn budget zou maximaal rond de 180 € zijn, liefst lager, maar als ik een veel betere kaart kan krijgen door mijn budget iets te verhogen zal ik dat ws wel doen.

Ik speel vooral racers (op mijn andere computer met tnt2 m64 erin dan), ik weet niet of dat iets uitmaakt voor de keuze.

Alvast bedankt :)

[ Voor 0% gewijzigd door The Bad Seed op 14-09-2002 21:20 . Reden: budget iets aangepast ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
2 systeempjes:

PIV 2,26 - 512DDR, graag kaart met ViVo, Budget: +-€200 (ik zat te denken aan een Leadtech GF4TI4200 128MB ViVo)
Misschien hierbij een PCI kaart van +-€70

PIII500 - 384MB (er zit nu een GF2GTS/PRO @ PRO+ in)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Gompy58

Gompy58

hee tommie,

ik ga die pine gf4 ti4200 bij 1to0 bestellen. Ze schijnen in maarheeze te zitten, kan ik het van utrecht toch ff ophalen en gelijk een vriendin daar weer eens zien :p .

Vindt de 160 euro een mooie prijs en de kritieken op 1to0 zijn ook zeer prettig om te lezen. Er staat ook een mooi topic ove rhet oc-en van die pine dus ... ikkuh is uwe een kratje verschuldigt.....

als je me ff mailt wat erin moet .. regelen we het :)

Verwijderd

Mijn Specs:

Abit KT7A-RAID v. 1.0
Athlon 1400
768 MB PC133 RAM

Nu heb ik een Club3D Radeon 7000 (VE). Wel redelijk kaartje als je niet aan gamen doet. (1500 3D marks :r )

Zat zelf te denken aan de Leadtek Ti 4200 128 MB, zeker met het oog op toekomstige games.

Wat adviseer jij? Denk je dat mijn systeem een te grote bottle-neck is voor deze kaart?

Bij voorbaat dank. :)

Verwijderd

Het lijkt me een beter idee als iedereen zelf even uitzoekt wat voor videokaart deze het beste in zijn systeem kan doen, dit is niet de bedoeling van GoT. Ik begrijp dat je het allemaal goed bedoelt, maar je kunt beter een eigen site op gaat zetten ofzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.