ASUS vs EPOX Mobo's

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Topicstarter
Wil m'n bakkie upgraden (Mobo + CPU). Asus heeft mijn voorkeur maar 'n collega van me kwam met Epox op de proppen. Prijs iets goedkoper maar volgens Toms Hardware best ok. Graag reactie van mensen die ervaring hebben met beide.

Voor de goede orde. Omdat Intel binnekort weer drastische prijsverlagingen doorvoert weet ik nog niet precies of het Intel of AMD wordt (voor de mensen die willen weten of het bord voor Intel of AMD geschikt moet zijn). Game af en toe flink, verder behoorlijk wat grafisch design (nauwelijks rendering) en audio bewerking.

8)7

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Epox en Asus maken beide gewoon top borden, ik zou gewoon gaan kijken naar prijs en features en niet teveel naar de merken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Naar merken kijken is zowieso krom.
Ik heb eerst ook nog noooit van Epox gehoord en dacht dat dit ook wel een goedkoop frutmerk zou zijn ;)
Maar nu heb ik zelf een Epox, en het is een pracht van een ding *D

Jaaren terug had een vriend van me ook een of ander vaag merk mobo, was echt vet ding.. SDRAM+EDO, muis bestuurbare BIOS etc... echt wreed.

C:\>_

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Topicstarter
Hoorde alleen dat ASUS tegenwoordig meer problemen heeft, iets instabieler. Kun je bij EPOX ook overclocken in de bios?

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• Vinnie
  • Niet online
Degoeroe schreef op 14 september 2002 @ 20:38:
Hoorde alleen dat ASUS tegenwoordig meer problemen heeft, iets instabieler. Kun je bij EPOX ook overclocken in de bios?
Ehhh, Epox staat bekend om zun overclock functies ;)
Ik heb mijn mobo ( Epox 8KTA3+ ) ook oa gekocht omdat ie erg goed werdt beoordeeld in reviews over zijn OC mogelijkheden *D

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 13:39

KonradV

Live Long and Prosper!

Zowel Asus als Epox staan bij mij als kwalitatief goed bekend. Beide merken moederborden lenen zich voor overclocken. Alleen de "features" verschillen :) Bepaal zelf welke "toeters en bellen" je meent nodig te hebben :*)

Zo heb ik goede ervaringen met een Asus P4B533-E (Intel) en A7V333 (AMD, zie het grote topic) Ook MSI kan ik aanbevelen als stabiele moederborden. Epox "doet" het goed bij enkele kennissen.

Natuurlijk dien je ook de support van de moederbord-fabrikant te bekijken, en die is bij deze merken in ieder geval behoorlijk goed te noemen, zie hun sites. Verder zou ik ook even op de service van de computerzaak letten waar je het bordje gaat kopen. Mocht het onzalige geval zich voordoen dat je problemen met je bordje krijgt, kun je het beter bij een "betrouwbare" zaak kopen. De goedkoopste in de pricewatch hoeft niet meteen de beste te zijn |:(

succes

Verwijderd

Vinnie schreef op 14 september 2002 @ 20:14:
Naar merken kijken is zowieso krom.
Ik heb eerst ook nog noooit van Epox gehoord en dacht dat dit ook wel een goedkoop frutmerk zou zijn ;)
Maar nu heb ik zelf een Epox, en het is een pracht van een ding *D
Same for me... Epox RUlez... echt waar... en aopen zuigt aers!!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:15:
[...]

Same for me... Epox RUlez... echt waar... en aopen zuigt aers!!
Nou nou... doe niet zo flamerig :{ :)
AOpen maakt best wel redelijke mobo's... al heeft een vriend van me al 3 dode AOpen mobo's gehad :+ alle3 zelfde type... zelfde fout -> IRQ tabel R.I.P.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Mja, dit leidt nergens heen natuurlijk; zoveel borden zoveel ervaringen. Iig ben je met geen van beide merken bekocht :) Voor features en mogelijkheden zie de fabrikantensite's en wat reviews.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.