Toon posts:

5.1 signaal op digitale coax

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Damn die fabrikanten die zomaar wat op de doos zetten, en het personeel bij Dixons is echt 3x nix.
Ik heb nu al 3 but(t)get sound kaarten getest, maar er was er geen 1 bij die via de digitale coax uitgang 5.1 geluid doorgaf aan m'n DD5.1 versterker. Hooguit stereo.
Nu zoek ik dus een niet te dure (100 euro) kaart met een passtrough coax digitale uitgang.
Iemand ervaringen?

Nog een vraagje, hoe lang kan je een optische kabel ongeveer maken? Kan je dat op de een of andere manier uit de specs afleiden?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Welke heb je al getest? (anders krijg je die gelijk weer als antwoord).
Optische kabels kunnen heel lang worden, maar de vraag is meer hoe duur het dan word.
De langste optische audio kabel die oehlbach heeft is 2 meter.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
wat ik me nou afvraag: is ac3 van divx nou vergelijkbaar met dolby digital of dts?

Verwijderd

Waarom een optische kabel ? Koop een coaxiale digitale kabel 5 meter voor 8 eurotjes.
Deze op een Trust 5.1( 40 euro ) kaartje aansluiten en je kan dvd's met hoogste bitrate dd5.1 en dts5.1 afspelen.
Tevens kun je divx ac3 5.1 afspelen met o.a. bsplayer

ps. Divx ac3 5.1 is gelijk aan dd5.1 van dvd

Verwijderd

Naar mijn weten kunnen alle normale consumentenkaarten(C-Media 8738, Crystal 4624, Live! en Audigy en Avance chipsets) zonder problemen AC3 doervoeren naar een decoder, dus ik gok dat je iets verkeerd doet(5.1 sound in de DVD-software instellen ipv. SPDIF?).
Zo'n standaard Trust kaartje kan het prima, is in het bezit van de C-Media 8738 chipset.

Verwijderd

Je kunt de TerraTec DMX XFire 1024 proberen. Die zit zeker onder de 100 pleuro, het enige probleem is dat ie alleen een optische uitgang heeft.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 10:57
Sorry, maar je doet echt iets fout.

Veel consumenten kaarten kunnen in combinatie met de juiste software gewoon AC3 doorgeven via de digi-out. Sommige kunnen ook DTS doorgeven.

Gewoon even zoeken, hier op GoT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.